شناسهٔ خبر: 121525 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش کامل دومین همایش اصولگرایان

آیت‌الله موحدی کرمانی: اختلاف سلیقه نباید به تخاصم منجر شود/ حدادعادل: یکی از راه‌های نفوذ جلوگیری از وحدت اصولگرایان است

موحدی کرمانی+حدادعادل/ دومین همایش شورای ائتلاف اصولگرایان با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و اعضای ائتلاف در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش «نماینده» پیرو تشکیل ائتلاف اصولگرایان و به منظور حضور فعال و موثر جبهه انقلاب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و ضرورت همفکری و مشارکت در این عرصه دومین همایش شورای ائتلاف اصولگرایان روز گذشته با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی و اعضای ائتلاف در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی: اختلاف سلیقه نباید به تخاصم منجر شود

آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در این همایش اظهار داشت: زمان ما، زمان‌حساسی است. هوشیاری‌های رهبر معظم انقلاب جلوی چشم ما است. ایشان با صراحت فرمودند که آمریکا در مقام نفوذ است و حتی تصریح کردند که در مجلسین هم آمریکا نفوذ می‌کند.

وی ادامه داد: برای درک اهمیت زمان خودمان و احساس خطر همین بیان کافی است یعنی آمریکا بخواهد خواسته‌های خود را در ایران پیاده کند و اگر از در بیرونش کردن از پنجره وارد شود از این‌رو در این شرایط باید بسیار حساس بود و شما وظیفه‌دارید که مردم را روشن کنید در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان هم که به لیستی که جامعتین تهیه می‌کند رأی دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: جامعتین سوابق نورانی ممتدی دارد و موردعنایت امام خمینی (ره)‌ و مقام معظم رهبری هستند. درواقع عملکردشان نشان داده انسا‌ن‌های بیدار و آگاه به شمار می‌روند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنان خود به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ همان‌گونه که امام خمینی (ره)‌ فرمودند مجلس در رأس امور است، خداوند را شاکریم که دل‌های مردم ما را متوجه کرده به پیروی از انقلاب و مردم متدین ما در هر مقطعی احساس می‌کنند که حفظ انقلاب و اسلام وظیفه است در آن مقطع وارد می‌شوند که راهپیمایی‌های باشکوه از آن نمونه است و وفاداری‌شان را به امام (ره)‌ و رهبر انقلاب نشان داده‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: در این مقطع حساس زمانی هم ما احساس می‌کنیم جمع عظیمی در سراسر کشور هستند و این آمادگی و بصیرت رادارند و ما امیدواریم بابیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اصولگرایان موفق شوند لیستی تهیه کنند که اعتماد رهبر معظم انقلاب را به دست آورد.

وی گفت: امیدواریم درنهایت لیستی در سراسر کشور داشته باشیم که رهبری ببینند و اعتماد کنند و به آن رأی دهند این آرزوی ما است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بابیان اینکه باید اهمیت وحدت را درک کنیم، افزود: کلمه وحدت خیلی جاذبه دارد اما اگر به درون آیات و روایات برویم این جاذبه در ما قوی خواهد شد. چراکه اختلاف و تفرقه در قرآن کریم به‌عنوان عذاب الهی مطرح است و خداوند وقتی بخواهد امتی را به‌واسطه عمل خود عذاب کند بین آن‌ها ایجاد تفرقه خواهد کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان همیشه نشان داده‌اند که می‌خواهند بین مسلمین اختلاف بیندازند اما تاریخ نشان داده وقتی امت اسلامی موفق به وحدت شوند پیروز شده و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی یادآور شد:‌ با همین وحدت در هر مقطعی که دشمن توطئه‌ای داشته خنثی‌شده است و آمریکا در طول این سنوات آرام ننشسته است و در هر مقطع و زمانی توطئه‌ کرده‌اند اما با میدان آمدن مردم توطئه‌ها خنثی می‌شود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: حالا که آمریکا بازمی‌خواهد به ایران بیاید بحث نفوذش را باید مطرح کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اهمیت مجلس خبرگان رهبری بر همگان روشن است، اهمیت مجلس هم همین‌طور. مجلس باید راه رهبر را ادامه دهد و مجلس متعهد بافکر واحد و انقلابی و ولایی و ارزش نهادن به ارزش‌های انقلاب و بافکر اینکه آمریکا دشمن است و با تمام وجود احساس دشمنی با آمریکا را داشته باشند، شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: برجام شکل‌گرفته و هیئت ایرانی با 1+5 مذاکره کرده و خواهد کرد و مقام معظم رهبری این اجازه را دادند هرچند از روز اول فرمودند من خوش‌بین نیستم، مهم این است که به فرمایش رهبری نرمش قهرمانانه باشد نه اینکه نرمش ذلیلانه به وجود آید و جوری نرمش نشود که آمریکا بدش نیاید این خیلی خطرناک است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مبادا این‌گونه باشد که ایران بگوید چشم و آمریکا هم تجاوز کند. اگر برخلاف برجام عمل کرد ما هم بگوییم که مقابله‌به‌مثل می‌کنیم اما در عمل کاری نکنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: باید با جرأت و شهامت و سریع هم دولت فعلی و هم مجلس آینده سخن بگویند و آمریکا احساس نکند که می‌تواند زور بگوید و ما تسلیمیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بر اصول اخوت پایدار بود، گفت: اختلاف‌سلیقه نباید به تخاصم منجر شود و همه باید دست‌به‌دست هم دهند و در پی انتخاب اصلح باشند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر 100 گروه اصولگرا هست لیستی که برای تهران تنظیم می‌شود لیست 30 نفره‌ای است که همه در یک گروه‌اند و اگر آن‌ها اصلح هستند بقیه بگویند ما حرفی نداریم بلکه خوشحال باشند که اصلح انتخاب شد.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: اگر منتظر پیروزی و اجر اخروی هستیم باید این‌گونه باشیم وگرنه شکست می‌‌خوریم؛ این‌گونه نباشد که یک گروهی بگوید چون از آن گروه یک نفر در لیست نیست پس لیست جداگانه می‌دهیم. باید صالح‌ترین و شایسته‌ترین فرد انتخاب شود.

