شناسهٔ خبر: 122846 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رضایی مطرح کرد؛

بازدید عامل نفوذی «سیا» از تمام دانشگاه‌های ایران/ اسنادش را افشا خواهیم کرد

محسن رضایی/2 فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه عامل سازمان سیا مسول نفوذ در ایران شده و در آینده درباره آن افشاگری‌ خواهیم کرد گفت: این فرد خردادماه به ایران آمده و از تمام دانشگاه‌های ایران بازدید و آنها را شناسایی کرده است.

به گزارش «نماینده» ، سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران صبح امروز در چهارمین همایش سراسری علوم و مهندسی دفاعی در سپاه که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های اقتدار، علوم و فناوری‌های مهندسی است، افزود: دانشگاه امام حسین(ع) که دانشگاه سپاه است، اگر به همه امور اقتدارآفرین توجه می‌کند، باید به علوم و فنون مهندسی نیز توجه داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه یکی از عواملی که در جنگ به آن رسیدیم مسئله مهندسی و ضد مهندسی بود و این هم یکی از محورهای مهم و طراحی های جنگ شد گفت: در جنگ بعضی وقت‌ها دشمن را به سرزمین‌هایی می‌کشاندیم تا امکانات مهندسی آن‌ها نتواند فعالیتی داشته باشد؛ به همین خاطر عملیات‌های خیبر و والفجر ۸ بر مبنای همین فکر صورت گرفت.

وی با ذکر مثالی از توانمندی‌های مهندسی سپاه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بیان داشت: اگر جنگ یک سال دیگر ادامه می‌یافت، تونل اروند آماده می‌شد و از آن طرف بصره خارج می‌شد؛ این تونل که تصور می‌کردیم دو ماهه از زیر اروند عبور می‌کند، حدود ۹ ماه طول کشید تا از زیر باتلاق‌های کف اروند عبور کند.

فرمانده اسبق سپاه با تأکید بر اینکه جنگ‌های امروز جنگ‌های مهندسی مانند استفاده از "آی تی" است، تصریح کرد: بیشتر فناوری‌های جدید از دل جنگ‌ها و نیروهای مسلح به‌وجود آمده‌اند؛ بنابراین علوم و فنون مهندسی دفاعی تنها برای نیروهای مسلح مفید نیست؛ بلکه می‌تواند وارد حوزه‌های تجاری شده و در اداره کشور برای سیاسیون و حتی عموم مردم مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما ۱۰۰ سال از نظر علوم و فناوری نسبت به ما جلو هستند، گفت: عقب‌ماندگی ما در حوزه علم و فناوری تاریخی است؛ مشکل اصلی آمریکا با ما در موضوع هسته‌ای بر سر بمب هسته‌ای‌ نیست؛ بلکه مشکل آن‌ها با ما به خاطر دست‌یابی کشورمان به «دانش هسته‌ای» است و همین موضوع در صنایع موشکی صادق است؛ چرا که خود آمریکایی‌ها می‌دانند برای جان انسان‌ها تا چه حد بالایی ارزش قایل هستیم.

رضایی سپس عنوان کرد: اگر (آمریکایی‌ها) می‌آیند در انتخابات دخالت می‌کنند برای این است که می خواهند امنیت ما را مهندسی کنند؛ تا از این طریق جلوی پیشرفت ما را بگیرند؛ در واقع آن‌ها نمی‌خواهند مسلمانان به‌ویژه مردم کشورمان پیشرفتی داشته باشند.

وی ادامه داد: حتی برای عربستانی که نوکر آن‌هاست و یا حتی برای مردم ترکیه نیز همین برنامه را دارند؛ زیرا نمی‌خواهند مردم جهان اسلام پیشرفت کنند؛ بنابر این ما با قدرت‌هایی که از نظر علوم و فنون مهندسی پیشرفته هستند مواجهیم؛ پس باید خودمان را برای این نبردها آماده کنیم.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس در ادامه اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس صدام را به جلو فرستادند و او را «پیشمرگه» کردند و احتمالا فردا نیز شیخ سلمان را به جلو می‌فرستند و او را هم «پیشمرگه» می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه ما، مبارزه‌ای جدی است، اظهار داشت: لذا در چنین شرایطی، همان مقدار که روی ایمان و شهادت‌طلبی جوانان کار می‌کنیم، باید به همان میزان نیز بر روی گسترش علم و فناوری کار کنیم؛ زیرا جنگ، جنگ علمی و مهندسی است.

