شناسهٔ خبر: 122169 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تفاوت حزب اعتدال و توسعه با کارگزاران چیست؟

دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: فرق حزب کارگزاران با حزب اعتدال و توسعه به مانند تفاوت فائزه با فاطمه هاشمی‌رفسنجانی است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در مصاحبه‌ای که با بخش خبری ۲۰:۳۰ داشت، در پاسخ به این سوال که تعریف حزب اعتدال و توسعه از افراط و تفریط چیست و تا کجا می‌توان میانه روی را ادامه داد، اظهار داشت: در جهان تلاش می‌شود که فضای سیاسی کشور را دو قطبی کنند. تلاش ما در حزب اعتدال و توسعه این است که عرصه سیاسی کشور را سیاه و سفید نکرده و با روحیه گزینش‌گری به مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و وشوراهای شهر و روستا در سال ۷۸ که حزب اعتدال و توسعه از تمامی جناح‌ها در لیست خود استفاده کرد با روحیه اعتدالی در فضای سیاسی کشور مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر به صورت گفتمانی به اعتدال و توسعه نگاه کنیم، اعتدال می‌تواند جریان سوم باشد، افزود: اعتدال یعنی تعادل آرمان‌ها با واقعیت‌ها. مشکلی اساسی که بعد از انقلاب با آن روبه رو بودیم آن است که دچار یک آرمان گرایی افراطی شده ایم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر شما امروز به اصلاح‌طلبان نگاه کنید، می‌گویند که ما آدم‌های بیست ساله پیش نبوده و نقد درون گفتمانی خود را نیز خیلی وقت است که شروع کرده‌ایم. اصول‌گرایان نیز چنین هستند و افرادی که از دولت‌های نهم و دهم حمایت می‌کردند امروز دیگر آن حمایت را نمی‌بینیم.

دهقان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اینکه افرادی از حزب کارگزاران سازندگی در حزب شما حضور داردند، می‌توان گفت که شما کارگزاران دوم هستید که وی در پاسخ اظهار داشت: دو نفر از بنیان‌گذاران کارگزاران سازندگی یعنی آقایان ترکان و نعمت‌زاده بعد از تحولی که در سطح کلان سیاسی کشور ایجاد شد دیگر عضو کارگزاران نبوده‌اند و در سال ۷۸ که حزب اعتدال و توسعه تشکیل شد، جزو بنیان‌گذاران این مجموعه شدند، بنابراین اعتدال و توسعه قرابت نزدیکی با کارگزاران داشته است.

وی تفاوت‌های این حزب با کارگزاران سازندگی را از تفاوت بین فائزه هاشمی تا فاطمه هاشمی دانست و گفت: حزب اعتدال و توسعه قطعاً با کارگزاران سازندگی تفاوت‌هایی دارد. این تفاوت از فائزه هاشمی تا فاطمه هاشمی است. سیاست ما نیز این بوده که از اعتدالیون عرصه سیاست کشور حمایت کرده و از دوستانی که منش اعتدالی داشته باشند، حتی تا آنجا که اگر آن فرد اصول‌گرا باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با این پیش‌بینی که مردم در انتخابات افرادی را بر می‌گزینند که کمک حال و یاور دولت باشند، افزود: من این تحلیل را باتوجه به فضای سیاسی کشور و تحلیل جامعه سیاسی می‌گویم.

دهقان در پایان با بیان اینکه همان‌گونه که ما رشد می‌کنیم، دشمنان ما نیز رشد کرده‌اند، به بحث نفوذ پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع نفوذ نباید جناحی شود و به مانند سایر کلید واژه‌ها که به حق نیز بوده، مورد استفاده جریانات سیاسی قرار گیرد.

نظر شما