 

حدادعادل: یکی از راه‌های نفوذ جلوگیری از وحدت اصولگرایان است

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان نیز در این همایش اظهار داشت: انقلاب اسلامی کم‌کم 40 ساله می‌شود و امروز خداوند را باید شکر کنیم که به برکت این انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به کشور عزیز ما ارزانی داشته است. امروز ایران به‌عنوان یک قدرت مطرح در سطح جهانی شناخته می‌شود.

وی افزود: 40 سال پیش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برای جلب آراء از اتحاد جماهیر شوروی صحبت می‌کردند و امروز در نطق این نامزدها ببینید که فراوانی نام ایران چه اندازه است.

حداد عادل اضافه کرد: ما اصولگرایی را چیزی جز ادامه راه امام نمی‌دانیم و اصولگرایی تبلور سیاسی است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرچم‌دار آن هستند و متناسب با شرایط روز آن را متبلور ساختند و رهبر انقلاب به‌کرات شاخص‌های آن را بیان کردند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: اصولگرایی مرام مردمی است که در سال 57 به دعوت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و این انقلاب را با نثار جان خود حفظ کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: ما بیش از هر چیز به وحدت احتیاج داریم و اینکه یکدیگر را تخریب نکنیم و خویشتن‌دار باشیم.

حداد عادل تأکید کرد:‌ امروز بیش از هر زمان دیگری باید گله‌های گذشته را مطرح نکرده و اتفاقاتی که باعث تفرقه می‌شود تکرار نکنیم. امروز نباید به دنبال به دست آوردن بهانه برای ایجاد اختلاف باشیم.

وی افزود: ازنظر ما چه آن‌هایی که نامزد شده‌اند و چه آن‌هایی که می‌خواهند کمک کنند باید فعال باشند و همه باید ذیل یک شعار وارد شویم و یک مرجع داشته باشیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بابیان اینکه الآن شاید تشکل‌ها و سازمان‌ها و گروه و انجمن‌های بسیاری در حوزه اصولگرایی حضورداشته باشند اما در انتخابات همه به‌عنوان یک جریان کار می‌کنیم مانند یک تیم ملی که همه اعضای یک تیم هستند حال ممکن است هر یک‌به‌یک باشگاهی تعلق داشته باشند.

حداد عادل تأکید کرد: باید انتخاب اصلح صورت گیرد و سهم‌خواهی نباشد کسانی هم که ما با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم و از طرف تشکل‌ها در ائتلاف حضور دارند گفته‌اند که ما برای ستم‌خواهی نیامده‌ایم؛ موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد بحث تعدد نامزدها است و باید اصولگرایان به این موضوع دقت کنند.

وی ادامه داد: شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تاکنون 5 جلسه داشته؛ ما در استان‌ها این‌گونه نیست که نامزد تعیین کنیم اما توصیه‌مان این بوده که اصولگرایان هر شهرستان به وحدت برسند و در مرحله بعد در مرکز استان این ریش‌سفیدی صورت بگیرد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: ما سعی داریم حدالامکان از طریق شورای مرکزی نظارت نکنیم البته راهنمایی و ارشاد بزرگان وجود دارد و همان‌طور که برخی برای آمدن احساس تکلیف کردند جای هم اگر دیدند باید کنار بروند احساس تکلیف کنند که کنار بروند.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: این کلمه این روزها بسیار مطرح می‌شود البته خطر نفوذ همیشه بوده است اما امروز از همیشه بیشتر احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب همان‌گونه که فتنه را متذکر می‌شوند امروز موضوع نفوذ را هم در کنار فتنه گذاشته‌اند و یادآوری می‌‌کنند؛ یکی از راه‌های نفوذ این است که مانع وحدت اصولگرایان شوند اتاق فکر داشته باشند و کاری کنند که به جامعه وانمود شود اصولگرایان نمی‌توانند باهم وحدت کنند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: در طی 2 ماهی که این شورا تشکیل‌شده است می‌بینید که چقدر ناراحت هستند البته مردم انقلابی از اعلام وحدت بسیار خوشحال شدند.

