شناسهٔ خبر: 121001 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل در نشست خبری:

مجلس «دولت‌ساخته» نه به سود کشور است نه دولت/ اولویت مجلس دهم"اقتصاد" است

حدادعادل/431 سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: ما مجلس مستقل را به سود کشور می‌دانیم و معتقدیم مجلس دولت‌ساخته نه به سود کشور است نه به سود دولت.

  «نماینده» ، غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در اولین نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد ضمن تبریک عید میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) از اصحاب رسانه و آقایان حبیبی دبیرکل حزب موتلفه و نجابت عضو فراکسیون اصولگرایان برای حضور در این نشست تقدیر کرد.

حداد عادل ضمن سپاسگزاری از خبرگزاری فارس برای میزبانی این نشست خبری اعلام کرد که مصاحبه‌ها و نشست‌های بعدی در خبرگزاری‌های دیگر برگزار خواهد شد.

قصد تبلیغ هیچ نامزد خاصی را نداریم

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: لازم است این توضیح را بگویم که هنوز تبلیغات رسمی انتخابات آغاز نشده و ما تا تبلیغات فاصله داریم لذا در این مصاحبه قصد تبلیغ هیچ نامزد خاصی را نداریم و مصاحبه ما مربوط به فعالیت‌های عمومی انتخابات است که بخشی از آن را اصولگرایان به عهده دارند.

وی با تاکید براینکه باید مراقب باشیم که در مرز قانون حرکت کنیم، به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ما روز نهم دی را گرامی می‌داریم و در این‌باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

حداد عادل ادامه داد: امیدواریم شاهد انتخاباتی سالم، باشکوه با حضور آگاهانه مردم باشیم و نتایج این انتخابات در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی به گونه‌ای باشد که این دو مجلس با توان بیشتری در خدمت کشور، مردم و در مسیر انقلاب اسلامی باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید براینکه رقابت در انتخابات امری طبیعی است، گفت: به جز رقابت صحبت از پیروزی و شکست هم هست اما مهم‌تر از پیروزی و شکست یک جناح، پیروزی ملت در مردم‌سالاری است و ملت ما در ۳۷ سال بعداز پیروزی انقلاب همیشه در این میدان موفق و پیروز بوده است.

به گفته وی انتخابات به خودی خود حکایت از حاکمیت مردم و اراده ملی بر سرنوشت کشور دارد و ملت ایران با نشان دادن قدرت مردم‌سالاری دینی بهانه را از دشمنان گرفته و شکوه و وحدت به نمایش گذاشته است.

انتخابات فرصت خوبی برای نشان دادن وحدت ملی و بصیرت سیاسی است

حداد عادل انتخابات را دو لبه تهدید و فرصت دانست و تصریح کرد: اگر عاقلانه و مسئولانه عمل کنیم انتخابات یک فرصت خوب برای نشان‌دادن وحدت ملی، بصیرت سیاسی و هویت مبدل می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خطاب به اصحاب رسانه که در نشست خبری امروز حضور یافته بودند گفت: ما آمده‌ایم تا تشکیل شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان را اعلام کنیم.

وی اصولگرایی را وفاداری به اسلام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مراد ما از اصول، اصولی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری برای ادامه راه انقلاب بیان کردند بنابراین آرمان‌های امام (ره) و رهنمودهای رهبری اصولی است که اصولگرایی حول آن شکل گرفته است.

حداد عادل ادامه داد: اصولگرایی در عالم سیاست از اعتقادی است که امام و رهبری در هدایت انقلاب مطرح فرمودند.

بارزترین پیام ۹ دی نه گفتن به فتنه بود

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تقارن این نشست خبری با ۹ دی را میمون و مبارک برشمرد و اظهار داشت: ما یادمان هست در سال ۸۸ مردم در ۹ دی برای دفاع از همه ارزش‌ها و اعتقادات در فتنه که مورد تهدید قرار گرفته بود به میدان آمدند.

وی تاکید کرد: ما اصولگرایی را حرکتی سیاسی برای دفاع از همه ارزش‌ها در ۹ دی می‌دانیم که بارزترین پیام ۹ دی نه گفتن به فتنه بود.

