شناسهٔ خبر: 122157 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

همسرم در زندگی با من بسیار صبور است

دریادار سیاری اگرچه چهره‌های شاخص اعم از سیاسی، فرهنگی و ... همیشه در قاب‌های رسمی رسانه‌های حضور دارند؛ اما نشستن‌شان در قابی متفاوت و صمیمی برای همه ما جذاب است.

«نماینده»/ گپ‌وگفت با چهره‌ای که همیشه در قاب شهرت، دست نیافتنی به نظر می‌رسد، اینکه چگونه زندگی می‌کند و بی‌هیچ تکلّفی از دغدغه‌های ساده و روزمره زندگی شخصی‌اش بگوید، بی‌شک خواندنش نه تنها خالی از لطف نیست بلکه جذاب به نظر می‌رسد.

در کافه گپ این هفته سراغ دریادار «حبیب‌الله سیاری»، فرمانده نیروی دریایی ارتش رفتیم و صحبت از ریزه‌کاری‌های زندگی این امیرِ دریادار و کارکشته، گپ‌وگفتی صمیمی را رقم زد.

*چطور با همسرتان آشنا شدید و مراسم عروسی‌تان به چه شکل برگزار شد؟

من با همسرم دختر عمو- پسر عمو هستیم. عروسی ما نیز به سبک روستایی استان فارس و سنت ایرانی- اسلامی بود و در همان روستای خودمان ازدواج کردیم.

*در چند سالگی ازدواج کردید و همسرتان چند ساله بودند؟

فکر می کنم من ۲۵ ساله بودم و همسرم ۱۶ ساله بودند.

*آیا شرط خاصی هم برای ازدواج داشید؟

تنها شرط من زندگی کردن در شرایط سخت نظامی بود.(خنده)

*مهریه همسرتان چقدر است؟

یک جلد قرآن مجید، گل و شاخه نبات و ۵ سکه بهار آزادی به نیت ۵ تن‌ آل عبا که وقتی حاج خانم می‌رفتن مکه مهریه‌شان را بهشون پرداخت کردم.

*به یاد ماندنی‌ترین خاطره در ذهنتان از دوران ازدواجتان چیست؟

ما نامزد بودیم که من در جبهه مجروح شدم و اصلاً وضعیت مناسبی نداشتم. ولی در تمام آن روزها حاج خانم ما، همانند یک پرستار از من مراقبت کرد و من هیچ وقت این موضوع را فراموش نمی‌کنم و خاطرات آن لحظه‌ها و آن ایثارگری‌ها همیشه در ذهن من باقی خواهد ماند. همسرم در زندگی با من، بسیار صبور است.

*همسرتان هم مثل شما تحصیلات عالیه دارند؟

بله ایشان لیسانس مدیریت دارند.

*شما چند فرزند دارید؟ ازدواج کرده‌اند؟

دوتا فرزند دارم. یک دختر و یک پسر که هیچ کدام هنوز ازدواج نکرده‌اند. پسرم دانشجوی کارشناسی ارشد است و دخترم ۲۲ سالش است که کارشناسی برق خوانده است و قصد دارد برای ارشد شرکت کند.

*اهل خرید هدیه برای همسرتان هستید؟ به نظرتان بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به ایشان بدهید و باعث خوشحالی ایشان شود، چیست؟

اگر فرصت پیدا کنم بله حتماً هدیه می‌خرم. بهترین هدیه فکر می‌کنم یک شاخه گل، همراه با محبت است. (با خنده) جدّی می‌گویم، بهترین هدیه‌ای که ایشون دوست داشته باشند، طلا و ... نیست، همین گل است.

*با توجه به مشغله‌های کاری فراواني که دارید در کارها و امور خانه کمک هم می‌کنید؟

من اصلاً خانه نیستم که بخواهم کمک کنم. اگر هم در خانه باشم، اصلاً اجازه کمک کردن به من نمی‌دهند و خودشان کارها را انجام می‌دهند. حتی برعکس یک اتفاق دیگری می‌افتد و آن اینکه ایشان با رسیدگی و مدیریت خانه به نحو احسن، به من در کارهایم کمک می‌کند. همسرم از همان ابتدا تمام کارهای زندگی من را مانند رسیدگی به فرزندان، درس‌هایشان، رفت‌وآمد، خانه‌داری، خرید و ... انجام می‌دادند. ازاین‌رو من خیالم از بابت خانه و زندگی شخصی‌ام راحتِ راحت است. در حقیقت زندگی ما دست ایشان است حتی لباس‌های من را نیز ایشان می‌خرند، من می‌پوشم و اگر مناسب نباشد، تعویض می‌کنند. جدّی می‌گویم که تمام زندگی ما را حاج خانم می‌چرخانند.

