شناسهٔ خبر: 121261 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیامک برای سیدحسن ارسال شده‌ بود/عدم حضور در امتحان به منزله انصراف است

سید حسن خمینی علیرغم برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی، پیامک دعوت به امتحان کاندیداهای مجلس خبرگان برای حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ارسال شده است.

به گزارش «نماینده»، برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی برای آزمون امروز مجلس خبرگان دعوت به عمل نیامده است.

با این حال اخبار خبرنگار خبرگزاری تسنیم و تاکیدات مسئولان شورای نگهبان حاکی از آن است که برای حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز همچون سایر افراد فراخوان شده به امتحان، پیامک دعوت ارسال شده بود و شورای نگهبان برای هیچ کاندیدایی امتیاز خاصی برای اطلاع رسانی به شیوه خاص مدنظر نداشته است.

پیامک امتحان به شماره‌ای که هر کاندیدای خبرگان هنگام ثبت‌نام رأساً اعلام کرده است، ارسال می‌شود.

هرچند شایعات ظاهراً سازمان یافته مدعی هستند علت عدم شرکت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در آزمون امروز به دلیل عدم دعوت از وی برای امتحان بوده، اما اخبار رسمی روزنامه‌های دوم‌خردادی صراحتاً از مسئله دیگری حکایت دارد.

روزنامه شرق در شماره امروز خود که ضرورتاً محتوای آن شب گذشته بسته شده، در خبری اعلام کرده است که سید حسن خمینی تصمیمی برای شرکت در آزمون اجتهادی خبرگان نگرفته است.

بر اساس قانون انتخابات که روز گذشته توسط سخنگوی شورای نگهبان نیز مجدداً بر آن تاکید شد، عدم شرکت هر کدام از داوطلبان نیازمند آزمون در این امتحان اجتهادی، به منزله "انصراف از کاندیداتوری" است.

نظر شما