شناسهٔ خبر: 123037 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

سریالهای نوروز ۹۵ در یک قاب

تلویزیون43

به گزارش «نماینده»؛ رسانه ملی برای نوروز ۹۵ نیز همچون سالهای گذشته  برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است. جدا از برنامه هایی كه قرار است در موعد تحویل سال و با حضور چهره های مختلف پخش شوند، سریال ها همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. سیما امسال با سه سریال به دنبال جذب مخاطبان است.

دودکش ۲

شبکه اول تلویزیون برای ایام نوروز تصمیم گرفته است که قسمت دوم سریال امتحان پس دادۀ دودکش را روی آنتن ببرد. بنابراین فیروز مشتاق و قالیشویی پرماجرایش که در ماه رمضان سال ۹۲ با کنایه‌ها و تکه‌پرانی‌های تند و تیزش مخاطبان زیادی را جذب کرده بود اینبار در نوروز ۹۵ به کارگردانی محمدحسین لطیفی میهمان نوروزی مخاطبان خواهند شد.  

به گفته‌ی کوروش نریمانی - نویسنده- «دودکش ۲» قصه منسجم و جذاب‌تری خواهد داشت. در این سریال هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو و یاسمن نوروزی بازی می‌کنند و تهیه کنندگی آن را سیدمحمود رضوی به عهده دارد.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است، فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد، او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبه‌رو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد.

زعفرانی

ایرج محمدی تهیه كنندگی سریال «زعفرانی» و حامد محمدی کارگردانی این سریال که برای شبکه دو ساخته می‌شود را برعهده دارند. ماجراهای این سریال در یک قهوه‌خانه می‌گذرد که اداره آن را مهدی هاشمی برعهده دارد. «زعفرانی» داستانک‌های زیادی دارد و به سرنوشت یک خانواده می پردازد.

به گفته کارگردان این مجموعه، داستانش از لحاظ تنوع میان قصۀ سریال ها کار متفاوتی است و مهدی هاشمی نقشی متفاوت دارد که مردی اهل خانواده و شوخ است.

در این اثر علاوه بر مهدی هاشمی بازیگرانی چون مهران احمدی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی و حدیث میرامینی‌ به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان سریال «زعفرانی» آمده است: ۹۹ درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن...

بیمار استاندارد

سعید آقاخانی که قدمتی طولانی در مجموعه‌های طنز دارد، ساخت مجموعه‌ای با عنوان «بیمار استاندارد» را کلید زده است که قرار است مخاطبان شبکه ۳ سیما را به خود جلب کند.

سریال «بیمار استاندارد» درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیل كرده بازیگری است كه با این شیوه درمانی درگیر می شود و وارد ماجراهایی می شود كه تا به حال تجربه شان نكرده است.

علاوه بر بابک حمیدی نقش اول این سریال، جواد عزتی، نیما شاهرخ شاهی، پوریا پورسرخ، هومن حاجی عبداللهی، امیر غفارمنش، حسین محب‌اهری و اصغر سمسارزاده از جمله مردان این سریال و شیلا خداداد، خاطره حاتمی، بهناز اکبریان، عاطفه باقری و افسانه ناصری از جمله بانوان بازیگر این سریال نوروزی هستند.

سریال «بیمار استاندارد» به نویسندگی بهرام توكلی و با كارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش در نوروز ۹۵ در مركز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی تهیه و تولید می شود.

 

 

 

 

نظر شما