شناسهٔ خبر: 121149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

سوابق نامزدهای انتخابات به وزارت کشور ارسال شد

سردار اشتری فرمانده نيروي انتظامي گفت: سوابق نامزدهاي انتخابات در ناجا بررسي و به وزارت كشور و دستگاه هاي نظارتي ارسال شد.

به گزارش «نماینده»، سردار سرتيپ حسين اشتري در حاشيه نشست مشترك پليس فتا و دستگاه قضا در جمع خبرنگاران افزود:  پس از ثبت نام نامزدها فهرست آنها از سوي وزارت كشور به نيروي انتظامي ارجاع و سپس تمام سوابق آنها در پليس آگاهي، مواد مخدر و امنيت براي وزارت كشور و دستگاه هاي نظارتي ارسال شد.

وي با اشاره به اينکه ناجا يكي از چهار مرجع رسمي استعلامات نامزدهاي انتخابات است، گفت: احكام نامزدها نيز از سوي دستگاه هاي قضايي صادر شده و به مراجع ذيربط رسيده است.  

سردار اشتري از آخرين آمار در اين زمينه ابراز بي اطلاعي کرد و افزود : همه سوابق در اسرع وقت و در فرصت مناسب ارسال مي شود.

فرمانده ناجا به افتتاح مركز فوريت هاي سايبري پليس فتا ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: با انجام سه ماه كار پي در پي و هماهنگي هاي لازم، اين مركز ايجاد شد و با افتتاح آن همه شهروندان و كاربران فضاي مجازي مي توانند با برقراري ارتباط با پليس فتا سئوالات، پيشنهادها، شكايات و گزارش خود را به صورت برخط منعكس كنند.

برگزاري انتخابات امسال با امنيت بالا 

وي ادامه داد: انتخابات امسال مثل سنوات گذشته با امنيت بالا و حضور پرشور و نشاط مردم برگزار مي شود

سردار اشتري افزود: پليس فتا نيز اگر موضوعي را متوجه شود كه به كاربران آسيب مي رساند، سريعا آن را منعكس مي کند كه اين مساله سبب مي شود كاربران آسايش و امنيت بيشتري يابند و از اين فضا استفاده كنند.

وي با تاكيد بر اينكه شهروندان بايد به توصيه همكاران ناجا توجه کنند، گفت: از طريق سايت پليس شهروندان با مركز فوريت هاي فضاي مجازي ارتباط برقرار و با ورود به سايت، نظرات و شكايات خود را مطرح مي کنند و در كمتر از ۱۰ دقيقه پاسخ مي گيرند.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: البته در شرايطي که خطوط اشغال يا تعداد موارد رسيدگي زياد باشد، زمان پاسخگويي بيشتر خواهد شد.

سردار سرتيپ اشتري افزود: نيروي انتظامي با همه توان و امكانات براي نظم هرچه بيشتر انتخابات و امنيت آن در فضاي مجازي و حقيقي حضور دارد.

وي گفت: پليس فتا آمادگي دارد با هرگونه تخلف در فضاي مجازي که نظم و امنيت را برهم مي زند، طبق قانون با هماهنگي دستگاه هاي قضايي برخورد كند.

سردار اشتري درباره كنترل محافل حقيقي در روند انتخابات افزود: چنانچه در محفلي تخلفي شود، طبق قانون برخورد مي شود.

وي گفت: بر اين اساس چنانچه جرمي مشهود بوده و يا شاكي داشته باشد، برخورد لازم صورت مي گيرد و اين برخوردها خاص انتخابات نيست و ممكن است در مجلس هاي خصوصي اتفاق بيفتد كه نيروي انتظامي با حكم قضايي برخورد خواهد كرد.

دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

نظر شما