شناسهٔ خبر: 123353 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شمخانی و عبداللهیان آزادسازی شهر تدمر را تبریک گفتند

علی شمخانی "دبیر شورای عالی امنیت ملی" و حسین امیرعبداللهیان"معاون وزیر امور خارجه" ، پیروزی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در نبرد با گروه‌های تروریستی و باز پس‌گیری شهر تاریخی تدمر را تبریک گفتند.

به گزارش«نماینده»، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیروزی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در نبرد با گروه‌های تروریستی و باز پس‌گیری شهر تاریخی تدمر را تبریک گفت.

دریابان شمخانی در پیام تبریک خود به رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: عزم و اراده واقعی ملت، دولت و ارتش سوریه برای پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد تحسین و افتخار است و این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ منطقه ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مسیر دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی کامل خود از سوریه و محور مقاومت ادامه خواهند داد.

شمخانی با اشاره به فراگیر و جهانی بودن تهدیدات داعش، سوریه را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست و تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی می‌بایست به جای تطهیر وجهه برخی گروه‌های تروریستی و شرکت دادن آن‌ها در گفت‌وگوهای صلح،  تلاش خود را بر حمایت از دولت سوریه و مبارزه واقعی با تروریسم متمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با بیرون راندن تروریسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه شاهد رشد و بالندگی این کشور در عرصه جهانی و ارائه الگویی موفق از ایستادگی در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی باشیم.

همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آزادسازی شهر تدمر از چنگال تروریست‌ها را به دولت، ارتش و مردم سوریه تبریک گفت.

وی افزود: سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم با اقتدار به پیش خواهد رفت و قطعا تروریست‌ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت قاطع خود از مبارزه با تروریسم در سوریه، عراق و کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی ادامه خواهد داد.

معاون وزیر خارجه تأکید کرد: اگر اقدام موثر و جمعی منطقه‌ای و بین‌المللی برای سرکوب تروریسم صورت نگیرد، همه زیان خواهیم دید.

وی همچنین با اشاره به اوضاع یمن، افزود: کشورها نباید اجازه دهند که یمن مکان جدیدی برای رشد و بازتولید تروریسم در منطقه شود.

نظر شما