حداد عادل در مورد ترکیب شورای ائتلاف اصولگرایی نیز خاطرنشان کرد: در ائتلاف اصولگرایان، تشکل‌ها، احزاب، شخصیت‌ها، فعالان سیاسی و روحانیونی که همواره اصولگرایان بر ارتباط با روحانیت تاکید داشتند حضور دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: از ماه‌ها پیش عده‌ای از نمایندگان تشکل‌های اصولگرا و فعالان سیاسی از آیات محمد یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت راهنمایی و هدایت کنند که به دنبال این درخواست آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان تشکل‌ها و شخصیت‌ها و عده‌ای از روحانیون دعوت کردند و این ائتلاف شکل گرفت.

حداد عادل ادامه داد: البته تشکل‌های اصولگرایان با سلایق مختلف بیش از آن هستند که همه آنها در یک شورا حضور داشته باشند اما یکی از وظایف این شورا طراحی ساز و کار برای نقش همه است.

کمک به دولت را در درجه اول از طریق همدلی و بعد نقد سازنده می‌دانیم

وی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که ان‌شاءالله مجلسی نیرومند و مردمی تشکیل شود. مجلسی که در اداره کشور به دولت کمک کند بنابراین کمک به دولت را در درجه اول از طریق همدلی و هم‌زبانی و در درجه دوم نقد سازنده می‌دانیم.

مجلس دولت ساخته به سود کشور و دولت نیست

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان، اقتصاد، معیشت مردم، کمک به تولید و حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی برای خنثی‌کردن توطئه‌ها را از اولویت‌های کشور عنوان و تصریح کرد: ما مجلس مستقل را به سود کشور می‌دانیم و معتقدیم مجلس دولت‌ساخته نه به سود کشور است نه به سود دولت.

حدادعادل بر ضرورت اخلاق رسانه‌ای از سوی رسانه‌ها تاکید کرد وگفت: اگر رسانه‌ها اخلاق و قانون را رعایت کنند انتخابات خوبی می‌توانیم داشته باشیم، در غیر این صورت خودتان می‌توانید حدس بزنید چه اتفاقی ممکن است در فضای مجازی که کنترل آن نیز مشکل است؛ اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت لیست انتخاباتی تهران و رایزنی‌هایی که با افراد صورت گرفته، چگونه است، اظهارداشت: با توجه به اینکه هنوز صلاحیت داوطلبین از سوی شورای نگهبان اعلام نشده است، کارهای مربوط به تهیه لیست و فهرست انتخاباتی زود است.

به فهرست انتخاباتی نرسیده ایم

وی ادامه داد:‌ ما هم در حال حاضر به فهرست نهایی انتخاباتی نرسیده‌ایم اما رایزنی‌هایی صورت گرفته اما بیش از آنچه در مرحله فعلی بحث بر سر انتخاب افراد باشد، تعیین سیاست‌های کلی حاکم بر لیست تهران و فهرست نامزدهای اصولگرا در کشور مطرح است چرا که ترکیب مجلس آینده باید ترکیبی کارآمد باشد و باید دقت شود از تخصص‌های لازم همچون اقتصادی و مدیریتی نیز بهره گرفته شود.

حدادعادل خاطرنشان کرد: باید از افرادی که سابقه کار مدیریتی دارند و قوه مجریه را می‌شناسند، همچنین باید از قشرهای مختلفی همچون زنان، ‌کارگران، ورزشکاران و قشر روحانیون چه در تهران و کل کشور در مجلس حضور داشته باشند. بنابراین ما فعلا قبل از اینکه به تعیین افراد و نهایی کردن لیست برسیم، درباره سیاست‌های کلی بحث می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته در تعیین فهرست نهایی این امکان وجود دارد که در فرصت باقیمانده برخی جابجایی‌ها صورت بگیرد و برخی از افراد از حوزه‌ای به حوزه‌ای دیگر جابجا شوند که این از امور طبیعی و جاری انتخابات است که در هفته‌های آتی به آن خواهیم رسید.

حدادعادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نماینده آقای لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان چه کسی است و مشارکت آقای لاریجانی در شورای ائتلاف اصولگرایان به چه صورتی است، تصریح کرد: آقای لاریجانی را اصولگرا می‌دانیم و قرار است که در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان همه طیف‌های اصولگرا با تنوع‌های سلیقه‌ها حضور داشته باشد.

امیدواریم آقای لاریجانی نماینده‌شان را هرچه زودتر به ائتلاف معرفی کنند

وی ادامه داد: از روز اولی که صحبت از ائتلاف اصولگرایان مطرح شد، حضور آقای لاریجانی در نظر گرفته شده است و آیت‌الله موحدی کرمانی با وی دو بار حداقل صحبت کرده‌اند و فراکسیون رهروان ولایت که در مجلس به آقای لاریجانی نزدیک‌تر هستند، خودشان اعلام کردند که در مسیر روحانیت شرکت خواهند کرد و امیدواریم آقای لاریجانی نماینده خودشان را هر چه زودتر برای شرکت در این شورا معرفی کنند.

حدادعادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا درباره سرلیستی اصولگرایان صحبتی شده است یا خیر، اظهار داشت: همانطور که به آن اشاره کردم درباره اصل لیست هم صحبت نشده چه برسد به آنکه درباره سرلیست صحبت شود، طبعا اینها از مسائلی است که در سازوکاری که پیش‌بینی می‌شود تعیین شده و فعلا هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه گروه‌هایی در لیست اصولگرایان قرار دارند و نسبت جریان این ائتلاف با جریان‌هایی مانند پایداری چگونه است، اظهار داشت: در این شکی نیست که در طیف وسیع اصولگرا سلیقه‌ها و روش‌های مختلف وجود دارد و بعضا این سلیقه‌ها با هم فرق و اختلاف دارند، در هفته‌های گذشته گهگاه در فضای خبری مطالبی منتشر شده است که بوی وحدت از آن به مشام نمی‌رسد.

جامعیت علی‌رغم اختلاف سلیقه ها موردنظر ائتلاف است

حدادعادل ادامه داد: آنچه مورد نظر ائتلاف است، شمول و جامعیت این ائتلاف است که به رغم اختلاف سلیقه‌ها این ائتلاف شکل گرفته و باید تاکید کنم اصولگرایان با تجربه دست کم ۱۲ ساله‌ای که تحت این عنوان در فضای سیاسی و در انواع انتخابات داشته‌اند و با مرور در پیروزی‌ها و شکست‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌های گذشته که طبیعت فضای سیاسی اقتضاء می‌کند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در انتخابات مجلس دهم اختلاف سلیقه‌ها را حاکم نکنند. بر سر هویت و انتساب سازمانی، حزبی و جمعیتی خودشان اصرار نورزند.

وی تاکید کرد:‌ من در اینجا اعلام می‌کنم که در ائتلاف اصولگرایان نمایندگان تشکل‌ها در واقع هویت جدای از دیگران را پشت در شورا گذاشته‌اند و با شرکت در شورا همه به عنوان اصولگرا حضور دارند و خط قرمز ما در اصولگرایی از نظر سیاسی و عملی روشن است و آن خط قرمز اول نه گفتن به فتنه و دوم نه گفتن به جریان انحرافی است. بنابراین هم از وزرای دولت گذشته ممکن است افرادی شرکت داشته باشند یا بخواهند به عنوان فعال در امر انتخابات شرکت کنند و یا از همه طیف‌هایی که شما نام بردید.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که آیا عدم حضور باهنر برای ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جزو نقشه اصولگرایی است یا خیر، گفت: شرکت نکردن آقای باهنر در انتخابات مجلس جزو نقشه طراحی‌شده ائتلاف اصولگرایان نبوده و نیست و بنده که در جریان فعالیت‌ها بودم و با آقای باهنر دیدار و گفت‌وگوی مستمر داشتم نیز تا آخرین ساعات ثبت نام از عدم کاندیداتوری وی مطلع نبودم.

وی ادامه داد: آقای باهنر حتی افرادی امثال بنده را از ثبت‌نام یا عدم ثبت‌نام خود مطلع نکرده بود، البته ما امثال چنین کارهایی را از آقای باهنر سراغ داریم، مثلاً آقای باهنر در مجلس هشتم نیز نمی‌خواستند نامزد شوند که وقتی بنده مطلع شدم وی را متقاعد کردم.

