شناسهٔ خبر: 122677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گسترش انتفاضه اهل سنت عراق علیه مدعیان دروغین حمایت از اهل سنت

عراق/1 رسانه‌های عراقی از شعله‌ور شدن آتش انتفاضه مردم شهر اشغالی هیت علیه تروریست‌های تکفیری داعش خبر دادند.

به گزارش «نماینده» رسانه‌های عراقی گزارش دادند در حالی که روز گذشته، شراره‌های انتفاضه مردم شهرستان هیت علیه داعشی‌های غاصب و اشغالگر شهرشان روشن شد، همانطور که قبلا شاهد انتفاضه مردمی در فلوجه بودیم، از سوی دیگر استحکامات و نیروهای جدید به پایگاه عین الاسد وارد شدند تا شهرهای هیت و کبیسه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کنند.

تاکید حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در جریان نشست خود با نمایندگان پارلمان عراق بر مشارکت همه عراقی‌ها در عملیات آزادسازی استان نینوا از  اشغال داعش با واکنش‌های مثبت روبرو شده است.

پس از آمادگی نیروهای داوطلب مردمی(حشد شعبی) برای مشارکت در عملیات آزادسازی نینوا، یک نماینده این استان از طرحی برای سازماندهی 15 هزار نیروی داوطلب مردمی این استان از طریق توافق با  دولت فدرال(بغداد) خبر داد. این در حالی است که رسانه‌های عراق از حرکت نیروهای پیشمرگه به سمت موصل خبر داده اند.

گسترش انتفاضه اهل سنت علیه تکفیری‌های مدعی حمایت از اهل سنت

یک منبع اطلاعاتی به الصباح گفت اطلاعاتی از داخل شهرستان هیت به دست آمده که شعله‌ور شدن آتش انتفاضه مردمی علیه داعشی‌ها همانند فلوجه را مورد تاکید قرار می‌ دهد به طوری که گروه‌های مسلحی از بین مردم تشکیل شده که نام خود را انقلابیون جوان هیت(ثوار شباب هیت) گذاشته‌اند و دو روز پیش اولین عملیات خود را علیه تروریست‌های داعشی انجام دادند و چند خودروی متعلق به آنها را در پارکینگ ساختمان اتحادیه زنان به آتش کشیدند و عبارت«ما انقلابیون جوان هیت هستیم» را بر روی دیوارهای ساختمان‌های واقع در مرکز شهر نوشتند.

این رسانه همچنین از مشاهده شدن اجساد دو داعشی در گورستانی در محله الجمعیه در جنوب شهر هیت خبر داد. اجساد ابوحفصه التونسی و ابوعمر الفلوجی هم در نزدیکی مسجد  الخضر در منطقه الجبل پیدا شده  است. این عملیات در واکنش به اقدام تروریست‌های  داعشی در اعدام شماری از مردم هیت صورت گرفت، داعشی‌ها این شهروندان را به اتهام ارتباط با نیروهای امنیتی عراق سر بریدند.

خیزش مردم هیت علیه تروریست‌های تکفیری داعشی که به بهانه حمایت از اهل سنت، شهرها و روستاهایشان را اشغال کرده و مرتکب ظلم و جنایت علیه آنها می‌شوند، در حالی است که نیروهای امنیتی عراق هم در عموم جبهه‌های نبرد با تروریسم در حال پیشروی چشمگیر هستند.

قیام مردم هیت و کبیسه علیه تکفیری‌ها

همزمان با این انتفاضه، مال الله العبیدی رئیس شورای ناحیه البغدادی از ورود نیروهای جدید به پایگاه الاسد در 90 کیلومتری غرب شهر الرمادی خبر داد که با هدف مشارکت در عملیات آزادسازی هیت و کبیسه از اشغال داعش وارد شده‌ا ند که شامل نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و پلیس الانبار مجهز به تمام تجهیزات و سلاح‌ها هستند. همچنین صدها نفر از عشایر هیت و کبیسه هم طی ساعات آینده برای شرکت در عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده‌شان وارد پایگاه الاسد خواهند شد.

اقدامات و تحرکات نظامی با تلاش‌های خدماتی در مناطق آزاد شده استان الانبار همراه است که مهمترین آن، اظهارات عذال الفهداوی عضو شورای استان است که از پایان پاکسازی مناطق جویبه و حصیبه و بخش‌های بزرگی از منطقه الصوفیه در شرق الرمادی و فعال شدن خدمات آب و برق خبر داده است. الفهداوی افزود این مناطق برای استقبال مردمی که آواره شده بودند، آماده است و با مقامات امنیتی برای بازگرداندن خانواده‌‌های آواره به مناطق آزاد شده که پاکسازی آن به پایان رسیده است،هماهنگی خواهد شد.

داوطلب شدن مردم نینوا برای جنگ با داعش

زاهد الخاتونی از نمایندگان استان نینوا نبرد آزادسازی موصل را از مهمترین نبردها بر ضد تروریست‌های داعشی توصیف کرد و از توافقی پرده برداشت که با دولت فدرال(دولت مرکزی عراق) و اتاق عملیات مشترک(نیروهای نظامی-مردمی) برای آماده‌سازی 15 هزار نیروی داوطلب مردمی از عشایر نینوا برای شرکت در نبرد آزادسازی استانشان از اشغال داعش و حمایت از لشکر پانزدهم ارتش به دست آمده است، نیروهایی که وارد مخمور در جنوب شرقی موصل شده‌اند.

وی افزود مردم موصل مصمم هستند شهر خود را در اسرع وقت از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند، زیرا باندهای داعشی بسیاری از فرزندانشان را اعدام کرده‌اند و به همین سبب مردم موصل خواستار  انتقام گرفتن از داعشی‌ها هستند.

از سوی دیگر کاوه مصطفی از مسئولان وزارت پیشمرگه در منطقه کردستان عراق گفت نیروهای پیشمرگه طی 24 ساعت گذشته وارد مناق شمالی موصل شده‌اند، این نیروها از سمت استان دهوک حرکت کرده بودند و در روستای حسن جلاد شهرک اسکی موصل استقرار یافته‌اند.

به گفته وی، این نیروها در این منطقه مستقر شده‌اند تا ساعت صفر یعنی زمان آغاز  عملیات آزادسازی موصل فرا برسد.

هلاکت تروریست‌های آلمانی و انگلیسی داعش

به گزارش تسنیم، ذنون السبعاوی از افسران پلیس استان نینوا به الصباح گفت 28 تروریست خارجی که برای آموزش داعشی‌ها در پایگاه سری که اخیرا برای آموزش اعضای داعش در نزدیکی ایستگاه قطار موصل ایجاد شده، در یک حمله هوایی کشته شدند. تروریست‌های کشته شده از ملیت‌های انگلیسی، آلمانی و ترکیه‌ای بودند.

السبعاوی تاکید کرد ده‌ها نفر از داعشی‌های خارجی و کسانی که برای آموزش آنها وارد عراق شده‌اند، از طریق گذرگاه‌های مخفی‌ای که داعشی‌ها ایجاد کرده‌اند، وارد موصل شده بودند. همچنین بیش از 200 نفر از سرکردگان و  تروریست‌های خارجی، اوایل ماه جاری میلادی از موصل گریخته و به سمت سوریه رفتند.

نظر شما