شناسهٔ خبر: 121350 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توصیه انتخاباتی آیت‌الله فاطمی‌نیا به رسانه ها

استاد اخلاق در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حرف‌هایی برای اصحاب رسانه گفت.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا بر لزوم رعایت نکات اخلاقی در فعالیت‌های خبررسانی تأکید کرد و گفت: به تمامی افرادی که در کارهای رسانه‌ای فعالیت دارند، توصیه می‌کنم در هر لحظه به‌یاد خدا باشند و بدانند خداوند بر کارها و فعالیت‌های آنها نظارت کامل دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی به اهالی رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب توصیه کرد: از نشر اخبار غیرحقیقی و خلاف اخلاق بپرهیزند و در کارهای خود تقوا داشته باشند. به اهالی رسانه توصیه می‌کنم در تمام اوقات به‌خصوص در آستانه ایام انتخابات، تقوا داشته باشند و در خبررسانی‌های خود از یاد خدا غافل نباشند.

وی افزود: مردم به رسانه‌های فعال و صادق اعتماد می‌کنند و بنابراین خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون برای جذب مخاطب باید صداقت و ایمان را ملاک کارهای خود قرار دهند.

آیت الله فاطمی‌نیا نشر اخبار خلاف‌واقع، شایعه پراکنی و خبرسازی‌های غیراخلاقی را از جمله مصادیق بی‌تقوایی در فعالیت رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: خبرنگاران و روزنامه نگاران بدانند این‌گونه اعمال نه در دنیا خیری برای فرد به‌همراه می‌آورد و نه در آخرت موجب رستگاری و سعادت می‌شود.

نظر شما