شناسهٔ خبر: 122537 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معیشت مردم با وجود خاموش بودن چرخه اقتصاد داخلی تامین نمی‌شود

قاضی زاده/1 نماینده مردم مشهد در مجلس با ابراز تاسف از وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور،‌ گفت: توقع بهبود معیشت مردم در صورتی که چرخه اقتصاد داخلی هنوز راه‌اندازی نشده،‌ غلط است.

به گزارش «نماینده» امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نکته‌ای را که دولت بد فهمید این بود که فکر می‌کرد با کنترل تورم مشکل معیشتی مردم به تنهایی حل می‌شود در حالی که دولت متوجه نشد مردم باید پولی داشته باشند تا بتوانند کالا خریداری کنند.

وی افزود: اگر تورم هم صفر شود اجناس و کالا که ارزان نمی‌شود، قدرت خرید مردم باید حفظ شود تا بتوانند خرید کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اکنون مسئله‌ای که مجلس آن را دنبال می‌کند و متأسفانه دولت به ویژه وزارتخانه‌های تولیدی و اقتصادی به این مسئله توجه نمی‌کنند،‌ این است که اگر چرخه اقتصاد داخلی راه‌اندازی نشود، محل ثروت برای توزیع را باز نمی‌شود لذا نباید انتظار داشته باشیم که وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند چراکه میسر نیست.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: باید در این زمینه کاری کنیم که وضعیت کارخانه‌های تولیدی و اوضاع اقتصادی کسبه و بازار در گردش مالی که سبب افزایش قدرت خرید مردم شده، رشد کند تا مردم بتوانند درآمد لازم را در این زمینه کسب کنند.

نظر شما