شناسهٔ خبر: 121853 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ضرغام صادقی در نطق میان دستور:

از شکایت از تخریب کنندگان انصراف می دهم

ضرغام صادقی/* ضرغام صادقی با اشاره به تخریب های صورت گرفته علیه خود گفت: ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری مقتدرانه و منصفانه دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی از مدیرکل محترم دادگستری استان فارس کتبا استدعا دارم دستور فرمایند شکایت شخصی اینجانب را از تخریب کنندگان اخیر کأن لم یکن تلقی نمایند.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۴ مجلس شورای اسلامی ضرغام صادقی به بیان نطق خود پرداخت. متن کامل نطق این نماینده مردم شیراز به شرح زیر است:

 

أُدعُ إِلی سَبیلِ رَبِّکَ بِالحِکمَه وَالمَوعِظَه الحَسَنَه وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ

 إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدين (نحل – ۱۲۵)

چنین به سوی خدا دعوت کنید

این آیه روش تبلیغ و دعوت به سوی خدا و مناظره با مخالفان را توضیح می دهد و می فرماید: « با منطقی حکیمانه و ادله قانع کننده و با پندی نیک و بیداری بخش و عبرت آموز مردم را به سوی پروردگارت دعوت کن» زیرا نخستین گام در دعوت به سوی حق، استفاده از منطق صحیح و ارایه دلیل حساب شده برای بیدار کردن عقل های خفته است.

دومین گام نیز استفاده کردن از عواطف انسانهاست چرا که موعظه و اندرز بیشتر جنبه عاطفی دارد که با تحریک آن می توان توده های عظیم مردم را به طرف حق متوجه کرد. و مقید کردن موعظه حسنه شاید اشاره به این باشد که اندرز در صورتی مؤثر است که خالی از هرگونه خشونت، برتری جویی، تحقیر طرف مقابل، تحریک لجاجت و مانند آن باشد.

سومین گام در مسیر تبلیغ دین مناظره با روش نیکو است؛ این مرحله مخصوص کسانی است که ذهن آنها از اندوخته های نادرستی انباشته شده و باید از طریق مناظره ذهنشان را از آن مسائل خالی کرد تا پذیرش حق آمادگی پیدا کند. بدیهی است مناظره هنگامی مؤثر است که نیکو باشد، یعنی حق و عدالت و درستی و امانت و راستی بر آن حاکم باشد و از هرگونه توهین، تحقیر و برتری جویی خالی باشد و در یک کلام تمام جنبه های انسانی در آن حفظ شود.

 

روز پنجشنبه اول بهمن ماه، شیراز؛ سومین حرم اهل بیت بوی یاس می داد، زمستان بهاری شد و اقیانوس بیکران ملت، شاهدان بصیر و ستارگان فروزان خورشید اسلام و ایران عزیز را مشایعت و بدرقه نمودند. عطر دلنشین آنان فضای معنوی شهرمان را پرطراوت و غبارها را از دلها زدود و دوباره دل هوای کربلای جبهه ها کرد و معنویت دفاع مقدس را متبلور و متجسم ساخت و این سروده را بر زبان و دلمان جاری ساخت که «رفیقان چه سودا بود با ما»

گریستند و سوختند و به وجود آنان افتخار نمودند که چه عزتمندانه اُبُهَّتِ ابرقدرتها را شکستند، حسرت خوردیم که چرا عقب ماندیم.

از خداوند خواستم ما را ببخشد و عاقبت بخیر نماید، به ذهنم خطور کرد...

نیاز به مقدمه دارد این کلام نورانی جلو چشمانم موج می زد که «إرحَم تُرحَم» بنابراین تصمیم گرفتم هر ظلمی که بر من روا شده را فراموش نمایم. از جمله تخریب های چندسال اخیر بخصوص یکماه اخیر که خودم را مبرا از آن حرفها و اتهامات می دانم و به خداوند متعال از شر مردم وسوسه کننده پناه می برم.

ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری مقتدرانه و منصفانه دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی از مدیرکل محترم دادگستری استان فارس کتبا استدعا دارم دستور فرمایند شکایت شخصی اینجانب را از تخریب کنندگان اخیر کأن لم یکن تلقی نمایند تا إدفع بالتی هی أحسن جایگزین اخلاق مذموم و غیرقابل دفاعِ تخریبی گردد.

دوازدهمین نطق اینجانب احتمالاً آخرین نطق تا پایان امسال باشد، از فرصت بدست آمده بهره می گیرم، از ذات اقدس الهی بابت قصورهای احتمالی عفو و از محضر ملت شریف ایران، فارس و شیراز پوزش می طلبم. البته تمام سعی خودم را بکار بستم تا بهتر عمل نمایم اما ما انسان و ممکن الخطائیم... و ما أبَرِّءُ نفسی، إنَّ النَّفسَ لَأَمّارَهٌ بِالسُّوءِ، إلّا ما رَحِمَ رَبّی.

