شناسهٔ خبر: 121070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل در همایش سراسری اصولگرایان:

اصولگرایان در انتخابات تجربیات سال‌های قبل را مدنظر قرار دهند/ هنوز امضای برجام خشک نشده به اموال ایران دستبرد می‌زنند

حدادعادل/2 سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: اصولگرایان باید در انتخابات دهم، نگاهی به ۱۸ سال گذشته انداخته و فراز و فرودهای این دوره و عوامل شکست و پیروزی را بررسی کنند.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها مشورت، همدلی و همزبانی میان نمایندگان تشکل‌های بزرگ اصولگرایی و استمداد از فقها و حضرات آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در انتخابات آینده باشیم.

حداد عادل ۹ دی را لبریز شدن کاسه صبر ملتی دانست که نزدیک به ۶ ماه شاهد فتنه‌انگیزی دشمنان بود و گفت: رهبر معظم انقلاب همه را به تبعیت از قانون نصیحت کردند، اما برخی این تصور را داشتند که صبر و سکوت ملت نشانه رضایت مردم به رذالت آنهاست و بالاخره کار را به جایی رساندند که در روز عاشورا به خیمه حسینی بی‌احترامی کردند و با سوءاستفاده از سرگرم بودن مردم به عزاداری در خیابان‌ها شعار خود را می‌دادند و اینجا تحمل مردم بابصیرت تمام شد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان بر همین اساس، ۹ دی را نَه بزرگ یک ملت به فتنه عنوان کرد و افزود: ملت بیداری خود و راه خود را در انقلاب اسلامی گم نکرده و دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسد و فریب تبلیغات را نخواهد خورد و قدر وحدت را می‌داند و منزلت و جایگاه ولایت فقیه را برای این کشور و نظام به درستی می‌شناسد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که اجتماع امروز ما در ایام نزدیک به این دو مناسبت بزرگ برگزار می‌شود، افزود: از برکت این روزها برای ورود به این صحنه حساس مدد می‌گیریم؛ اصولگرایان باید برای انتخابات مجلس آینده نگاهی به گذشته بیندازند و دست‌کم فراز و فرودهای ۱۸ سال گذشته را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و عوامل پیروزی و شکست را بررسی کرده و تلخ و شیرین را بیازمایند.

حداد عادل همچنین یادآور شد: گاهی برخی می‌گویند شما در زمان انتخابات می‌گویید در شرایط حساس قرار داریم و ما اگر گفته‌ایم به این دلیل بوده که شرایط حساس بوده است و این انقلاب است که شرایط را حساس می‌کند. از این رو، اگر هر روز هم بگوییم، سخن گزافی نگفته‌ایم.

رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان با تأکید بر اینکه باید با بصیرت بیشتری حضور داشته باشیم، گفت: در گذشته بلندگوهای بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای به مردم اصرار می‌کردند در انتخابات شرکت نکنید و مردم را تشویق به تحریم انتخابات می‌کردند، اما ملت ایران توجهی به آنها نداشتند. اکنون ببینید چه اتفاقی افتاده که شبکه صهیونیستی من و تو برای انتخابات ما هر شب برنامه دارد و صحبتی از شرکت نکردن نیست، بلکه برنامه دیگری دارند، اما موفق نمی‌شوند.

وی با اشاره به شرایط منطقه و اوضاع کشورهای اسلامی مثل یمن، سوریه، عراق، لبنان و بحرین گفت: وزیر امور خارجه آمریکا از کشته شدن فرمانده یک گروه تروریستی که در سوریه با حکومت قانونی آن می‌جنگد، اظهار تأسف می‌کند، اما دولت آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم است، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می‌کند.

وی در عین حال تأکید کرد: کسانی که شعار مبارزه با تروریسم می‌دهند، اما با پول و سلاح تروریست‌ها را حمایت می‌کنند، چه خواب‌هایی برای منطقه دارند شما بهتر می‌دانید.

