شناسهٔ خبر: 121411 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حدادعادل در دیدار سفیر ژاپن در تهران:

آمریکا و صهیونیست‌‌ها نمی‌‌خواهند در منطقه آرامش ایجاد شود/ رژیم آل‌سعود به تروریست‌ها کمک می‌کند

حدادعادل/2 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا و رژیم‌صهیونیستی با استفاده ابزاری از تروریسم نمی‌خواهند در کشورهای اسلامی ثبات و آرامش وجود داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دیدار "هیرویاسو کوبایاشی" سفیر جدید ژاپن در تهران ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید ژاپن در دوران مأموریتش در تهران، به پیشینه ارتباطات خوب دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و ژاپن به عنوان دو کشور با اهمیت و برخوردار از تمدنی کهن در قاره آسیا، همواره از روابط خوبی در عرصه‌های مختلف برخوردار بوده‌اند و اکنون که در دوران پسابرجام قرار داریم، فرصت مناسبی است تا با رفع محدودیت‌ها مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی دو کشور گسترش یابد.

وی افزود: سفر هیئت‌های اقتصادی و دیدار مقامات عالی دو کشور نوید آغاز فصلی جدید در ارتباطات دوستانه و همکاری‌های دو کشور را می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تحولات خاورمیانه، به‌ویژه در سوریه، عراق و یمن، گفت: آمریکا و رژیم‌صهیونیستی با استفاده ابزاری از تروریسم نمی‌خواهند در کشورهای اسلامی ثبات و آرامش وجود داشته باشد و متأسفانه رژیم ستمکار آل‌سعود و برخی از کشورهای منطقه نیز با پول خود در این راه به آنان کمک می‌کنند.

حدادعادل افزود: تنها راه بازگشت به منطقه، قطع حمایت از فعالیت‌های تروریستی، عدم استفاده ابزاری از تروریسم و احترام به حق تعیین سرنوشت تنها توسط مردم هر کشور و بدون دخالت خارجی است.

وی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی و پارلمانی دو کشور برای گسترش ارتباطات و کارهای فی‌مابین تأکید کرد.

"هیرویاسو کوبایاشی" سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از آغاز مأموریتش در ایران، گفت: توسعه و تقویت هر چه بیشتر مناسبات با ایران مورد اهتمام و پیگیری دولت و پارلمان ژاپن است.

وی با ستایش از برخورداری ایران از امنیت و ثبات در اوضاع پرآشوب منطقه خاورمیانه، گفت: مسئولان ژاپن تمایل دارند تا با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه و تلاش‌هایی که همواره برای کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان انجام می‌دهد به رایزنی و مشورت با مقامات ایرانی درباره مسائل منطقه بپردازند.

سفیر ژاپن در تهران با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای کامل برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: با رفع موانع گسترش روابط دو کشور اکنون زمان برای ارتقای سطح مناسبات ژاپن و ایران مهیاست و سفر نخست وزیر ژاپن در آینده نزدیک به تهران و دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی نشان‌دهنده عزم ژاپن برای انجام این مهم دارد.

"هیرویاسو کوبایاشی" در پایان نسبت به توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز امیدواری کرد.

نظر شما