شناسهٔ خبر: 122927 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی‌اسکناس ۱۰۰۰ تومانی را با ۵۰۰ تومانی معامله کرد

شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی و تلقی مبادله UF۶ با کیک زرد به عنوان یک دستاورد برجام، گفت: این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است که «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم».

به گزارش «نماینده»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات حجت الاسلام روحانی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: آقای رئیس جمهور می فرمایند تا چند سال قبل هیچ کس در مخیله اش نمی گنجید که ما می توانستیم UF۶  بدهیم و کیک زرد بگیریم و از از این اقدام به عنوان یکی از دستاوردهای برجام یاد می کنند؛ حال آنکه این تبادل یکی از امتیازات بزرگی است که به حریف داده ایم.
 
حسین شریعتمداری با اشاره به این که کیک زرد بعد از غنی سازی به UF۶ تبدیل می شود، افزود: ما پذیرفته ایم ۹۷۰۰ کیلو از ۱۰ هزار کیلو اورانیوم غنی شده را که حاصل ۱۰ سال تلاش بی وقفه دست اندرکاران هسته ای کشورمان بود را به خارج بفرستیم. یعنی حاصل تلاش ۱۰ ساله خودمان را از دست بدهیم و در مقابل کیک زرد را که محصول قبل از UF۶ و در درجه پایین تری از آن است، تحویل بگیریم.
 
وی افزود:این موضوع ترجمان دیگری از همان فرمول است که «اسب زین شده را داده ایم و افسار پاره تحویل گرفته ایم» و بر این اساس باید از آقای رئیس جمهور سئوال کرد که با کدام محاسبه می توان تعویض اسکناس ۱۰۰۰ تومانی با اسکناس ۵۰۰ تومانی را دستاورد و افتخار معرفی کرد؟

نظر شما