شناسهٔ خبر: 123317 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

نمره بهارستان نشینان به عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی+جدول

ربیعی بعد از گذشت سه سال از عمر دولت روحانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکرد وزیر کار نمره دادند.

 به گزارش «نماینده»، با گذشت نزدیک به سه سال از عمر دولت آقای روحانی در حال نزدیک شدن به سال پایانی عمر دولت تدبیر و امید هستیم.

دولت کنونی در روزهای ابتدایی وقتی که کار خود را شروع کرده بود شعارهایی مانند حل صد روزه مشکلات اقتصادی، رفع بیکاری جوانان و وعده‌های دیگر داده بود و شایددر حال حاضر بتوان این را به جرات گفت که بسیاری از این شعارها و وعده ها عملی و محقق نشده است.

در همین رابطه بر آن شدیم که نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در خصوص عملکرد وزاری دولت تدبیر امید به وسیله نمره ای که آنها به عملکرد وزار می دهند جویا شویم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهترین افرادی هستند که از ابتدای یک دولت با وزار آشنایی بیشتر دارند چرا که وقتی وزرا برای گرفتن رای اعتماد از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی می شوند برنامه هایی را که برای وزارت خانه خود دارند ارائه می دهند و پس از گرفتن رای اعتماد، نمایندگان خیلی بهتر می داند که  پس از مدتی  چقدر از این برنامه ها محقق می شود و چقدر نیمه کار می ماند.

با آغاز بکار دولت حسن روحانی، وی علی ربیعی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد. علی ربیعی، گزینه ی پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، با ۱۶۳ رای موافق، ‌۲۱ ممتنع و ۱۰۰ مخالف با کسب اعتماد نمایندگان مجلس نهم به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رفت. کل آرا ماخوذه ۲۸۴ رای بود.

در ۴ آذر ۱۳۹۳، ربیعی برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در مجلس حضور یافت اما با کسب ۹۸ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ رأی مأخوذه نتوانست آنان را قانع کند و هفتمین کارت زرد دولت یازدهم را کسب کرد. او یک سال بعد، دومین کارت زرد خود را نیز از مجلس نهم دریافت نمود.

در ادامه نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت جدول در ادامه آمده است:

 

 

نظر شما