شناسهٔ خبر: 122776 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت الله یزدی: مردم به دلسوزان نظام و ملت رای دهند

آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم را داشته باشند، به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله یزدی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز روز ماندگار و ایام‌الله است، اظهارداشت: امروز به این دلیل ایام‌الله است که مردم ایران آمده‌اند تا نظام را یاری کنند و برای همه روشن است که حضور در انتخابات صحه گذاشتن بر نظام حاکم بر کشور است که نظامی الهی، اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به این دلیل امروز ایام‌الله است که به کمک دین خدا می‌آید، افزود: مسئله همراهی انتخابات مجلس شورای اسلامی با خبرگان رهبری یکی از خدمات و کارهای مهمی است که در دوره قبل مقرر شد به صورت همزمان امسال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران انتخابات داشته باشد، تصریح کرد: این همزمانی برای صرفه‌جویی در نیروی انسانی و هزینه‌های مردم است.

آیت‌الله یزدی گفت: مردم آگاهند مجلس خبرگان در طول قدرت رهبری قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و و ظایف مشخصی دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کنند، توجه داشته باشند به کسانی رای بدهند که با وظایف مربوط به خبرگان آشنا هستند، حساس‌ترین کار مجلس خبرگان در درجه اول تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف شرایط رهبری است.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان برای کارهای جاری مردم نیست، گفت: به تعبیر ساده خبرگان برای آب و نان مردم نیست و برای فرهنگ اصیل حاکم بر کشور و نوع تفکری است که باید بر همه ارگان‌ها حاکمیت داشته باشد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه فقیهی به عنوان رهبر در مجلس خبرگان انتخاب می‌شود که با اسلام آشنا باشد، عنوان کرد: این فرد باید بتواند دستگاه‌های مختلف را بر مبنای اسلام حرکت دهد؛ شناخت آن فقیه برعهده مجلس خبرگان است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم ایران باید تلاش کنند در مجلس خبرگان کسانی را انتخاب کنند که در انتخاب رهبر توانایی و صلاحیت داشته باشند، گفت: توانایی نظارت بر اوصاف بقای رهبری مثل عدالت، دشمن‌شناسی و تدبیر امور باید در این انتخاب شوندگان وجود داشته باشد.

وی در رابطه با مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم را داشته باشند، به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.

آیت الله یزدی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: بدانند که نماینده هر حوزه، نماینده کل کشور است و باید به مصالح کل کشور توجه کنند، آن کاندیداهایی که وعده نامناسب داده‌اند و به حوزه انتخابیه خصوصی خود توجه می‌کنند از نظر من اشتباه قانونی و حقوقی مرتکب می‌شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک نماینده وقتی به مجلس می‌رود باید بداند مصالح داخلی و خارجی کشور چیست که هر دو از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است، عنوان کرد: وقتی می‌گوییم مجلس در رأس امور است یعنی زمانی که قوانین داخلی را تصویب می‌کند مصالح عامه مردم را در نظر بگیرد نه اینکه مصالح گروه خاصی را در نظر بگیرد.

به گفته وی، سفارش امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این است که نمایندگان به مردم مستضعف توجه خاص داشته باشند و از مستکبران برائت بجویند و بیشتر به مردمی توجه کنند که نیازهای اولیه‌شان برآورده نشده است.

وی با اشاره به نظارت شورای نگهبان گفت: در این دوره انتخابات معذور هستم که خیلی مسائل را بگویم، خیلی از افرادی که ثبت نام کرده بودند براساس سابقه‌ای که داشتند به فکر خوش‌گذرانی و منافع شخصی خود بودند به همین دلیل به عدم صلاحیت آن‌ها رأی دادم.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه مردم باید به کسانی رأی بدهند که دلسوز نظام و ملت باشند خاطرنشان کرد: کسی با اطلاعات ساده و معمولی وارد مجلس نشود، مردم باید به کسی رأی دهند که در سیاست خارجی و مسائل داخلی آشنایی کامل داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه توقع دارم مردم در این دوره سطح تخصص و تعهد نمایندگان را بالاتر ببرند، عنوان کرد: مجلس باید از نیروهای برتر برخوردار باشد و این کاری است که برعهده مردم است.

وی با اشاره به اینکه کشور از نظر  نیروی متخصص رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: در این دوره بین ۱۲ هزار نفری که ثبت نام کرده‌اند صلاحیت بیش از نیمی از آن‌ها تأیید شده و نسبت به دوره‌های گذشته آمار تائیدشدگان بیشتر است.

آیت‌الله یزدی با تاکید بر اینکه امیدوارم باآگاهی کامل نسل جوان، صالحین و اصلحین را برای این دوره انتخابات انتخاب کنند تصریح کرد: امروز روز سرنوشت سازی برای نظام درباره مجلس خبرگان که کلید حاکمیت اسلامی است و هم در رابطه با مجلس شورای اسلامی که کنترل کننده مصالح داخلی و خارجی است.

نظر شما