ضمن تشکر از زحمات مسئولین که در راستای پیگیری مطالبات و انتظارات مردم در رفع مشکلات آنان تلاش کردند، اعم از ملی، استان و شهرستانی به استحضار مردم شریف شیراز و فارس می رسانم که تلاش ما در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در دوره نهم توجه به مشکلات مردم در حوزه اشتغال بخصوص جوانان و تحصیل کردگان و معیشت و اقتصاد آنان و فعال سازی در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و تقویت زیرساخت های خطوط ریلی و حمل و نقل زمینی و هوایی و سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی و ایجاد امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و ترغیب و تشویق دولت در اقدام عملیاتی برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی بود  حضور  در کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه پنجساله ما  را ملزم نمود که  سهم بودجه و اعتباری استان فارس و شهر شیراز را ارتقاء و افزایش دهیم و خوشبختانه تأثیر مقطعی آن را در بودجه ۹۴ مشاهده نمودیم.

ارتباطات و جلسات و نشست های ما با وزیران و مسئولین اجرایی حول توجه به طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله آزادراه شیراز – اصفهان، راه آهن شیراز – اصفهان – بوشهر – عسلویه، آبرسانی به روستاها و خط دوم آبرسانی به شهر شیراز و بخش های این شهرستان، گازرسانی به روستاها، ترمیم راه های روستایی، تعیین تکلیف سند تنگ  سرخ شیراز، قطار شهری شهر شیراز، تسریع در احداث ورزشگاه میانرود، افزایش سهم استان فارس و شهر شیراز (از اعتبارات مواد ۱۲ و ۱۰ ) خشکسالی بمنظور توجه به کشاورزان و دامپروران شهرستان شیراز

تقویت واحدهای تولیدی و کارخانجات و شرکتها و کاهش فشار بانکها و تأمین اجتماعی بر این واحدهای تولیدی

رفع نواقص طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در استان فارس و شهر شیراز و اختصاص سهمیه بیشتر برای بیمه کارگران و مشاغل آزاد بخصوص کارگران ساختمانی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و... و شمول مشاغل سخت و زیان آور بر این عزیزان و افزایش اعتبارات آموزشی، پژوهشی برای اساتید و دانشجویان فارس و شیراز

توجه ویژه به بازنشستگان لشکری و کشوری در مورد افزایش حقوق سالیان آنان، مطالبات و پوشش فراگیر بیمه و کارت درمانی آنان بطوریکه سقف پرداخت هزینه های درمانی به حداکثر برسد و رایگان محاسبه گردد.

مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهداء پرداخت و امتیازات ویژه در جهت تقویت معیشیت آنان منظور شود/

عنایت ویژه به فرهنگیان شاغل که حق بزرگی بر ما دارند و تقویت نظام پرداخت حقوق و مزایای آنان تا در مسیر خدمت رسانی آنان خللی وارد نشود.

تقویت بودجه فرهنگی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت تا علما، فضلا و اساتید که رنج زیادی را برای ترویج دین متحمل شده اند احساس غربت ننمایند.

تقویت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس و شهرشیراز را فرصت مناسب برای برون رفت از مشکلات اشتغال می دانیم و مسئولین را به این مهم دعوت کرده ایم و هشدار مکرر داده ایم.

در این چندسال همواره تلاش نمودم بدور از افراطی گری مطالبات مردم و پیگیری مشکلات انان را بعنوان مهمترین مأموریت قلمداد و قانون گذاری و نظارت را محور عمل منظور نموده و از ظرفیت همه مسئولان و همکارانم استفاده نماییم.

و پیشنهاد توسعه استان فارس و شهر شیراز با مشارکت همه دلسوزان به این استان از همه جریانات سیاسی متفاوت ناشی از همین نگاه بوده تا شعار انتخاباتی خودم را عملیاتی نمایم و این شعار پاک باش و خدمتگزار که تفسیر و تعبیر إنّ الله مع الّذین اتقوا و الذین هم محسنون. به عمل تبدیل شود و این کلام نورانی قرآن را برای آینده هم ادامه و نصب العین قرار دهم.

در پایان ضمن تشکر از همکاران محترم و عزیزم و همچنین  ملت شریف فارس و شیراز از قصورهای انجام شده مجددا پوزش و حلالیت می طلبم و از آنان التماس دعای خیر دارم.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

نظر شما