حوزه فعالیت سیاسی آقای باهنر محدود به مجلس نیست

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه آقای باهنر شخصی سیاسی و کارآمد است، گفت: حوزه فعالیت سیاسی آقای باهنر محدود به مجلس نیست، آقای باهنر اگر در مجلس نباشد، باز در هر بخش دیگری باشد، برای انقلاب و اصولگرایی فعالیت می‌کند، بنابراین تصورم این است که ایشان بعد از ۲۸ سال تشخیص دادند فضا را برای نیروهای جدید باز کنند و کنار بکشند، بنابراین این به معنای طراحی از پیش اندیشیده و انصراف وی از اصولگرایی نیست.

حداد عادل خاطرنشان کرد: عدم ثبت‌نام آقای باهنر آسیبی به ائتلاف اصولگرایان وارد نمی‌کند چون نعمت فراوان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان شورای رهبری تشکیل داده‌اند، گفت: تعبیر شورای رهبری اصولگرایان را بار اول از شما می‌شنوم، هیچ وقت ما چنین تعبیری را نداشتیم و در مجموعه ساز و کار اصولگرایان این تعبیر به کار نرفته است. رابطه اصولگرایان با آیات موحدی و محمد یزدی سنت دیرینه بوده که از اول انقلاب وجود داشته است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به این پرسش که آیا ناطق نوری در شورای ائتلاف اصولگرایان جایگاهی دارند یا خیر، گفت: جناب آقای ناطق، هم با اصولگرایان است و کمک و مساعدت لازم را صورت می‌دهد، اما برای هیچ‌کدام این تعبیر به کار نمی‌رود.

حداد عادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان افرادی که با رئیس دولت اصلاحات ارتباط دارند را رد صلاحیت می‌کند، آیا شما چنین اقدامی را قانونی می‌دانید؟ گفت: این از حوزه صلاحیت بنده برای اظهارنظر خارج است، بنابراین باید این را از شورای نگهبان سؤال کرد، که موازینش برای صلاحیت کاندیداها چیست.

وی در مورد ترکیب مجلس آینده نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایران نمی‌توان انتخابات را پیش‌بینی کرد چون مردم تصمیم می‌گیرند و مثل برخی از کشورها که به طور قطع می‌بینند که فلان شخص رأی می‌آورد، اینگونه نیست چرا که این کشورها به جای مردم تصمیم می‌گیرند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار امیدواری کرد: انشاءالله مجلس آینده در خدمت کشور و مردم و برپایه اصول انقلاب اسلامی که اصول شناخته‌شده است و معتقد به ولایت فقیه باشد.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که اصولگرایان چه راهکاری برای تکرار نشدن شکست خود در انتخابات ۹۲ دارند، گفت: ما راهکاری جز عبرت‌آموزی از گذشته توصیه نمی‌کنیم. بهترین راهکار این است که گذشته را چراغ راه آینده باشد و تشکل‌ها و احزاب سعی کنند اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

قرار است ائتلاف اصولگرایان همه طیف‌های اصولگرا با تنوع سلیقه‌ها را در بر بگیرد

در ادامه این نشست حدادعادل با تاکید براینکه قرار است شورای ائتلاف اصولگرایان همه طیف‌های اصولگرا با تنوع سلیقه‌ها را در بر بگیرد، خاطرنشان کرد: در طیف وسیع اصولگرایی روش‌های مختلفی وجود دارد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اولویت‌های مجلس آینده تاکید کرد: من معتقدم که مسئله اصلی کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است و مردم هم به این نکته توجه دارند.

وی ادامه داد: آمریکا علی‌رغم وعده‌هایی که در برجام داده اما دست از تضعیف انقلاب و مخالفت با نظام برنمی‌دارد و این دستبردهای پولی به دارایی‌های ایران نشانه این است که دشمنان این ملت به هیچ وجه مایل نیستند بهبود اقتصادی برای مردم حاصل شود.

