شناسهٔ خبر: 122178 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ظریف: آمریکا دیگر قدر قدرت نیست

ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی (ره) که، آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند، اضافه کرد: مبنای حرف امام (ره) این است که بفهمیم که آمریکا دیگر قدر قدرت نیست.

به گزارش «نماینده»، محمد جواد ظریف در مراسم قدردانی از دکتر مرندی رئیس پیشین دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با بیان اینکه همه عزت، سربلندی و قدرت ملی ما از تفکر و فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی که برگرفته از تفکر امام خمینی (ره) یعنی فرهنگ استقلال و خود باوری است، افزود: همه باید باور کنیم به عنوان یک قدرت و مردم با فرهنگ، باسابقه و با تاریخ می توانیم در صحنه بین المللی حضور پیدا و نقش ایفا کنیم.

وی با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی (ره) که، آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند، اضافه کرد: مبنای حرف امام (ره) این است که بفهمیم که آمریکا دیگر قدر قدرت نیست.

وزیر امور خارجه گفت: توهم نداشته باشیم که اگر آمریکا چیزی را پذیرفت، حتما به ضرر ماست زیرا در این صورت پذیرفته ایم که آمریکا هنوز ابرقدرت است درحالی که این طور نیست.

ظریف افزود: باید بپذیریم و باور کنیم که ما توان داریم، هم توان مقاومت، هم توان تعامل، هم توان مبارزه و هم توان مذاکره و این توان به برکت انقلاب اسلامی و پیام اصیل گفتمان انقلاب اسلامی بدست آمده است.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به جایگاه علمی و خدوم دکتر مرندی گفت: حضور ایشان در عرصه مذاکرات به ویژه در مرحله آخر تاثیر بسزایی در برد رسانه ای ما در مذاکرات داشت.

وی همچنین دانشکده مطالعات جهان را از مراکز مهم تاثیرگذار در دریافت فهم درستی از جهان و ارائه چهره مناسب از کشور در جهان دانست و ابراز امیدواری کرد این مرکز علمی در شکستن موج ایران هراسی موفق باشد.

ظریف گفت: البته دشمنان هیچگاه از ایران هراسی و دشمنی دست بر نمی دارند.

 

 

نظر شما