شناسهٔ خبر: 122626 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

علیرضا مرندی در گفتگو با «نماینده»:

باید به کل فهرست ائتلاف اصولگرایان رای دهیم/ سایر کاندیداها به نفع ائتلاف انصراف دهند تا رقیب رای نیاورد

سیدعلیرضا مرندی/2 نماینده مجلس شورای اسلامی می گوید: کاندیداهای خارج از لیست ائتلاف باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر همچنان برحضور در انتخابات تاکید کنند آراء شکسته و به اصولگرایان لطمه وارد می شود.

سید علیرضا مرندی"وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" از دوره هشتم وارد خانه ملت شد و در دوره نهم ریاست هیات رئیسه سنی مجلس را برعهده داشت. او با توجه به اینکه در ادوار گذشته از سبد آرای بالایی برخوردار بود اما در این دوره به دلیل قرار داشتن در سن بالای ۷۵ سالگی، طبق قانون ثبت‌نام نکرد.

وی در گفتگو با خبرنگار «نماینده» به این پرسش که "با چه استدالی باید به تمامی اعضای فهرست ائتلاف رای داد و مهمترین برنامه ها و اقدامات پیش روی مجلس آینده چیست"؟ پاسخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما در تهران داوطلبان و کاندیداهای زیادی داشتیم که باید دوستان از بین آنها انتخاب می کردند و انتخاب هم خیلی آسان نبود، بنده عده زیادی را به عنوان انسانهای شایسته و ارزشمند می شناسم که ثبت نام هم کردند اما از بین همه آنان باید فقط ۳۰ نفر انتخاب می شدند.

مرندی اضافه کرد: وقتی باید از بین ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر، ۳۰ را انتخاب کنید طبیعتا عده زیادی از نیروها بیرون می مانند. دوستان تمام تلاش خود را جهت تهیه لیست اصولگرایان در انتخابات به کاربستند و سرانجام فهرست فعلی مشخص و به مردم معرفی شد.

وی تاکید کرد: انتظار می رود کاندیداهایی که در فهرست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفتند از حضور در عرصه انتخابات صرف نظر و به اصولگرایان در ائتلاف کمک کنند.

این نماینده مجلس، گذشت و ایثار را از ویژگی های بارز اصولگرایی عنوان می کند و می گوید: کاندیداهای خارج از لیست ائتلاف باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر همچنان برحضور در انتخابات تاکید کنند آراء شکسته و به اصولگرایان لطمه وارد می شود.

مرندی تصریح کرد: چهره های اصولگرایی که در فهرست قرار نگرفتند ممکن است از شانس رای آوری در انتخابات هم برخوردار باشند اما به آنها توصیه می کنم به نفع ائتلاف کناره گیری کنند به دلیل اینکه حضور آنها منجر به کاهش رای اعضای ائتلاف خواهد شد، حتی به رای آوری کاندیداهای رقیب کمک می کند.

وی در پاسخ به این سوال"با چه استدالی باید به ۳۰ نفر رای دهیم"؟، گفت: در حوزه تهران، شمیرانات و اسلامشهر باید ۳۰ نماینده در صندلی های مجلس بنشینند و اگر ۳۰ نفر را انتخاب نکنیم حق خود را به دیگران واگذار کرده ایم و این کارغلطی است.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر حقمان را واگذار کنیم دیگران افرادی را انتخاب می کنند که اصلا با سلایق و دیدگاه های سیاسی ما انطباقی ندارند به همین جهت با صرف نظر کردن از رای به کل فهرست اصولگرایان و ننوشتن نام آنها در برگ رای موجب انتخاب دیگران خواهیم شد؛ افرادی که حتی ممکن است خدایی ناکرده ولایت مدار نباشند وما موجب شویم با همین اقدام عده ای که نباید وارد مجلس شوند.

مرندی تاکید کرد: توصیه دیگر من رای کامل به ۳۰ نفر فهرست ائتلاف اصولگرایان در تهران است، این سوال مطرح می شود"همه ۳۰ نفر را نمی شناسیم" باید گفت بالاخره افراد و نیروهای شاخصی هم در فهرست حضور دارند حال ممکن است معدود افرادی را نشناسند، باید به افرادی که با دقت و ریزبینی لیست را تهیه کرده اند اطمینان کنیم.

وی با بیان اینکه در فرآینده تهیه لیست ائتلاف، محاسن و معایب افراد(کاندیداها) بررسی شده و در نهایت بهترین ها انتخاب و معرفی شدند، اظهارداشت: معتقدم باید با اعتماد به فهرست کامل ائتلاف اصولگرایان در انتخابات رای دهیم.

نماینده مردم تهران در مجالس هشتم و نهم درباره مهمترین برنامه ای که مجلس دهم باید آن را پیگری کند، افزود: بعضی از برنامه ها را هیچ وقت نمی توان فراموش کرد ضمن اینکه در انقلاب اسلامی اصل بر اسلام و پیگیری مسائل مربوط به اسلام در حوزه هایی همچون فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و سیاسی است ولی مسئله حادی که در مقطع کنونی برای کشور بوجود آمده مسئله اقتصادی است و درنابسامانی های اقتصادی فشار عمدتا به افراد کم درآمد واردمی شود و آنان اذیت خواهند شد.

مرندی بابیان اینکه عدالت ایجاب می کندما همه تلاش خود را صرف این موضوع کنیم تا حل شود، گفت:البته اهداف عالی جمهوری اسلامی فقط اقتصاد نیست ولی اگر اقتصاد بهبود پیدا نکند و معاش مردم تامین نشود احتمال می رود خسارت های دیگری به آحاد مردم و جامعه وارد شود و آن هنگام درست کاری و صداقت تحت تاثیر قرار می گیرد چرا که به خاطر امرار معاش کارهای غیر صحیح در جامعه رواج پیدا می کند که بعدا اصلاح آن کار غیر ممکنی است.

نظر شما