اولویت اصلی برای مجلس دهم موضوع اقتصاد است

حداد عادل گفت: مجلس و دولت باید به وضع تولید و معیشت و اقتصاد مردم توجه کرده و تدبیر لازم را انجام دهند، اولویت اصلی برای مجلس دهم موضوع اقتصاد است و ما در انتخابات تلاش می‌‌کنیم که مجلس کارآمدی تشکیل دهیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان درباره قائل بودن همه اعضا به جامعتین که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: این تعبیر ممکن است به زبان همه نیاید اما یکی از امتیازات و افتخارات اصولگرایان این است که از آغاز نهضت و از ۵۰ سال پیش کار خود را در ارتباط با روحانیت و مرجعیت آغاز کرده و ادامه می‌دهد.

وی پذیرش هدایت و حمایت روحانیت را جلوه‌ای از اعتقاد عمیق اصولگرایان و جدا نبودن دین از سیاست عنوان کرد و افزود: ریشه ارتباط اصولگرایان با روحانیت ارتباط عمیقی است و این مخالفتی است که اساس انقلاب با سکولاریسم دارد.

لازمه یک انتخابات پرشور و باشکوه رقابت است

حداد عادل در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد که درباره انتخابات رقابتی سوالی مطرح کرد گفت: لازمه یک انتخابات پرشور و باشکوه رقابت است و ما این را از جلوه‌های زنده بودن یک ملت می‌دانیم که انتخابات رقابتی و پرشور داشته باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: همه جناح‌ها و تشکل‌ها با همه ظرفیت خود در انتخابات شرکت می‌کنند و با نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید شود این انتخابات شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی جناح‌ها در ردشدن صلاحیت برخی افراد را با انتخابات پرشور مغایر بدانند که اگر این کار در چارچوب قانون باشد مغایرتی احساس نمی‌کنیم و شورای نگهبان در تایید صلاحیت داوطلبان مجلس دهم و خبرگان قانون را رعایت می‌کند.

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه تخریب‌ها کار امروز نیست و بعدا هم ادامه دارد، گفت: به دلایل مختلف حرف‌های عجیبی در فضای مجازی گفته می‌شود اما من قصد ندارد از خود دفاع کرده و وقت خود را صرف پاسخگویی به این تخریب‌ها کنم و شاید در وقت دیگری به صورت مبسوط درباره حرف‌هایی که در فضای مجازی زده می‌شود پاسخ دهم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان خطاب به رسانه‌ها تاکید کرد: در این انتخابات مراقب اخلاق باشید و اگر این رویه تهمت زدن از سوی هر جناحی گسترش یابد رسانه معنای خود را از دست می‌دهد و رسانه در جایی معنا دارد که مردم به آن اعتماد داشته باشند.

آقای باهنر در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان حضور فعال دارد

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: آقای باهنر فعال و نقش‌آفرین است و علی‌رغم اینکه برای مجلس ثبت‌نام نکرده اما در جلسات حضور فعال دارد.

حداد عادل درباره عبور از یکی از جناح‌های اصولگرایی تصریح کرد: من ضرورتی به عبور از هیچ یک از اصولگرایان نمی‌بینم و تصور می‌کنم در اصولگرایان این اندازه از بصیرت وجود دارد که اختلافات گذشته را در این مرحله اصل قرار ندهند و با توجه به مصلحت انقلاب و کشور وحدت پیدا کنند. از این رو ما برای تحقق این آرمان تلاش می‌کنیم و تاکنون نیز بی‌توفیق نبوده‌ایم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با تاکید براینکه ما از هیچ رد صلاحیتی استقبال نمی‌کنیم و آنرا اصل قرار نداده‌ایم خاطرنشان کرد: قانون انتخابات اجازه ثبت‌نام به هر کسی را می‌دهد و ممکن است برخی از افراد که ثبت‌نام کرده‌اند به دلایل مختلف صلاحیت نداشته باشند و قانون فعلی انتخابات همهیش در رد صلاحیت‌ها طبیعی است لذا نکته‌ای که آقای توکلی گفته از سر دلسوزی بوده و ایشان به انصاف دعوت کرده و این امر طبیعی است.

