شناسهٔ خبر: 121297 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واردات ۱۶ میلیون دلار برنج از آمریکا!!

برنج پلاستیکی چینی براساس گزارش رسمی گمرک در آذرماه ۱۶ میلیون دلار برنج از آمریکا وارد شده، در حالی که در نامه الزامات توافق برجام بر ممنوعیت واردات اقلام مصرفی از این کشور تاکید شده است.

به گزارش «نماینده»، براساس آمارهای رسمی از حجم تجارت خارجی کشور، فقط در آذرماه امسال از کشورهای تایلند، پاکستان، منطقه آزاد چابهار، هند، امارات، آمریکا، ترکمنستان و سایر کشورهای خارجی محصول برنج به کشور وارد شده است. سرجمع واردات این محصول فقط در آذرماه ۵۰۷ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۰۲ دلار بوده است.

مبدأ واردات ارزش دلاری
تایلند ۸۸۳۸۰۸
پاکستان ۱۰۹۱۲۶۱۷۹
منطقه آزاد چابهار ۱۵۶۳۱۴۸۹
منطقه آزاد چابهار (خرده‌ برنج) ۲۴۰۸۸۵
هند ۳۵۵۴۴۵۳۱۱
امارات ۶۷۱۴۷۲۷
آمریکا ۱۶۶۶۳۲۰۰
ترکمنستان ۱۸۸۹۹۰
سایر کشورهای خارجی ۲۸۱۲۹۱۳
جمع آمار برنج براساس گزارش گمرک

۵۰۷۷۰۷۵۰۲

به گزارش فارس، واردات برنج از کشور آمریکا در حالی طی آذرماه امسال به کشور صورت گرفته که طبق نامه مقام معظم رهبری در الزامات اجرای توافق برجام، بر ممنوعیت واردات و استفاده از اقلام و مواد مصرفی کشور آمریکا، تأکید شده است، اما در حال حاضر بیش از ۲۹ میلیون تن برنج فقط از کشور آمریکا که مبدأ آن محرز شده وجود دارد و اینکه حجم واردات از این کشور بیشتر باشد نیز محتمل است.

پیش تر محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت هم در تاریخ ۹ آبانماه در نامه ای به معاونین و روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها بخشنامه ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از کشور آمریکا را ابلاغ کرد.

نظر شما