شناسهٔ خبر: 120903 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

الرمادی آزاد شد+تصاویر

آزادی الرمادی سخنگوی نظامی ارتش عراق با اشاره به پیشروی‌های چشمگیری ارتش عراق در الرمادی مرکز استان الانبار طی چند روز اخیر اعلام کرد که نیروهای عراقی مجتمع ساختمان‌های دولتی تحت سیطره داعش در مرکز الرمادی را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش «نماینده»، سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد: نیروهای ضد تروریسم (متشکل از ارتش و عشایر اهل سنت)  آخرین استحکامات نظامی گروه تروریستی داعش در الرمادی را تحت کنترل خود درآوردند.

«صباح النعمانی» افزود: تسلط نیروهای دولتی بر این مجتمع بدین معنی است که گروه تکفیری داعش در رمادی مرکز استان الانبار شکست خورده‌اند.

وی تأکید کرد که همه عناصر داعش از مجتمع ساختمان‌های دولتی گریختند و نیروهای عراقی در حال پاکسازی و خنثی کردن مین‌هایی هستند که عناصر داعش در خیابان‌ها و منازل کار گذاشته‌اند.

«هادی رزیج» فرمانده پلیس استان الانبار نیز به شبکه سومریه نیوز گفت: مجتمع ساختمان‌های دولتی در مرکز رمادی در تیررس نیروهای عراقی قرار دارد، و با پاکسازی و خنثی کردن مین‌ها، این مجتمع کاملا آزاد خواهد شد.

روز گذشته درگیری بین نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش به شدت ادامه داشت و نیروهای عراقی موفق شدند بیش از ۹۰ درصد از این منطقه راهبردی را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

بازپس گیری رمادی که ماه مه به تصرف گروه داعش درآمده بود یکی از مهم‌ترین پیروزی‌ها برای نیروهای مسلح عراق از زمان فعالیت تروریستی داعش در این کشور به شمار می‌رود.

برخی جریان‌ها و ایالات متحده آمریکا که پیش از این شرط گذاشته بودند در عملیات رمادی، نیروهای بسیج مردمی شرکت نداشته باشند، با مشاهده پیشروی نیروهای ارتش و عشایر سنی، در مقابل این پیشروی نیز سنگ‌اندازی کردند. اما به نظر می‌رسد توطئه آن‌ها جواب نداده است.

رویترز آزادسازی کامل رمادی مرکز استان الانبار را «بزرگ‌ترین پیروزی علیه داعش از زمان اشغال موصل توسط این گروه تروریستی (یعنی از خرداد ۹۳) تاکنون عنوان کرده است.

در همین حال «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق گفت: نیروهای عراقی پس از سیطره بر شهر رمادی برای آزاد کردن شهر موصل از چنگال گروه تروریستی داعش حرکت می‌کنند.

نظر شما