شناسهٔ خبر: 123171 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

انتقاد قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس از رفتار تبعیض‌ آمیز دولت

دولت پول داشت اما حقوق بازنشستگان را تا روزِ آخر نداد!

فروزنده/2 بودجه جاری کشور در ۱۰۰۰ روز گذشته دو برابر قبل شده است اما پرداخت حقوق بازنشستگان به روز آخر موکول می‌شود. اگر پول ندارید چرا حقوق مدیران عالیِ دولتی را چند هفته پیش پرداخت کردید؟!

به گزارش «نماینده» لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور سابق و قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از پرداخت حقوق بازنشستگان در روز پایانی سال اظهار کرد: دولت یازدهم با به تعویق انداختن پرداخت حقوق بازنشستگان به روز آخر سال، اشتباه بزرگی را مرتکب شد و نشان داد که اولویتی برای اقشار ضعیف جامعه و به خصوص برای بازنشستگان قائل نیست.

وی افزود: دولت هزینه های مختلفی دارد و طبیعی است که منابع به مرور تامین می شود، اما مهم این است که اولویت برای دولت چیست؟ متاسفانه دولتمردان شرایط بازنشستگان را درک نمی کنند، زیرا خودشان در رفاه کامل هستند.

قائم مقام سابق مرکز پژوهش های مجلس گفت: آنها نمی دانند که بسیاری از بازنشستگان در شرایط سختی زندگی می کنند و باید شرایط آنها را برای روزهای پایانی سال درک کرد. با این حال خدا رو شکر که بالاخره راضی شدند پول بازنشستگان را بدهند.

فروزنده خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق بازنشستگان در روز پایانی سال توسط دولت روحانی ناشی از نگاه توسعه ای بدون عدالت است که در دولت تدبیر و امید حکمفرما شده است. هزینه های عمومی و تشریفات در دولت یازدهم به اوج خود رسیده است و اشرافی گری به شکل وسیع در میان دولتمردان وجود دارد در کنار این مسئله هیچ توجهی به اقشار محروم جامعه نمی شود. واقعا سوال ما از دولت روحانی این است که اگر پول ندارید چرا حقوق مدیران عالیِ دولتی را چند هفته پیش پرداخت کردید؟!

وی تصریح کرد: وقتی شما کشور را براساس مبانی اسلامی اداره کنید و عدالت را در سرلوحه کارهای خود قرار دهید. آن زمان مدیران سعی می کنند در درجه اول از ریخت و پاشهای خودشان کم می کنند و هزینه های خود را پایین بیاورند و سعی می کنند رفتارهای تشریفاتی خود را کنار بگذارند.

معاون رئیس جمهور سابق در ادامه گفتگوی خود با «نسیم آنلاین» عنوان کرد: طبیعی است که نظریه توسعه بدون عدالت با نظریه اسلامی که بر عدالت تاکید دارد متفاوت است. اسلام از ما می خواهد که مدیران ابتدا از خودشان شروع کنند و ساده زیست باشند. در حال حاضر حقوق مدیران شرکتها و مدیران عالی دولت روحانی بسیار بالاست و حقوق بازنشستگان در برابر آن ناچیز است. جالب اینجاست همین حقوق بازنشستگان هم در روز آخر سال پرداخت می شود.

فروزنده بیان کرد: قرار بود دولت بودجه‌های جاری را کاهش دهد. سال 92 با 90 هزار میلیارد تومان بودجه جاری، کشور را تحویل گرفتند، امروز و در سال 174، 94 هزار میلیارد بودجه جاری در کشور هزینه می‌شود. این نشان می دهد که بودجه جاری تقریبا دو برابر شده است. یعنی دولت یازدهم ریخت و پاش کرده، حقوق بعضی از مدیران را افزایش داده و تشریفات خود را زیاد کرده است

گفتنی است رسانه های حامی دولت روز گذشته با تبلیغات فراوان خبر پرداخت حقوق بازنشستگان در روز پایانی سال را منتشر کردند.

نظر شما