شناسهٔ خبر: 120697 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حدادعادل:

همه‌اصولگرایان بایدبرای حفظ انقلاب دست‌به‌دست‌هم بدهند

غلامعلی حدادعادل/* رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: امروز همه اصولگرایان باید برای حفظ انقلاب اسلامی دست‌به‌دست هم بدهند.

به گزارش«نماینده»، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم سید علی اکبر پرورش اظهار داشت: سخنم را با آیات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ سوره ابراهیم آغاز می‌کنم. همه توفیقاتی که خداوند نصیب بنده خود در دنیا و آخرت کند این است که دست خالی از این دنیا نرود. چراکه زندگی بی پایان بعد از مرگ است و این دنیا دارالفناست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه کسی که عاقبت‌به‌خیر می‌شود تا ابد سعادتمند است و آقای پرورش چنین کسی بود یادآور شد: قطعاً یکی از دلایل عاقبت‌به‌خیری ثبات قدم است. این‌که انسان نسبت به عقیده درستی که دارد ثابت‌قدم بماند و نلغزد.

وی بابیان اینکه در آیات ذکرشده اعتقاد پاک مثل یک درخت پاک‌نهاد است گفت: در واقع ریشه‌اش محکم و استوار است و شجره طیبه به شمار می‌رود که دم‌به‌دم میوه می‌دهد، خداوند این‌گونه برای مردم مثال می‌زند که مردم توجه داشته باشند.

حداد عادل در ادامه اعتقاد ناپاک و بد اعتقادی را شبیه درخت بد ریشه می‌داند که از زمین سر برآورده اما استواری ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خداوند مؤمنان را در دنیا و آخرت ثابت‌قدم می‌کند یادآور شد اما ستمگران را گمراه می‌کند و ظالمان همان کسانی هستند که هرروز یک‌جور حرف می‌زنند و در هر دهه‌ای از خود یک شخصیت در این انقلاب نشان دادند. اما کسی که از اول یک مسیر را انتخاب می‌کند مثل درخت محکمی است که میوه‌‌اش را نیز به جامعه می‌رساند و آقای پرورش چنین کسی بود.

وی درباره شخصیت مرحوم پرورش یادآور شد: بنده با آقای پرورش از قبل از انقلاب رفیق بودم و با اوج گرفتن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ ثمره زحمات ایشان در اصفهان آشکار شد، وی گروهی از جوانان متدین را در اصفهان به عرصه انقلاب کشاند چراکه زبان نسل جوان را به‌خوبی می‌فهمید و از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید و در ستاد استقبال امام بود تا آخرین روز زندگی که توان داشت در خدمت انقلاب بود.

حداد عادل با اشاره به دوران وزارت مرحوم پرورش گفت: در آن زمان بنده معاون وی بودم اما متأسفانه دوران وزارت ایشان طولانی نشد هرچند بعداز آن نیز در مجلس، شورای عالی دفاع و در روزنامه رسالت و در هرجایی که بود برای انقلاب حاضر بود هر کاری انجام دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بازگشت مرحوم پرورش به اصفهان گفت: وقتی‌که ایشان به اصفهان بازگشت کارهای سیاسی و فرهنگی خود را دنبال کرد و در اصفهان که امواج متلاطمی در آنجا به وجود آمد و جریان‌هایی سر بر آوردند و می‌دانستیم یکی از دغدغه‌های امام باوجود جنگ مسائل اصفهان بود و مرحوم پرورش به‌عنوان یک نیروی مؤمن در برابر جریانات انحرافی آن زمان که در اصفهان بودند ایستادگی کرده و راه را گم نکرد.

وی بابیان اینکه جهت همه اقدامات مرحوم پرورش یکی بود و در مسیر انقلاب قرار داشت گفت: ایشان در هر سمت و مسئولیتی که قرار داشت جهتش یکی بود.

حداد عادل با تأکید بر اینکه یکی از نکاتی که بنده در دوران وزارت مرحوم پرورش از نزدیک دیدم درگیری وی با برخی کسانی بود که از قبل وی مسئولیت داشتند و با وی مخالفت می‌کردند گفت: آن‌ها خیلی خود را متدین می‌دانستند و آن زمان افکار اقتصادی‌شان سوسیالیستی بود و از نظر رفتار و برخورد هم بسیار خشن بودند و به آقای پرورش در دوران وزارتشان فرصت ندادند که آب خوش از گلویش پایین برود، شهید باهنر هم که قبل از ایشان وزیر بود سنگ صبور مرحوم پرورش بود. آقای پرورش را دوست داشت و بر این اساس سعی می‌کرد بین آن‌ها سازگاری ایجاد کند اما موفق نشد.

وی تأکید کرد: ازجمله اتفاقاتی که دیدیم سرنوشت نوع آدم‌هایی بود که آن روز شعار اقتصاد تند دولتی و سوسیالیستی را دادند اما امروز از نظر اقتصادی لیبرال شدند که انسان حیرت می‌کند و این همان نداشتن ثبات قدم است که به عاقبت‌به‌خیری نمی‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: این اصطلاح اصولگرایی در آن زمان اسمش نبود اما رسمش وجود داشت به همین دلیل می‌توانم بگویم پرورش یک اصولگرای به معنای واقعی کلمه بود و از نظر فکر و عمل در اردوگاه اصولگرایی قرار داشت و آقای پرورش هم در دوران امام (ره) و هم در زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با سربلندی بیرون ‌آمد و اگر امروز زنده بود توصیه‌اش به همه ما این بود که قدر اصولگرایی را بدانیم.

وی بابیان اینکه مرحوم پرورش اگر اکنون زنده بود می‌گفت حول پرچم اصولگرایی جمع شوید که تفرقه شما را به شکست نکشاند. ازاین‌رو ما باید از این فرصتی که امشب ایجادشده نتیجه بگیریم که راه سختی در پیش داریم و به‌هیچ‌وجه هفته‌ها و ماه‌های آینده سهل و ساده نیست و خطر تفرقه اصولگرایی را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: همه‌کسانی که خود را پیرو راه امام و رهبری و اسلام می‌دانند این است که اختلاف‌های جزئی کنار گذاشته شود و بدانند یک امتحان بزرگ در پیش روداریم.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: امتحان این است که آیا انقلاب را برای تشکل و حزب خود می‌خواهیم یا همه را برای انقلاب می‌خواهیم. امروز همه اصولگرایان باید برای حفظ انقلاب اسلامی دست‌به‌دست هم بدهیم برای حفظ انقلاب و خدمت به آن.

نظر شما