شناسهٔ خبر: 121590 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاریجانی درباره حضور زنان در مجلس چه گفت؟

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زن و مرد با هم برای تصدی مسئولیت‌ها برابرند، گفت: زنان می‌توانند در مجلس حضور داشته باشند و منعی نیز برای حضور اکثریت آنها وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس لوکزامبورگ در سخنانی گفت: امروز مذاکرات خوب و سازنده‌ای با رئیس مجلس لوکزامبورگ و هیئت همراهشان داشتیم.

وی افزود: در این مذاکرات در زمینه گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور و استفاده از تجربیات بانکی و سرمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر کردیم و انشاءالله بعد از این جلسه هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس با هم با هیئت همراه رئیس مجلس لوکزامبورگ مذاکراتی خواهند داشت.

رئیس مجلس با بیان اینکه کشور لوکزامبورگ در زمینه بانکداری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تجربیات خوبی دارد که ما می‌توانیم از آنها استفاده کنیم گفت: ما در زمینه بانکداری و سرمایه‌گذاری در این مذاکرات بحث و تبادل نظر کردیم. در این سفر رئیس بانک مرکزی و هیئت همراهشان دیداری در زمینه بانکداری و سرمایه‌گذاری با یکدیگر خواهند داشت.

لاریجانی ادامه داد: سفر رئیس مجلس لوکزامبورگ و هیئت همراهش به ایران در ابتدای سال جدید میلادی انجام شد که همزمان با روزی است که مذاکرات نهایی برای برداشتن تحریم‌ها دارد انجام می‌شود و ما آن را به فال نیک می‌گیریم که امیدواریم مذاکراتی هم که امروز داشتیم به عنوان پله نخست برای سرمایه‌گذاری بین دو طرف محسوب شود.

وی به بخش دیگری از مذاکراتش با رئیس مجلس لوکزامبورگ اشاره کرد و گفت: در بخشی دیگر از مذاکرات به مسائل و بحران‌های منطقه‌ای به خصوص جریانات تروریستی که معضلی برای مردم منطقه شده است، بحث و تبادل نظر کردیم و طرفین تاکید داشتیم که اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم وجود دارد.

رئیس مجلس بخش دیگری از مذاکراتش با رئیس مجلس لوکزامبورگ را معطوف به حضور زنان در مجلس دانست و اظهار داشت: بخش پایانی مذاکرات ما درباره حضور زنان در پارلمان بود که رئیس مجلس لوکزامبورگ با اشاره به انتخابات مجلس توضیحاتی پیرامون آن و حضور زنان در مجلس ارائه کرد و گفت که در لوکزامبورگ هم تعداد نمایندگان زن از مردان هم کمتر است و ما هم به وی توضیح دادیم که طبق قانون اساسی کشور زن و مرد با هم برابر هستند و می‌توانند در مجلس حضور داشته باشند و منعی برای حضور آنان نیست به طوریکه حتی می‌توانند اکثریت مجلس را نیز بگیرند.

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس مجلس لوکزامبورگ و هیئت همراهش مهمانان عزیزی برای ما هستند و امیدواریم در مجموع مذاکراتی که در بخش‌های مختلف از ایران دارند، بعد از برداشته شدن تحریم‌ها شروع خوبی برای رابطه بین ایران و لوکزامبورگ باشد.

نظر شما