*ایشان هرگز به خاطر مشغله‌های کاری و مسئولیت‌های سنگینی که دارید و  باعث می‌شود اغلب خانه نباشید، شکایت نمی‌کنند؟

به هیچ عنوان همسرم شکایت نمی‌کنند. ایشان همیشه خدا را شکر می‌کنند و می‌گویند آدم سالم باشد تا به کشورش خدمت کند.

*غذای مورد علاقه‌تان چیست؟ اهل آشپزی کردن هستید؟

غذای مورد علاقه‌ام غذاهای ایرانی است. من آشپزی بلد نیستم. فقط به اندازه‌ای که در دوران مجردی و یا در اردوگاه‌ها و رزمایش‌های صحرایی و... بتوانم سپری کنم، بلد هستم.

*چقدر اهل عصبانیت هستید؟ عموماً وقتی در منزل عصبانی می‌شوید چه کار می‌کنید؟

معمولاً تلاش می‌کنم که در منزل عصبانی نشوم. اگر هم عصبانی شوم سعی می‌کنم خیلی سریع جبران کنم. تا الان هم که حدود ۳۴-۳۵ سال است که ازدواج کردیم، شكرخدا تا به حال موردی نداشتیم.

*اگر وقت خالی داشته باشید عموماً چه کار می‌کنید؟

اگر وقت خالی داشته باشم مستقیم به خانه می‌روم (با خنده). مستقیم خانه می‌روم و اگر بتوانیم مسافرت ۴۸ ساعته‌ای جور کنیم با بچه‌ها به مسافرت می‌روم.

*آخرین کتابی که خوانده‌اید، چه بوده است؟

من بیشتر به دنبال کتاب‌های مدیریتی، استراتژی و نظامی‌گری هستم و بیشتر کتاب‌هایی که با شغلم مرتبط است را می‌خوانم.

*اهل ورزش هم هستید؟

قطعاً همین طور است.

*چه ورزشی را به صورت تخصصی انجام می‌دهید؟

قدیم‌تر‌‌ها به صورت تخصصی به فوتبال و کوهنوردی آن هم حرفه‌ای می‌پرداختم. پس از وارد شدن به نیروی دریایی، شنا و ورزش‌های دریایی را دنبال کردم. الان که سنم بالا رفته است با دو، نرمش و ... فعلاً خودمان را حفظ کردیم.

*چه قله‌ای را فتح کردید؟

من همه قله‌های ایران را رفته‌ام و همچنین در خارج از کشور نیز به قله کلیمانجارو در بام آفریقا که بلندترین قله آفریقاست، صعود کرده‌ام.

*اهل فیلم دیدن هم هستید؟ آخرین فیلمی که در سینما دیدید چه فیلمی بود؟

بله، اگر فرصت بشود کم و بیش فیلم هم می‌بینم. آخرین باری که در سینما رفتم برای دیدن فیلم p۲۲، بود که موضوعش در رابطه با نیروی دریایی است و البته خودمان درست کرده بودیم. (با خنده)

*رابطه شما با فرزندانتان به چه شکل است؟ فرزندانتان در خانه عموماً شما را به عنوان پدری مهربان می‌شناسند و یا دریادار معروف ارتش که فردی با اقتدار و انضباط نظامی‌گری است؟

رابطه‌ام با فرزندانم خوب است. البته این موضوع را باید از خود فرزندانم بپرسید اما بیشتر فکر می‌کنم من را در خانه همان پدر مهربان بشناسند. بیشتر با فرزندانم رفیق هستم و آن بحث‌های نظامی‌گری و ... را وارد حیطه خانواده نمی‌کنم.

 

نظرات مخاطبان 4 1

  • ۱۳۹۴-۱۱-۲۱ ۲۰:۴۷444 0 15

    خدا یار  و  حافظ دریادار
                                

نظر شما