شناسهٔ خبر: 123001 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شلیک موشک بالستیک قدرH و F از ارتفاعات البرز/ موشک‌های ۲۰۰۰کیلومتری سپاه مخصوص زدن اسرائیل است

سردار حاجی زاده در ادامه رزمایش موشکی سپاه پاسداران با نام اقتدارولایت، دو فروند موشک بالستیک قدر H و F از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد.

به گزارش«نماینده»، صبح امروز و در ادامه رزمایش موشکی سپاه پاسداران با نام اقتدار ولایت، دو فروند موشک بالستیک قدر H و F  از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد.

این موشک‌ها با موفقیت توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را در بُردی در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهند.

موشک بالستیک قدر F حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بُرد و  موشک بالستیک قدر H نیز حدود ۱۷۰۰ کیلومتر بُرد دارد.

 اعزام نیرو به سوریه متوقف نشده
همچنین سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پس از شلیک موشک‌های بالستیک قدر گفت: رزمایش اقتدار ولایت به منظور ارتقای آمادگی و توان یگان‌ها و پایگاه‌های موشکی ما صورت گرفته و از یک هفته پیش آغاز شده و از روز گذشته به مرحله نهایی خود رسیده است.

وی افزود: این موشک‌های که امروز شلیک شدند، از نوع برد بلند قدر H بودند که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک و با تنظیم برد، تا ۱۴۰۰ کیلومتر در سواحل مکران اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تجهیزات موشکی ما کاملا ایرانی هستند و امروز نسل سوم انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک ما را شلیک می‌کنند و توانمندی‌های امروز ما، حاصل همین تحریم‌ها و فشارهای دشمنان هستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هرچه دشمنان فشار و تحریم را بیشتر کنند، واکنش سپاه و نیروهای ارزشی انقلاب مضاعف‌تر همراه با تلاشی مضاعف‌تر خواهد بود.
دشمنان بعد از برجام، امنیت ملی ایران را مورد هدف قرار دادند و تحریم‌ها نیز به منظور تضعیف ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما هرکسی بخواهد علیه ایران، اقدام مخرب و ظلمی انجام دهد، حتما موشک‌ها و امکانات‌مان را علیه آنان به کار خواهیم گرفت و این برای آنها خطرناک خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا هدف از طراحی موشک‌های بالستیک با برد بلند، هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی است یا خیر؟ پاسخ داد: رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است و عمرشان طولانی نخواهد بود و امروز تحت محاصره کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: معتقدیم برای از بین بودن رژیم صهیونیستی نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان مردی با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما حق غافلگیر شدن را نداریم و همه چیز را بر اساس جنگ واقعی پیش بینی کرده‌ایم. دشمن و جنگ دشمنان را جدی گرفته‌ایم. شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای ما روشن است. علت اینکه موشک های ۲۰۰۰ کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه اسرائیل اگر شرارتی علیه جمهوری اسلامی اسران بکند، از نقاط مختلف پهنای جمهوری اسلامی ایران آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد، تاکید کرد:تونل ها و سیلوهای سپاه در سراسر ایران گسترش یافته اند و پاسخ سختی را در صورت هرگونه کار احماقانه به دشمنان خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص توقف اعزام نیرو از ایران به سوریه نیز گفت: ما کنار ملت سوریه هستیم اما میزان کمک ما به دولت و ملت سوریه بستگی به درخواست دولت بشار اسد دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که روسیه در حال اعزام نیرو به سوریه است و چرا ایران این کار را متوقف کرده باشد؟ اظهار داشت: این کار متوقف نشده است و این کار را انجام میدهیم و هر میزان که دولت سوریه بخواهد به آنها کمک می‌کنیم.

نظر شما