شناسهٔ خبر: 122508 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ارتقاي جایگاه معلمان از دغدغه‌های اصول‌گرایان است

سید علی قریشی اگر اصول‌گرایان با انتخاب مردم در مجلس دهم حضور پیدا کنند حتماً یکی از برنامه‌ها پیگیری بحث ارتقای آموزشی در تمامی سطوح  فرهنگی- سیاسی و به ویژه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

هفته نامه «نماینده» ؛ سیدعلی قریشی */یکی از دغدغه‌هایی که باعث شد برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کنم، موضوع اهمیت آموزش و اهمیت آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی بود. اگر به مقوله آموزش و جریان آموزشی کشور اهمیت ویژه‌ای دهیم، اثرش را در حوزه‌های مختلف خواهیم دید. امروز اگر اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های رهبری به‌شمار می‌رود و به عنوان یک راهبرد استراتژیک در نظام تعریف می‌شود، هنوز جایگاه واقعی خود را در زندگی مردم و همچنین در راهبری‌های مسئولان پیدا نکرده، به علت عدم پرداختن نگاه آموزشی به این موضوع است. اقتصاد مقاومتی باید ملزوماتش و فرهنگش در فرهنگ مردم دیده شود.

مهم این است مجلس دهم که ان‌شاءالله مجلسی در تراز انقلاب اسلامی ‌خواهد بود، آموزش را در حد اعلا ببیند؛ و در تمامي حوزه‌ها دغدغه آموزشی باشد نه فقط منتهی به آموزش عالی شود. می‌بایست هر موردی که از موضوعات استراتژیک نظام و راهبردهای نظام است، برای آن فرهنگ آموزشی داشته باشیم و از طریق آموزش وارد آن حوزه‌های مختلف شویم.

اگر اصول‌گرایان با انتخاب مردم در مجلس دهم حضور پیدا کنند حتماً یکی از برنامه‌ها پیگیری بحث ارتقای آموزشی در تمامي سطوح  فرهنگی- سیاسی و به ویژه اقتصاد مقاومتی خواهد بود. در زمینه آموزش، اولویت اول با خانواده است، سپس آموزش‌وپرورش و در مرحله بعد آموزش عالی است که در تمامي این سطوح بحث قابل پیگیری است.

بعد از اینکه این نگاه و برنامه آموزشی را در حوزه‌های مختلف پیگیری ‌کردیم، نکته بعدی بحث ارتقاي شغلی ستادهای آموزش مخصوصاً معلمان و اساتید است که بتوانند از جایگاه شغلی مناسب برخودار باشند.

در همه دنیا کسانی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند، از یک ثبات شغلی برخوردار هستند تا بتوانند متمرکز شوند و اهداف آموزشی را پیش ببرند اما متأسفانه در چند سال اخیر که رکود دامن‌گیر نظام و دولت ما شده، احساس می‌شود امنیت شغلی این قشر مؤثر زحمتکش مقداری متزلزل شده است که باید این امر را در دستور کار قرار داد. بر همین اساس برنامه‌ای که ما در مجلس داریم، ارتقا و تثبیت جایگاه شغلی معلمان است و حتماً مطالبات این قشر را پیگیری می‌کنیم.

* سیدعلی قریشی، عضو لیست ائتلاف اصول‌گرایان

نظر شما