شناسهٔ خبر: 123430 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان؛

برنامه موشکی اهرم ایران در مذاکرات با غرب/تلاش برای تحریف بیانات

رهبری انتخابات بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تقویت توان موشکی کشور بازتاب زیادی در رسانه های جهان داشته است که در این میان برخی رسانه های غربی و صهیونیستی با شیطنت هایی سعی در تحریف آن داشته اند.

«نماینده» - بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مداحان اهل بیت(ع)  درباره لزوم حفظ توان نظامی و موشکی کشور،  انتقاد از برخی چهره های داخلی که جهان آینده را صرفا جهان مذاکره و نه موشک خوانده بودند و تاکید بر این نکته که جهان آینده جهان مذاکره همراه با توان نظامی است،  بازتاب وسیعی در رسانه های عمده جهان و منطقه داشت.

«المانیتور» اظهارات روز گذشته رهبر انقلاب را این گونه تفسیر کرد: این اظهارات بیانگر آن است که ایشان از مواضع خود در قبال آمریکا ـ که معتقد است علیه ایران طراحی و برنامه ریزی می کند ـ صرف نظر نکرده و از سویی پاسخی به برخی سیاستمداران داخلی است که خواستار بهبود روابط با آمریکا هستند.

به نوشته المانیتور، اظهارت رهبر انقلاب همچنین بیانگر آن است که موشک های ایران عاملی هستند برای وادار کردن آمریکا به حفظ فاصله امن خود با جمهوری اسلامی ایران.

خبرگزاری «جیحان» ترکیه نیز با پرداختن به بیانات معظم له در جمع مداحان کشور نوشت: رهبری ارشد ایران می گوید عصر مدرن، هم عصر گفت و گو است و هم عصر موشک.

همچنین «دیلی استار»  در مطلبی در این خصوص نوشت: [آیت الله] خامنه ای می گوید موشک برای آینده ایران کلیدی است.

این رسانه همچنین اظهارات ایشان در خصوص لزوم تقویت توانمندی موشکی کشور را حمایت از آزمایش موشکی سپاه پاسداران در برابر انتقادهای غرب خوانده و پاسخی احتمالی به اظهارات برخی در داخل اعلام کرده است که هفته گذشته گفته بودند جهان آینده جهان گفتگو است و نه موشک.

رسانه صهیونیستی  «آروتز شوا»  نیز در شیطنتی رسانه ای سعی کرد نظر رهبری را در تضاد با نظر مردم معرفی کند به طوری که در ترجمه آن بخش از بیانات رهبری که فرمودند: «برخی از افراد هم می گویند...»، به جای استفاده از ترکیب «برخی از افراد» (some people) از واژه «مردم» (people) استفاده کرد.

این رسانه صهیونیستی همچنین در تلاش برای تحریف بیانات معظم له نوشت: [آیت الله]  خامنه ای می گوید آینده موشک است، نه مذاکره.

«خبرگزاری فرانسه»  نیز با اشاره به زمان بیانات مقام معظم رهبری که یک روز پس از نامه آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به دبیر کل سازمان ملل صورت گرفته است بیانات ایشان را حمایت از آزمایش موشکی سپاه پاسداران و در پاسخ به موضع برخی افراد در داخل کشور خواند.

همچنین این رسانه فرانسوی نیز در تیتر خود سعی در تحریف بیانات ایشان کرد به طوری که در تیتر خود نوشت: [آیت الله] خامنه ای می گوید موشک تنها کلید امنیت ایران است و نه مذاکره.

همچنین «یورونیوز» اظهارات ایشان را پاسخی به توئیت هفته گذشته یکی از شخصیت های سیاسی ایران خواند.

«بی بی سی» نیز با پرداختن به این مسئله نوشت: رهبر ایران می گوید موشک نیز بخشی از آینده است. این رسانه انگلیسی در عین حال بیانات ایشان را پاسخی به اظهارات یکی از روسای جمهور پیشین ایران دانست.

