شناسهٔ خبر: 123119 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روحانی در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۴:

خوشحالیم کسانی که تست موشکی ایران را به شورای امنیت بردند، ناامید شدند/ فروش نفت به ۲ میلیون بشکه در روزهای آینده می‌رسد

روحانی/2 رئیس‌جمهور گفت: خوشحالیم افراطیون و جنگ‌طلبان و کسانی که به ناروا تست موشکی ما را به شورای امنیت بردند ناامید شدند و جواب منفی گرفتند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی پیش در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۴ در جمع خبرنگاران، گفت: در سال ۹۴ شاهد باران پربرکت الهی برای سرزمین خشک‌مان بودیم. شاهد سربلندی در برجام و پایان تحریم‌ها بودیم. در همین سال مردم حماسه بزرگی را در ۷ اسفند آفریدند.

وی افزود: بهار پیام‌های خاصی دارد؛ پیام اعتدال و میانه‌روی و صلح و دوستی را برای ما دارد. در این بهار باید پیام صلح و دوستی را در داخل و خارج بدهیم. نوروز روز آشتی و صمیمیت بین همه احزاب و گروه‌ها باشد.

روحانی با اشاره به اینکه امیدوارم سال آینده سالی برای ساختن ایران با توسعه و آبادانی بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: سال آینده شرایط ما شرایط بهتری خواهد بود. بهاری را آغاز می‌کنیم که بانک و بیمه‌های ما در تحریم نیستند.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: روابط خوبی را با کشورهای دنیا در سطوح مختلف در این بهار می‌توانیم تجربه کنیم. قراردادهای مهمی با کشورهای دنیا امضا شده و سوئیفت برقرار شده است. حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده و دنیا تعامل سازنده ایران را باور کرده است.

وی افزود: مردم ایران از برخوردها و افراط و تنش بی‌زار هستند و امیدواریم در منطقه صلح برقرار شود و یکی دو کشوری که متاسفانه مسیر جنگ را انتخاب کردند به مسیر اعتدال برگردند تا شاهد صلح و صمیمیت در منطقه خاورمیانه باشیم.

روحانی تاکید کرد: خوشحالیم افراطیون و جنگ‌طلبان و کسانی که به ناروا تست موشکی ما را به شورای امنیت بردند ناامید شدند و جواب منفی گرفتند. ما با موشک‌های‌مان قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته و نداریم و سلاح‌های‌مان تنها برای دفاع است.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: شرایط امروز برای روابط بهتر با دنیا مهیاست. سال آینده در زمینه رونق و رشد اقتصادی وضعیت‌مان را حفظ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: درآمدها رشد خواهد کرد. فروش نفت و میعانات به ۲ میلیون بشکه در روزهای آینده خواهد رسید. شرایط متفاوتی را در سال آینده تجربه خواهیم کرد. از این فضا و ایام برای دوستی و آشتی بیشتر استفاده کنیم. ایام عید برای فرزندان ما آشتی‌آفرین است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت پس از پایان آخرین جلسه هیئت وزیران در سال ۹۴ با خبرنگاران عکس یادگاری گرفتند.

نظر شما