شناسهٔ خبر: 123418 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سردار مهری خبر داد:

کاهش ۳۰۰ نفری تلفات جاده‌‌ای کشور

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۰۰ نفری تلفات جاده‌های کشور خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در نوروز امسال سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.

به گزارش «نماینده»، سردار تقی مهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای کشور در سال ۹۴ نسبت به سال ماقبل خود ۳۰۰ نفر کاهش داشته است، اظهار کرد: در سال ۹۴ تعداد یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار گواهینامه جدید در کشور صادر و یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در کشور اضافه شده اما شاهد کاهش تلفات در جاده‌ها بوده‌ایم.

وی به عامل وقوع تصادفات در نوروز جاری اشاره کرد و افزود: واژگونی خودرو به دلیل خواب‌آلودگی و انحراف به چپ و عدم رعایت حق‌تقدم بیشترین دلایل وقوع تصادفات در نوروز سال ۹۵ بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با تبریک ۱۲ فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی، تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در جاده‌ها توصیه می‌کنیم مردم از تفرجگاه‌های نزدیک منزل خود استفاده کنند.

وی با توصیه به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها، گفت: کنترل خودرو در جاده توسط رانندگان با حرکت مطمئنه امکانپذیر است.

مهری با تصریح بر اینکه حجم تردد در جاده‌ها افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی قرار داریم و حجم تردد در جاده‌ها به دو برابر افزایش یافته است.

وی بیشترین تردد نوروزی را در جاده‌های قزوین، گیلان، مازندران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: گیلان اکنون دارای شرایط بارندگی دارد و در برخی ارتفاعات دیگر استان‌ها برف گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ را بیشترین تخلفات حادثه‌ساز در نوروز امسال بیان کرد.

نظر شما