شناسهٔ خبر: 121955 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل در نشست حزب موتلفه:

تا هفته آینده فهرست اصولگرایان نهایی می‌شود

حدادعادل/2 سخنگوی ائتلاف اصولگرایان از نهایی شدن فهرست اصولگرایان تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش حزب مؤتلفه که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: ما از آن نسلی هستیم که با شروع نهضت انقلاب اسلامی در سال ۴۱ قدم به عرصه فعالیت‌های اجتماعی گذاشتیم.

حدادعادل تصریح کرد: وقتی از پاییز ۱۳۴۱ امام راحل اولین اعلامیه‌های خود را در مخالفت با قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی صادر کردند، بنده سال آخر دبیرستان بودم و در سال ۴۲ وارد دانشگاه شدم.

وی تصریح کرد: از همان زمان شاهد فعالیت نیروهای مختلفی پیرامون امام بودیم که نام جمعیت مؤتلفه به خود گرفتند و امروز با سابقه‌ای پنجاه و چند ساله در حزب مؤتلفه اسلامی فعالیت می‌کنند، بنده باید سپاس صمیمانه خود را که در این تشکل اسلامی ـ سیاسی هستید تسلیم شما کنم.

حداد عادل تأکید کرد: امروز برای تحقق آرمان‌های امام، در خدمت مقام معظم رهبری و تا ظهور امام زمان(عج) بر پاسداری از این انقلاب موفق باشید.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: درباره انتخابات، من یک نکته کلی عرض کنم که انتخابات یک فصل رویش و انگیزش و تحرک ملی است و فرصتی است تا یک ملت، ملت بودن خود را درک کند و خودآگاهی یابد.

در ادامه این نشست حدادعادل با بیان اینکه مردم سالاری دینی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی می دانیم که باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم، گفت: یکی از ابزارهایی که غربی‌ها برای دخالت در کشورها استفاده می‌کندند، همین دموکراسی، حقوق بشر و هسته‌ای است و هرجا که مطابق میل‌شان نباشد می‌گویند دموکراسی نیست.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگریان افزود: انقلاب از این جهت غرب با بی‌صلاح و بی‌آبرو کرده است چرا که بهترین نمونه مردم‌سالاری در طول ۴ سال گذشته را محقق کرده و غرب با این نمونه عالی دشمنی کرده است.

وی با اشاره به پشتیبانی غرب از کشورهایی که در آنها نشانه‌ای از دموکراسی نیست به مسئله انتخابات در کشورمان پرداخت و گفت: ما ورود و فعالیت خود در انتخابات را یک وظیفه انقلابی و ملی می‌دانیم و هرچه این انتخابات بهتر برگزار شود پایه های انقلاب محکم‌تر خواهد شد.

حدادعادل بر لزوم برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و مبتنی بر اخلاق اسلامی و رقابتی تأکید کرد و افزود: کوشش دوستان، مسئولان مؤتلفه‌ها و همه تشکل‌های اصولگرا در ۲ سال گذشته باعث شده که فعالیت‌ها به نتیجه برسد و خلاف انتظار خیلی‌ها اصولگرایان توانستند شورای ائتلاف اصولگرایان را با ۲۲ عضو و به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل دهند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگریان این مسئله را یک نعمت در کنار نعمت اصل انتخابات عنوان کرد و گفت:‌ اصولگرایان به دلایل مختلفی به شاخه‌ها و عناوین مختلف تقسیم می‌شدند اما همه به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی ایجاب می‌کنند که همه در کنار یکدیگر باشند تا در انتخابات در یک فهرست وارد شوند.

وی گفت: ما به شکل گرفتن فهرست نهایی اصولگرایان نزدیک شده‌ایم و من گواهی می‌دهم در جلسات شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همواره شاهد وحدت بیشتری هستیم و هیچ گروهی سهم‌خواهی نکرده است و همه بر وحدت و شایسته‌گزینی تأکید دارند.

حدادعادل تصریح کرد:‌تاکنون قدم‌های خوبی برای فهرستی جامع، منطقی، انقلابی، اسلامی، کارآمد و بهره‌مند از تنوع لازم برداشته شده و یکی دو قدم دیگر مانده که تا هفته آینده فهرست نهایی شود و ما خود را برای تبلیغات آماده کنیم.

وی با اشاره به خطبه‌های ۲۹ خرداد مقام معظم رهبری در سال ۸۸ که در آن در خصوص لزوم توقف در اردوکشی‌های خیابانی تأکید کرده بودند و ادامه فتنه از سوی فتنه‌گران گفت: انگیزه اصلی و انگیزه پیروزی اصولگرایان در یک جمله انگیزه همان مردمی است که ۹ دی ۸۸ به خیابان آمدند و ما از جنس همان مردم هستیم.

حدادعادل با اشاره به لزوم توجه به حوادث گذشته کشور از جمله اتفاقات سال ۷۸ و کسانی که علیه اسلامیت جمهوری اسلامی حرکت کردند، ادامه داد: فتنه‌ای که مقام معظم رهبری در آن تأکید کرده‌اند و جنگ نرمی که در قالب فتنه رخ داده باید مورد توجه باشد و ببینیم چه کسانی فتنه را برپا کردند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه یک جریان در کشور پس از ارتحال امام از آرمان‌های امام فاصله گرفته است، به شعار غزه و نه لبنان و آب خوردن فتنه‌گران در روز قدس سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: آنها باید این مسئله را تکذیب می‌کردند و می‌گفتند که اینها از ما نیستند اما در آن زمان چنین نکردند.

وی ادامه داد:‌ما بر سر اسلام دعوا داریم نه اینکه کرسی مجلس نصیب چه کسی بشود یا نه، کشور با ولایت فقیه می‌تواند باقی بماند و حفظ شود کما اینکه در چهار دهه گذشته اینگونه بوده است.

حدادعادل با اشاره به طرح موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هر کس که در این مسیر باشد دست او را می‌بوسیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم برای رقابت، ضدیت و دشمنی با دولت وارد انتخابات شویم. بلکه می‌خواهیم در چارچوبی حرکت کنیم که امام راه آن را به ما نشان داد و رهبری ما را در این مسیر هدایت کردند.

وی در جمع‌بندی سخنان خود تصریح کرد: وحدت بین اصولگرایان حاصل شده و با توجه به تلاش دوستان اصولگرا برای حضور در یک انتخابات پرشور امیدواریم پیش خداوند عذری نداشته باشیم و بقیه موضوعات نیز به لطف الهی و رأی مردم بستگی دارد.

حدادعادل تأکید کرد: آنچه وظیفه ما است این است که تلاش کنیم تا مردم دچار تفرقه و سرگردانی نشوند و فهرست قابل دفاع و موجهی را تقدیم مردم کنیم.

نظر شما