حدادعادل بر همین اساس گفت: باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت امروز روزی نیست که یک فرد بخواهد خود را مطرح کند و راه خود را از دیگران جدا کند ما با مطرح‌شدن یک فرد مخالفیم نیستیم اما در این انتخابات اگر یک فردی بخواهد خود را مطرح کند اشتباه است و همه باید تحت عنوان اصولگرایی وارد میدان شویم.

وی تأکید کرد: مرزهای ما روشن است رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز چراغ راه ما است قرار نیست آن‌هایی که در سال 88 می‌خواستند با فتنه این کشور را در اختیار بگیرند حالا در سال 94 با عنوان دیگری همان آدم‌ها و طرز فکرها وارد شوند این وظیفه همه ما است که مراقب باشیم و تأکید می‌کنیم دوستان عزیز کمربندهای را محکم ببندید و چندهفته‌ای که تا انتخابات باقی‌مانده با ظرفیت‌هایی که در اختیار برای پیروزی اصولگرایان استفاده کنید و به بزرگانی همچون آیت‌الله موحدی کرمانی و جمعی که در خدمت ایشان هستند اعتماد کنید مهم پیروزی اصولگرایی است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: ما تا روز انتخابات جلسات متعددی با بانوان، کارگران، ائمه جماعات، دانشجویان و اصناف خواهیم داشت.

بر پایه این خبر در این نشست همچنین ذاکری نماینده قالیباف در ائتلاف گفت: نقطه قوت ائتلاف تأکید نمایندگان تشکل‌های اصولگرا بر عدم سهم خواهی است.

 

حجت‌الاسلام تقوی: معیار شاخص‌های افراد برای حضور در لیست اصولگرایان

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در دومین همایش اصولگرایان با اشاره به لیست انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما در تهران 30 نماینده داریم و از این رو 31 نفر نمی‌توانند در این لیست قرار بگیرند و طبیعتا افراد لیست باید دارای معیارهایی باشند که این شاخص معیارها در سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشخص شده است و امری نیست که خودمان آن را تعیین کرده باشیم.

وی ادامه داد: منشور اصولگرایی وجود دارد که در دوره قبل در انتخابات مجلس توسط نیروهای ارزشمند این حوزه به تصویب جامعتین رسید و بر این اساس لیست سی نفره انتخاب می‌شود، از این رو اگر 150 نفر اسم داده شد و 120 نفر در لیست قرار نگرفتند ، افراد نباید گله‌ای داشته باشند اما اگر معیارها رعایت نشود، آن زمان جای اظهارنظر برای آنان وجود دارد.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: در ائتلاف اصولگرایی همه اصولگرایان را به وحدت دعوت کرده و از آنان نظرخواهی می‌شود تا همه باهم حرکت کنیم.

وی با اشاره به روند تشکیل ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح و همچنین سایر گروه‌های و احزاب اصولگرا و همچنین شخصیت‌ها از این همگرایی حمایت کردند.

 

باهنر: شاهد وحدت جامعی در اصولگرایان هستیم

محمدرضا باهنر در دومین همایش اصولگرایان گفت: به یاد ندارم تاکنون جریان اصولگرایی تا این اندازه برای انتخابات وحدت داشته باشند که این مهم از اساسی ترین گام برای رسیدن به پیروزی است و در دوره‌های گذشته شاهد چنین وحدتی نبودیم.

باهنر با قدردانی از تلاش همه تشکل‌های زیر مجموعه ائتلاف اصولگرایان گفت: تجربه نشان داده است که هر وقت احزاب و تشکل‌های اصولگرایی از سهم خواهی به دور بوده‌اند، موفقیتشان هم در عمل بیشتر است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چه دوره نمایندگی یک فرد بیشتر باشد مجلس معمولا کارآمدتر می‌شود، گفت: متاسفانه میانگین دوره نمایندگی هر نماینده مجلس شورای اسلامی در طول 9 دوره گذشته، یک و نیم دوره می‌شود که بهتر است رفته رفته تعداد دوره‌ها بیشتر شود البته این مهم به رای مردم بستگی دارد.

 

همچنین روح‌الامینی نماینده محسن رضایی در ائتلاف تأکید کرد: تا خودمان و منیت‌‌هایمان را زیر پا نگذاریم به‌جایی نمی‌رسیم.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده یکتا نیز در بخشی از صحبت‌های خود گفت که  من اعتقاددارم در جمع ائتلاف انسجام خوبی وجود دارد و شاهد اخلاص در جمع ائتلاف اصولگرایان هستم.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی نیز در این جلسه بابیان اینکه من نماینده جامعه روحانیتم تصریح کرد: تریبون و فضای مصلی نماز جمعه جناحی نیست متعلق به‌نظام است.

گفتنی است در دومین همایش اصولگرایان، چهره‌هایی همچون حسین فدایی، محمدرضا باهنر، صادق محصولی، حسن غفوری فرد، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، علیرضا زاکانی، محمد کوثری، مهرداد بذرپاش و دیگر فعالان اصولگرا نیز حضور داشتند.

نظر شما