شناسهٔ خبر: 121027 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

همراهان فتنه، لیاقت ورود به مجلس را ندارند

سردار نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: کسانی که در پرونده‌شان همراهی با جریان فتنه است، لیاقت همراهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ندارند.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین نجات در «رادیو گفتگو» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ۸۸ اظهار کرد: ایشان فرمودند اتفاقی که در جریان فتنه ۸۸ افتاد، با هیچ یک از رخدادها از سوی ضد انقلاب و حتی جنگ تحمیلی قابل مقایسه نبود و آن را از فتنه منافقین در سال ۶۰ و مصیبت جنگ تحمیلی مهم‌تر دانستند.

وی دستاورد ۹ دی را مبنی بر این دانست که شعله های فتنه بدست ملت ایران خاموش و فتنه به فراموشی سپرده شد و ادامه داد: بسیاری از کسانیکه در جریان نه دی شرکت کردند، به موسوی رای داده بودند یا کسانیکه در راهپیمانی ۲۵ خرداد به دعوت آقایان موسوی و کروبی شرکت کردند؛ ولی ظرف این هشت ماه متوجه شدند که اینان به نظام ظلم کرده اند.

سردار نجات ۹ دی را نمایش اقتدار ملت ایران با مختصات عمل بر مبنای تکلیف دینی و بصیرت سیاسی خواند و افزود: مردم بدون اینکه کسی آن ها را فراخوان کرده باشد، به میدان آمدند و حمایت همه جانبه آن ها از نظام در مقابل توطئه ها نمایش داده شد و با آرمان های امام (ره) و ولایت فقیه تجدید بیعت کردند و این حرکت، نمایش عشق به ولایت و روحیه ولایت پذیری مردم بود.

وی ۹ دی را پایانی بر تمام آشوب ها از سوی مردم دانست و گفت: بعد از ۹ دی حضور یا آشفته بازاری در کشور نداشتیم و در نه دی، مردم صحت انتخابات را تایید کردند و بر تصمیم شورای نگهبان مهر تایید زدند.

نفی قانون و مردم‌سالاری دینی از ابعاد فتنه بود

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به نمایان ساختن مظلومیت نظام از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان فرمودند فتنه صحنه سیاسی را غبار آلود دیده و بعد از اینکه غبارها نشست، ابعاد آن روشن می شود و مردم در نه دی به روشنگری ایشان پاسخ گفتند و در لبیک به آن همه تبیین حضور خود را نشان دادند.

سردار نجات نفی قانون و مردم سالاری دینی را از جمله ابعاد فتنه ۸۸ عنوان و به این نکته اشاره کرد که از دل دولت اصلاحات، دولت اصولگرای احمدی نژاد بیرون آمد و در ادامه مصادیقی از مجلس را مثال زد.

وی با بیان این مطلب نظام انتخاباتی کشور را سالم توصیف کرد که نمی تواند ۱۰ میلیون تقلب داشته باشد و افزود: افرادی که به نیابت از آقایان موسوی و کروبی خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، اعلام کردند که چنین تقلبی امکان ناپذیر است و بنابراین فتنه ۸۸ یک شورش در مقابل مردم سالاری و دموکراسی دینی بود.

سردار نجات آمار ۸۵ درصدی شرکت مردم در انتخابات ۸۸ را در دنیا بی نظیر خواند و تصریح کرد: می توانستیم این حضور را بعنوان یک قدرت در مقابل ابرقدرت ها نمایان سازیم ولی این ها با این دروغ پردازی علیه نظام، این موقعیت را از ما گرفتند.

نظام ۱۸ ماه با موسوی و کروبی برادرانه رفتار کرد

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بخشی دیگر از سخنانش، فتنه ۸۸ را یک روند برنامه ریزی شده دانست و گفت: ستاد صیانت از آرا نظام را به تقلب متهم کرد؛ حضرت آقا نیز در نوروز ۸۸ تاکید کردند که چرا دل مردم را خالی می کنید؟ ولی آن ها تقلب در انتخابات را به یک کلید واژه تبدیل کردند.

سردار نجات با اعلام اینکه در هیچ یک از انتخابات ها استفاده از نماد رنگ سابقه نداشته است، تصریح کرد: این ها از رنگ سبز استفاده و هواداران خود را با همین رنگ ها از منازل خارج کردند؛ موسوی و اطرافیان آن ها مصاحبه کردند و گفتند اگر او رای نیاورد معلوم است که تقلب شده و روز انتخابات نیز همسر یکی از این افراد اعلام کرد اگر انتخابات سالم برگزار شود، یعنی کاندید ما پیروز است!

وی با اشاره به نامه موسوی در روز ۲۱ خرداد به رهبری مبنی بر آثار و شواهد تقلب، گفت: فردای روزی که موسوی مردم را به حضور در خیایان دعوت کرد، مقام معظم رهبری وی را خواستند و فرمودند که اعتراض را از مجرای قانونی دنبال کند ولی همه اطلاعیه های بعدی نیز مردم را به حضور در خیایان ها دعوت کرد.