وی یادآور شد: شورای نگهبان نیز همین روش را دارد و درواقع قانون ساختمان کار سیاسی است و دستور زبان مفاهمه سیاسی است.

حداد عادل با بیان اینکه در فتنه ۸۸ رهبری از آغاز تا پایان همگان را به تبعیت از قانون فرخواندند درباره انتقادات به هاشمی رفسنجانی که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: پاسخ به این پرسش از بحث ما خارج است اما به هر حال آقای هاشمی آرا ونظراتی دارد که ابراز می‌کند و تبعا باید انتظار داشته باشد که دیگری هم نظر خود را بگوید و نقد کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان نامه حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران به هاشمی رفسنجانی را نمونه نقد یک اظهارنظر در عالم سیاست دانست و در عین حال گفت: شاید این نامه جواب داده شود و یا آن را نقد کنند که اگر محترمانه باشد کشور آسیب نمی‌بیند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق درباره اینکه چرا شورای ائتلاف از حضور چهره‌های معتدل خالی است و آیا شما به سمت تندروی می‌روید، تصریح کرد: رئیس یک قوه به اعتبار جایگاه و مسئولیتی که دارد معمولا در این نوع فعالیت‌ها شخصا حضور ندارد؛ به طور مثال بنده خودم جزو ائتلاف ۶+۵ نبودم و نماینده هم نداشتم اما این به معنای اختلاف و تضاد نیست.

حداد عادل ادامه داد: از روز اول که ازشخصیت‌های فعال اصولگرا دعوت کردیم شرط نگذاشتیم که نماینده نفرستند و در مجالس قبلی نیز که ما شورای اصولگرایان تشکیل داده بودیم برخی شخصیت‌ها نماینده خود را می‌فرستادند و در این دوره نیز این گونه است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: ما از آقایان قالیباف، رضایی، ولایتی و لاریجانی برای حضور دعوت کرده‌ایم و آنها بعضا به دلیل گرفتاری‌ها نتوانسته‌اند شرکت کنند و به طور مثال آقای ولایتی فردی را به عنوان نماینده فرستاده یا برخی‌ها نیز فرد همسوی خود را فرستاده‌اند.

آقای لاریجانی طوری حرکت نمی‌کند که در ائتلاف اصولگرایان خدشه وارد شود

وی یادآور شد: آقای لاریجانی طوری حرکت نمی‌کند که در ائتلاف اصولگرایان خدشه وارد شود و اینکه آقای لاریجانی در قم اعلام کرد مستقل شرکت می‌کنم درست است چراکه هر کس در قم شرکت می‌کند مستقل بوده و در آنجا شرایط خاصی حاکم است که این نوع دسته‌بندی‌ها موضوعیت ندارد.

حداد عادل درباره تایید هاشمی رفسنجانی از سوی جامعتین خاطرنشان کرد: ما در شورای ائتلاف اصولگرایان درباره مجلس تصمیم‌گیری می‌کنیم نه درباره خبرگان و این موضوع مربوط به شخصیت‌های روحانی است و از این رو جامعیتین نسبت به بررسی این مطلب اولی‌ است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه جزئیات کمیته‌های شورا به چه شکل است و ساز و کار شورا برای برنامه‌ریزی به چه صورت پیش می‌رود، اظهار داشت: طبیعی است که این شورا، شورای سیاست‌گذاری است و کارگروه‌های متعددی باید تشکیل شود اما در حال حاضر یک شورا برای بررسی مقدمات فهرست‌ها تشکیل شده که برخی‌ خبرها اسم آن را شورای تایید صلاحیت گذاشته بودند در حالی که تایید صلاحیت وظیفه شورای نگهبان است و نام این شورا تعیین مصادیق است.

وی ادامه داد: یک کارگروه برای این منظور تشکیل شده و یک کارگروه نیز اجرایی است و باز هم در روزهای آ‌ینده کارگروه‌های دیگری تشکیل خواهد شد.

حداد عادل تاکید کرد: طبیعی است که انواع سازماندهی‌ها در این زمینه لازم است و ان‌شاءالله در نوبت‌های بعدی جزئیات بیشتری را خواهیم گفت.

نظر شما