شناسهٔ خبر: 122851 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیرآبادی:

ابهامات زیادی در خصوص نحوه شمارش آراء، تجمیع آراء و اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران وجود دارد

احمد امیرآبادی فراهانی// نماینده قم در مجلس نسبت به نحوه جمع‌بندی تعداد آرای برخی کاندیداها در حوزه انتخابیه تهران انتقاد کرد و گفت: شورای نگهبان، وزیر کشور، ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات در استان تهران به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نفر اول برگزیده مردم قم در انتخابات مجلس دهم، پیش از پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: از مردم ایران اسلامی و با بصیرت قم که حماسه دیگری خلق کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم، همچنین از حضرت آیت‌الله آشتیانی‌عراقی که با آن صفای باطن خود درس اخلاق اسلامی در انتخابات را به همه ما یاد دادند، نیز تشکر می‌کنم و به منتخبان استان قم هم تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه نسبت به شیوه جمع‌بندی تعداد آرای برخی کاندیداها در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس انتقاد کرد و گفت: تذکر بنده به آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور است، متأسفانه بنا بر اطلاعات مختلفی که واصل شده است، ابهامات زیادی در خصوص نحوه شمارش آراء در تهران، تجمیع آراء و اعلام نتایج انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران وجود دارد.

امیرآبادی تصریح کرد: انتظار داریم شورای محترم نگهبان، وزیر کشور، ستاد انتخابات و همچنین هیأت نظارت بر انتخابات در استان تهران به طور جدی این موضوع را پیگیری و رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که همه مطلع هستند، نتایج حوزه انتخابیه‌ای مانند قم با ۶۲ نفر نامزد، ۳ نفر نماینده و ۶۰۰ صندوق اخذ رأی دیرتر از حوزه انتخابیه تهران که بیش از ۱۱۰۰ نامزد، ۳۰ نماینده و حدود ۵۰۰۰ صندوق اخذ رأی داشت، اعلام شد.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: نامزدی در ابتدای شمارش آراء در تهران نفر سوم شود، بعد نفر هفتم تهران شود و یک دفعه به عنوان نفر سی‌ویکم اعلام شود، جای سؤال برای مردم باقی می‌گذارد، مردم از ما در این باره سؤال می‌کنند، ان‌شاءالله وزیر کشور و سایر مسئولان به موضوع رسیدگی کنند و پاسخ قانع‌کننده‌ای را برای مردم عزیز ایران داشته باشند.

نظر شما