سردار رضایی همچنین بیان داشت: امروز با استفاده از فرصت‌های پیش آمده در جنگ تحمیلی، نیروهای مسلحی در کشور داریم که از همه ارتش‌های منطقه قوی‌تر است؛ البته هر چند آن‌ها جنگ را برای انهدام قطعی ما به‌وجود آوردند، اما همین جنگ فرصتی شد تا اقتدار ملی ما در طول ۳۰۰ سال گذشته احیاء شد.

وی تصریح کرد: این جنگ نرمی که به‌وجود آمده و مهندسی نرمی که باید اکنون در پیش بگیریم مسئله بسیار مهمی است؛ ما در این نبرد نرم می‌توانیم توانایی مهندسی نرم خود را ۱۰ برابر گذشته افزایش دهیم. البته ما دنبال جنگ نیستیم؛ اما اگر جنگی پیش آمد نباید تنها به فکر دفع آن باشیم؛ بلکه باید بتوانیم از دل آن یک فرصت ایجاد کنیم.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: الان جنگ نرم بسیار وسیعی علیه ما راه انداختند که شما در همین انتخابات اخیر ملاحظه کردید؛ در این انتخابات هجمه بسیار وسیعی به نسبت فتنه ۸۸ به‌وجود آوردند؛ زیرا به نسبت آن زمان امکانات نرم‌افزاری و سایت هایی که به صحنه وارد شدند بسیار موضوع عجیبی بود؛ زیرا در این انتخابات از انبوهی از توانایی‌های‌شان استفاده کردند.

وی با ذکر مثالی در این زمینه توضیح داد: مثلا یک لیستی می‌دادند و عده‌ای را معرفی می‌کردند و به یک بار آن طرف یک تصویرسازی کاملا حساب شده‌ای از این لیست را به ذهن مردم می‌آوردند؛ به نحوی که حتی صدا وسیما هم نمی‌توانست حریف آنها شود.

رضایی ادامه داد: نمونه آن کاملا مشخص است؛ زیرا اگر استان‌ها را با تهران مقایسه کنید امکانات نرم‌افزاری که در تهران است در مقایسه با چنین امکاناتی در شهرستان‌ها بسیار متفاوت است؛ چون در روستاها و شهرستان‌ها امکانات نرم‌افزاری که در تهران وجود دارد در آن مناطق نیست؛ لذا دشمن هم از همین موضوع استفاده می‌کند.

وی سپس با ذکر نمونه‌ای از نفوذ در پسا برجام تأکید کرد: اخیرا رئیس سابق سازمان «سیا» که مسئول نفوذ در ایران شده و در آینده هم این مسایل را افشا خواهیم کرد، خرداد ماه به ایران آمده و از تمام دانشگاه‌های کشورمان بازدید داشته و آن‌ها را شناسایی کرده؛ این فرد اولین کسی است که بعد از ایجاد فضای باز در شوروی سابق به این کشور سفر می‌کند و در دو سه سال گذشته هم پس از قضایای کوبا و آمریکا، به کوبا سفر کرده و بعد از برجام نیز اولین کسی است که به ایران سفر می‌کند.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ ما امروز از دروازه‌های دمشق شروع می‌شود و تا کوچه پس کوچه‌های تهران ادامه می‌یابد؛ بدین صورت که در آنجا مقاومت است و اینجا نفوذ، اظهار داشت: من به شدت به نیروهای انقلاب نسبت به اینکه روحیه جهادی را از دست بدهند هشدار می‌دهم؛ خطر داشتن روحیه کارمندی و روحیه گذران زندگی در میان نیروهای انقلابی، چه نیروهای مسلح و چه غیر نظامی‌ها را به شدت هشدار می‌دهم؛ زیرا چنانچه این وضع پیش بیاید طوفان عظیمی که برای ما برنامه‌ریزی کردند، به ایران به شدت آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از خط مقدم‌ها را شکستیم و پشت سر گذاشتیم، گفت: امروز از یک سو از زینبیه شهدایی را به اینجا می‌آوردند و ما آن‌ها را تشییع می‌کنیم و از آن سو دشمنان از طریق فضای مجازی علیه جوانان ما کار می‌کنند.

رضایی در پایان تصریح کرد: جنگ به‌صورت بسیار جدی در حال جریان است؛ لذا باید از حداکثر امکانات، تجهیزات و نو آوری‌های‌مان برای پیشبرد جبهه اسلام استفاده کنیم.

 

نظر شما