شناسهٔ خبر: 120853 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

وزیر بهداشت در منزل کم سن‌ترین قهرمان ملی/عکس

خانواده شهید سبیل اخلاقی وقاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در سفرش به جنوب استان سیستان و بلوچستان، به منزل خانواده شهیدی رفت که فرزندشان در ۱۱ سالگی عازم جبهه شد و پس از ۸ ماه به شهادت رسید.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم مطلبی را با عنوان «کم سن ترین قهرمان ملی» در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

هاشمی در این باره نوشت: در سفر به جنوب استان سیستان و بلوچستان، در حوالی نیکشهر، توفیق داشتم به منزل خانواده شهیدی بروم که نوجوان رعنای خود را در سن ۱۱ سالگی به جبهه فرستاده بودند و وی پس از هشت ماه به شهادت رسیده بود.

شهید سبیل اخلاقی، جوان ترین و کم سن و سال ترین شهید کشور است. وقتی پای صحبت های پدر و مادر کهنسال و بزرگوارش نشستم، با آنکه بی هیچ امکاناتی در ساده ترین شرایط روزگار می گذراندند، بسیار شکرگذار بودند.

بالاترین مرحله ایثار و فداکاری، گذشتن از جان برای دفاع از دین، وطن و هموطن است. همان مناعت طبع و دل دریایی که وجه مشترک همه خانواده شهداست.

ای کاش که ما هم بتوانیم به سهم خود پاسدار خون جوانانی باشیم که از جان شیرین گذشتند، تا ما و فرزندانمان در آسایش و آبادانی زندگی کنیم.

شهید سبیل اخلاقی در سال ۵۳ متولد و در سال ۶۴ در سن ۱۱ سالگی عازم مناطق جنگی شد. در نهایت در ۹ بهمن ۶۴ هنگام عملیات والفجر ۸ در منطقه هورالعظیم به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهید اخلاقی یک قهرمان ملی است. کم سن و سال ترین قهرمان ملی

نظر شما