«خبرگزاری رویترز» نیز در تیتری نوشت: [آیت الله]  خامنه ای می گوید فقط مذاکره آینده ایران نیست، موشک ها هم هستند. همچنین این رسانه در تفسیر بیانات ایشان، آن را حمایت از آزمایش موشکی سپاه در قبال انتقادهای غرب اعلام کرد.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز اظهارات ایشان را دفاع محکم از برنامه موشکی ایران خوانده و در تفسیر این بیانات نوشت: به اعتقاد ایشان کنار گذاشتن برنامه موشکی موجب می شود ایران اهرم فشار خود در مذاکرات با قدرت های جهانی را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رسانه های عرب زبان نیز بازتاب گسترده ای داشت.

شبکه «المنار» به بخش از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زمان گفتگو و موشک هاست پرداخت. این شبکه لبنانی به انتقاد مقام معظم رهبری از دیدگاهی که جهان فردا را جهان گفتگو و نه موشک می داند اشاره کرد.

پایگاه  «فلسطین الیوم» نیز این بخش از سخنان مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد که امروز عصر موشک هاست همان گونه که عصر گفتگو است.

«بوابه الاهرام»  نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: امروز زمان موشک ها و گفتگو است. این رسانه مصری نوشت: رهبر ایران به شدت از دیدگاهی که جهان فردا را جهان گفتگو و نه موشک ها می داند انتقاد کرد.

روزنامه «الحیات» نیز بیان کرد:  رهبر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اعلام کرد که قانون جنگل در دنیا حاکم است. وی از دیدگاه کسانی که آینده را عصر گفتگو و نه موشک می دانند به شدت انتقاد کرد و آنها را جاهل یا خائن نامید.

پایگاه «انفراد مصر» نیز در این باره نوشت: رهبر ایران به شدت موضع کسانی که آینده ایران را متکی به گفتگو می دانند مورد انتقاد قرار داد و این دیدگاه را اشتباه توصیف کرد.

این رسانه مصری به ادامه سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز عصر همه چیز است و اینکه اگر توان دفاعی ایران ضعیف شود در برابر هر تهدید آسیب پذیر خواهد شد پرداخت.

«رادیو نور»  نیز در سایت خود به  بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره تایید گفتگوی سیاسی در مسائل بین المللی و نه با همه پرداخت و انتقاد ایشان از دیدگاهی که جهان فردا را دنیا گفتگو و نه موشک می دانند پرداخت.

پایگاه «العهد» لبنان نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: هر که معتقد است که آینده عصر گفتگو است نه موشک خائن است. امروز عصر موشک و گفتگو است. ما باید قوی باشیم تا فریب نخوریم.

«بیروت پرس» نیز بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت افزایش توان دفاعی کشور و نیز انتقاد ایشان از دیدگاه افرادی که عصر آینده را گفتگو می دانند مورد توجه قرار داد.

شبکه  «المیادین» نیز گزارش داد: رهبر ایران در دیدار جمعی از مداحان بر ضرورت تقویت توان دفاعی ایران تاکید کرد و دیدگاهی که جهان فردا را جهان گفتگو می داند مورد سرزنش قرار داد.

روزنامه «القدس العربی»  نیز نوشت: رهبر ایران به شدت دیدگاه کسانی که مخالف برنامه موشکی ایران هستند را مورد انتقاد قرار داد و آنها را به خیانت متهم کرد و عصر کنونی را عصر موشک و گفتگو به طور توام دانست.

روزنامه «الشرق الاوسط»  نیز نوشت: رهبر ایران در اظهاراتی شدید اللحن از کسانی که بحث گفتگو با جامعه جهانی به جای برنامه موشکی را مطرح می کنند مورد انتقاد قرار داد و امروز را عصر موشک و گفتگو به طور همزمان دانست.

روزنامه «الجریده کویت» نیز نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که آینده ایران با موشک است نه گفتگو. رهبر ایران از آزمایش های موشکی کشورش حمایت کرد و کسانی که آینده را عصر گفتگو و نه موشک می دانند جاهل یا خائن توصیف کرد.

روزنامه «النهار»  لبنان نیز نوشت: رهبر ایران گفت که چگونه ممکن است بگوییم که عصر موشک ها به سر آمده است.

روزنامه «الغد»  اردن نیز نوشت: رهبر ایران موشک را در کنار ابزار دیپلماتیک ضروری دانست.

این رسانه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عصر فردا عصر گفتگو و موشک است و اینکه باید توان دفاعی ایران قوی شود پرداخت.

نظر شما