شناسهٔ خبر: 123416 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خبرگزاری انگلیسی رویترز بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف کرد

رهبری خبرگزاری انگلیسی رویترز بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در تاکید بر توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و موافقت ایشان با گفت‌وگوی سیاسی در سطح مسائل جهانی را به گونه‌ای دیگر بر روی خروجی خود قرار داد.

 به گزارش «نماینده»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام بیانات بسیار مهمی در رابطه با موضوعاتی مانند توان موشکی کشور، دیپلماسی، مذاکره و اقتصاد مقاومتی ایراد فرمودند.

ایشان در بخشی از فرمایشات خود گفتند: جمهوری اسلامی باید از همه ابزارها استفاده کند. بنده با گفت‌وگوی سیاسی مخالف نیستم، البته نه با همه؛ در سطح مسائل جهانی با گفت وگوی سیاسی موافقم؛ امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیانات با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره سیاسی به جز چند استثنا، فرمودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود.

به گزارش ایرنا، اما بلافاصله بعد از این سخنان رهبر معظم انقلاب خبرگزاری رویترز با زیر پا گذاشتن اصول حرفه ای رسانه ای بیانات ایشان را به گونه ای دیگر و بصورتی تحریف شده بر روی خروجی خود قرار داد.

این خبرگزاری در صفحه اصلی اش نوشت: (آیت الله) خامنه ای می گوید کلید (راهبرد) آینده ایران موشک است نه مذاکره.

خبرگزاری رویترز این جمله کذب را دقایقی پس از نشر بیانات رهبر معظم انقلاب، منتشر کرد که مغایر با اصل انتشار صحیح اخبار در رسانه ها است.

نظر شما