حداد عادل با تأکید بر اینکه هنوز امضای پای برجام خشک نشده و قدمی در راه برداشتن تحریم‌ها برداشته نشده است، دستبرد به دارایی‌های ایران به بهانه‌های مختلف آغاز شده، گفت: اکنون مردم متوجه می‌شوند روزی که رهبر انقلاب با مذاکره اعلام موافقت کردند فرمودند یک آزمایش و امتحان است و اگر آنها خلاف قول‌شان عمل کنند، ملت ما تجربه جدیدی پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شرط اول اصولگرایی اخلاص است، اگر ما وارد صحنه انتخابات شدیم، باید برای خدا وارد این صحنه شویم، تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. اگر حزب و تشکلی را به وجود آوردیم، تشکل‌مان را برای انقلاب بخواهیم، نه اینکه انقلاب را برای تشکل خودمان.

وی بر همین اساس یادآور شد: اگر مجلسی برای خدمت به انقلاب شکل بگیرد، همه تشکل‌های اصولگرا از آن بهره می‌برند و اگر غیر از این باشد، همه ضرر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی، شرط اول قدم این است که ما در ائتلاف بزرگ اصولگرایان وابستگی‌های حزبی و تشکلی خود را پشت در ائتلاف بگذاریم و به عنوان اصولگرا وارد این ائتلاف شویم، البته اینطور هست و ما به آینده امیدواریم.

حداد عادل با تأکید بر اینکه اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آن را هم در این دنیا و هم در آخرت بپردازد، افزود: لطمه بزرگی خواهد بود اگر کسی وحدت‌شکنی کند، اگر برای خدا آمده‌ایم و ثبت‌نام کرده‌ایم، باید آماده باشیم برای خدا هم اگر لازم شد کنار برویم.

وی تأکید کرد: اگر قرار شد شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصمیم‌گیری کند، باید همه تابع باشیم و اگر به بنده گفتند مصلحت این است و وحدت اقتضاء می‌کند تو باید کنار بروی، اول کس من خواهم بود، از این رو باید با چنین روحیه‌ای وارد انتخابات شویم تا امکان انتخاب اصلح و پیروزی فراهم شود، باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.  

وی یادآور شد: هم تشکل‌های قدیمی و هم تشکل‌هایی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده‌اند، همه باید دست به دست هم بدهند تا در صحنه‌های حساس در خدمت انقلاب باشند. انشاءالله برنامه‌های آینده با تصمیم‌گیری شورا به اطلاع شما خواهد رسید، چرا که دو ماه پرتلاشی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه عده‌ای درصدد تخریب اصولگرایی و اصولگرایان هستند، گفت: عده‌ای می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند و از فضای مجازی برای انتشار خبرهای دروغ استفاده می‌کنند. همه باید مراقب باشند گول توطئه‌های تفرقه‌انگیز را نخورند.

حداد عادل در عین حال گفت: طی روزهای اخیر که موضوع شکل‌گیری ائتلاف اصولگرایان به وجود آمد، روزی نبوده که هر ۶ ساعت یک‌بار خبری که حاکی از اختلاف باشد منتشر نشود و اینکه بگویند وحدت وجود ندارد، به هر خبری که شنیدید اعتماد نکنید. خبرها از مسیر خود منتشر خواهد شد. باید هم با دوستان و هم با رقیبان‌مان اخلاقی رفتار کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند نه تنها انتخابات مجلس مربوط به شورای اسلامی است، بلکه انتخابات مجلس خبرگان را نیز دوقطبی کنند، ما این را درست نمی‌دانیم. باید مراقب باشیم در این دام‌چاله‌ها که بر سر راه انقلاب ایجاد می‌کنند نیفتیم.

حداد عادل تأکید کرد: مسئله مهم و اوجب واجبات به فرمایش امام خمینی(ره) حفظ نظام است.

وی با تأکید بر اینکه ما برای خدمت به کشور، کمک به دولت را ضروری می‌دانیم، افزود: تضعیف دولت را همانگونه که رهبر انقلاب و امام(ره) فرموده‌اند جایز نمی‌دانیم و معتقدیم در شرایط فعلی مسئله مهم کشور مسئله اقتصادی است.

حداد عادل تأکید کرد: باید مجلسی داشته باشیم که به کمک دولت بیاید، حال به صورت‌های مختلف است، هم با قانونگذاری صحیح و هم نقد سازنده، البته این نقد به معنی تضعیف دولت نیست.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش همه نیروهای دلسوز انقلاب، امیدواریم مجلسی شکل بگیرد که در کنار ملت و پشت سر رهبری باشد و به آرمان‌های امام(ره) و اهداف شهیدان جامه عمل بپوشاند.

نظر شما