شناسهٔ خبر: 122048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بشار اسد؛ رئیس جمهور مشروع سوریه/دخالت غرب در امور داخلی سوریه

بشار جعفری رئیس هیأت مذاکره کننده سوری در ژنو با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از سِمَت خود کناره گیری نخواهد کرد، گفت: یکی از چالش های کنونی دمشق، دخالت های غرب در امور داخلی سوریه است

به گزارش «نماینده» به نقل از النشره، «بشار الجعفری» رئیس هیأت مذاکره کننده سوری در ژنو با اشاره به نقش کشورهای غربی در بحران این کشور، تصریح کرد: سوریه طی سال های گذشته همواره از دخالت های غرب در امور داخلی خود رنج برده است.

بر اساس این گزارش، وی همچنین خطاب به معارضان سوری اظهار داشت: بدون شک راهکار حل مشکلات داخلی، پناه بردن به بیگانگان و زیرپا گذاشتن منافع ملی نیست.

الجعفری در خصوص مذاکرات صلح سوریه که از امروز به صورت رسمی و غیرمستقیم آغاز شده است، تصریح کرد: ما به ژنو آمده ایم تا به طور جدی برای حل بحران سوریه مذاکره کنیم، اما در اینجا مشکلی وجود دارد و آن، این است که کُردها در مذاکرات حضور ندارند.

رئیس هیأت مذاکره کننده سوری در ادامه افزود: کُردها بخش مهمی از ملت سوریه را تشکیل می دهند و در گذشته بسیاری از مسئولیت های سیاسی و امنیتی در سوریه را بر عهده داشتند.

الجعفری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اظهارنظرها پیرامون حضور تروریست ها در نشست ژنو۳ اشاره کرده و گفت: ما هیچگاه از دی میستورا نخواستیم بخشی از مخالفان را به ژنو دعوت و بخشی دیگر را دعوت نکند، بلکه تنها به سازمان ملل اطلاع دادیم که تحت هیچ شرایطی بر سر میز مذاکره با تروریست های تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره نخواهیم نشست.

وی در بخش پایانی اظهارات خود نیز به برخی سخنان پیرامون لزوم کناره گیری اسد از قدرت اشاره کرده و اظهار داشت: بشار اسد رئیس جمهور مشروع کشور بوده و نمی توان از کنار رفتن وی سخن گفت.

نظر شما