سردار نجات همچنین از وجود دو جزوه در ستاد موسوی و دفتر حزب مشارکت سخن گفت: در جزوه ستاد موسوی صورت کلی براندازی ترسیم شده بود که اگر پیروز شدیم، خواسته های خود را ادامه دهیم تا تغییر قانون اساسی و اگر پیروز نشدیم مردم بیرون بریزند!

وی با بیان این مطلب افزود: موسوی و کروبی در نه خرداد ۸۸ حصر نشدند؛ بلکه در بهمن ماه سال ۸۹ حصر شدند و نظام نزدیک به ۱۸ ماه با این ها برادرانه برخورد کرد و آقا فرمودند صرفِ اینکه کسی به ما اعتراض می کند نباید به او منافق گفت!

فتنه دوم، موجب حصر موسوی و کروبی بود

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ایجاد فتنه جدید را موجب حصر موسوی و کروبی عنوان کرد و گفت: با حمایت از سوی woa و bbc از مردم خواسته شد که برای طرفداری از بیداری اسلامی سوریه در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کنند؛ تاج زاده نیز از زندان حمایت کرد و نظام جمهوری اسلامی برای برخورد با ادامه فتنه اقدام به حصر این افراد کرد.

سردار نجات با اشاره به خسارت های مادی و معنوی فتنه ۸۸ اظهار کرد: چه کسی خسارت این خون های ریخته شده را می پردازد؟ نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان اموال خصوصی و دولتی از بین رفت؛ ضمن اینکه تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از فتنه شکل گرفت.

وی حضور مجدد منافقین، سلطنت طلب ها و بهاییان در فتنه ۸۸ بعد از سال ها را متذکر شد و افزود: جریان فتنه قشری که منزوی بودند را به کف خیابان آورد؛ ضمن اینکه سران غربی و امریکا رسما از این جریان دفاع کردند و برخی از این ها گفتند مرگ بر اصلِ ولایت فقیه؛ اما چرا یک نفر اعلام نکرد این ها از ما نیستند؟

سردار نجات گفت: مقام معظم رهبری برای عناصر اطلاعاتی و امنیتی پیام دادند و فرمودند توجه کنید این افراد که حوادث عاشورا را بوجود آوردند، ضد انقلاب هستند و حساب این ها را از فتنه جدا کنید ولی خارجی ها اشتباه کردند و کشور جمهوری اسلامی را با گرجستان و اوکراین اشتباه گرفتند.

وی تحلیل دشمن و ضد انقلاب از جمهوری اسلامی را غیر واقعی خواند و افزود: هر زمان مردم احساس تهدید کنند، در هر صحنه ای حضور خواهند داشت؛ در همین بحث اقتصاد مقاومتی نیز همین مردم گره اقتصادی کشور را باز خواهند کرد و باید به این مردم اعتماد کرد.

بازخوانی فتنه ۸۸ انقلابی را از ضد انقلاب تفکیک می کند

سردار نجات در پاسخ به چرایی بازخوانی فتنه ۸۸ اظهار کرد: باید دو خط مبنی بر جریان انقلاب و جریان مقابل را تشریح کرد و بنده چندان به تفکیک جریانی اصلاح طلب و اصولگرا اعتقاد ندارم؛ لذا دو جریان بیشتر نداریم؛ جریان مدافع انقلاب و جریان مقابل و بازخوانی فتنه ۸۸ نشان می دهد کدام جریان در همه صحنه ها حضور دارد و کدام گروه فقط در تظاهرات ها شرکت می کنند؟

معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: آن هایی که منتسب به امام-ره- هستند، حتی یک اطلاعیه (نمی دهند) تا از خط امام(ره) دفاع کند یا آن هایی که از منافع شخصی خود (کوتاه نمی آید)، مشخص است که همراه ضد انقلاب هستند و وظیفه ما این است که جریان همسو با انقلاب را تقویت کنیم تا مردم جبهه دوست را از دشمن بشناسند.

سردار نجات وظیفه مهم وزارت کشور و هیئت نظارت و اجرایی در انتخابات پیش رو را متذکر شد و گفت: این ها باید در عمل شان دهند که چقدر به انقلاب پایبند هستند و این پایبندی بدین معناست که جلوی جریان فتنه را بگیرند؛ کسانیکه پرونده شان همراهی با جریان فتنه است، لیاقت همراهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارند و انتخابات ۹۴ آزمون پایبندی وزارت کشور و شورای نگهبان به قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه کسانیکه از فتنه برائت می جویند باید این مسئله را رسما اعلام کنند، خاطرنشان ساخت: اگر این را بگویند قطعا مردم و نظام می پذیرند؛ ولی مشکل ما با افراد طرفدار فتنه این است که نمی خواهند مرز خود را با ضد انقلاب و فتنه گران مشخص کنند.

نظر شما