شناسهٔ خبر: 122116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتخابات بدون مشارکت احزاب امکان ندارد

غفوری فرد رئیس خانه احزاب تاکید کرد که اگر می‌خواهیم حکومت پارلمانی و انتخابات داشته باشیم باید احزاب را تقویت کنیم چرا که انتخابات بدون مشارکت احزاب امکان ندارد.

به گزارش «نماینده»، حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران عصر امروز (جمعه) در سومین کنگره حزب مردمی اصلاحات در تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها انقلاب قرن بیستم است که با پشتیبانی همه مردم یک کشور صورت گرفت.

وی افزود: بزرگترین تحول انقلاب اسلامی این بود که یک رژیم صد در صد دیکتاتور و وابسته توسط مردم کنار زده شد و یک حکومت مستقل، مسلمان و مردم سالاری دینی شکل گرفت.

رئیس خانه احزاب ایران به توافق هسته ای اشاره و تاکید کرد: در مسئله و توافق هسته‌ای همین بس که ۶ قدرت جهانی در یک طرف میز و جمهوری اسلامی نیز در طرف دیگر میز قرار گرفته بود. این خود افتخار و دستاورد بزرگی است.

غفوری‌فرد با بیان اینکه امروز دیگر دوران شعار دادن نیست، گفت: شعار کافی است حالا باید شعور هم چاشنی کار شود، برای ساختن تمدن بزرگ اسلامی شعار چاره کار نیست بلکه باید همه دست به دست هم داده و عمل کنند.

رئیس خانه احزاب ایران هدف این تشکل صنفی را کمک به تحزب عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز در کشور تحزب نهادینه نشده است.

وی افزود: احزاب شکل گرفته‌اند تا برنامه بدهند افکار عمومی را کانالیزه کنند و مردم را برای در دست گرفتن امور کشور آماده کنند. بنابراین این که من بگویم عضو هیچ حزب و گروهی نیستم، افتخار نیست.

غفوری‌فرد با تاکید بر اینکه از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ همواره در احزاب مشارکت داشته‌ام، گفت: حتی یک روز نبوده که در اندیشه حزب نباشم.

رئیس خانه احزاب ایران در سومین کنگره حزب مردم سالاری تاکید کرد که اگر می‌خواهیم حکومت پارلمانی و انتخابات داشته باشیم باید احزاب را تقویت کنیم چرا که انتخابات بدون مشارکت احزاب امکان ندارد و حزب از پایه اصلی دموکراسی است.

**احزاب اگر عقبه اجتماعی نداشته باشند فقط به درد کاغذ می‌خورند

 

 همچنین سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کنگره حزب مردمی اصلاحات در تهران اظهار داشت: حزبی که عقبه اجتماعی نداشته باشد فقط به درد کاغذ می‌خورد بنابراین باید احزاب حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح بدهند.

وی افزود: توانایی‌های شما برای اداره کشور کفایت می‌کند به شرط اینکه احزاب عقبه اجتماعی سازمان یافته داشته باشند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: محمدرضا پهلوی فکر می‌کرد ساواک ارتش و قدرت‌های خارجی می‌توانند وی را حفظ کنند، اما دیدیم که سیستم بروکراسی وابسته به تک حزبی رژیم پهلوی را ساقط کرد و آن مجموعه حکومتی حتی یک لحظه مقاومت نکرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اردیبهشت سال ۵۸ به اتفاق خانم دباغ با امام دیدار کردیم و خدمت ایشان گفتم که هیچ چیز انقلاب را نابود نمی‌کند به جز کودتا، بنابراین باید ارتشی متعلق به انقلاب که اسمش سپاه پاسداران باشد شکل بگیرد و امام نیز به شورای انقلاب دستور دادند و چنین اتفاقی افتاد.

غرضی گفت: با پیروزی انقلاب بزرگترین قدرت سیاسی در جهان در غرب آسیا به وجود آ‌مد و سازندگی‌های بسیاری نیز در کشور پس از سال ۵۷ صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امروز اگر ما می‌توانیم دشمنان جمهوری اسلامی را ۲۰۰۰ کیلومتر به عقب برانیم به دلیل اقتدار سیاسی است چرا که توانسته‌ایم قدرتهای سیاسی جهان را با خود معادل کنیم.

وی با بیان اینکه نسل اول انقلاب میراث بزرگی چون جمهوری اسلامی برای نسل‌های بعد گذاشته‌اند، گفت: نسل‌های بعد اگر نتوانند از این میراث خوب استفاده کنند نعمت را تکذیب کرده‌اند و البته به این سادگی هم نمی‌توانند چون اگر به این سادگی مدیریت توسط نسل سومی‌ها از نسل اولی‌ها گرفته شود به همان سادگی هم دشمنان این مدیریت را از شما می‌گیرند.

نظر شما