شناسهٔ خبر: 120694 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فتنه‌گران به دنبال اخلال در انتخابات آتی هستند

انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت به انتخابات پیش روی اسفندماه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هم همان توطئه‌گران طمع اخلال در انتخابات‌آینده را دارند و می‌خواهند برنامه خود را با ایجاد دوقطبی در انتخابات پیش ببرند.

به گزارش «نماینده»، ۶ سال از حماسه بزرگ ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی می‌گذرد؛ حماسه‌ای کم نظیر که بساط ۸ ماه فتنه آمریکایی-انگلیسی را در ایران برچید تا کام ملت بعد از یکی از بزرگترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی بیش از این تلخ نشود.

عبرتهای این فتنه برای آینده با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بهانه ای شد تا در آستانه این روز بزرگ به گفتگو با کاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت و یکی از فعالان حوزه سیاسی کشور بپردازیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:

* «رسانه» اهرم قدرتمند غرب برای بازکردن جای پا در ایران

انبارلویی در ابتدای این گفتگو با اشاره به نقش رسانه‌های در مقاطع مختلف انقلاب بویژه رسانه‌های زنجیره ای در فتنه ۷۸ و ۸۸ گفت: از ابتدای انقلاب وقتی سخنان حضرت امام(ره) و بعد هم مقام معظم رهبری را مشاهده می‌کنیم، همواره نقدها و توصیه‌های جدی به رسانه‌ها داشته‌اند. در ابتدای انقلاب تقریبا همه احزاب و گروه‌ها نشریه داشتند تا اینکه در سال ۶۰ برخی از این رسانه‌ها به تعطیلی کشانده شد و معلوم گردید که غرب برای بازگشت به ایران از رسانه به عنوان یک اهرم نیرومند در جهت اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کند.

* روزنامه جامعه توسط ماموری سیا منتشر شد

وی ادامه داد: جریان‌های آمریکایی، انگلیسی و سرویس‌های وابسته به موساد در تهران در تدارک یک جریان رسانه‌ای بودند که بتواند منافع آنها را در ایران نمایندگی کند که البته این تلاش آنها با سد قانون مواجه شد و ما از سال ۶۰ تا مقطع دوم خرداد ما تقریبا شاهد عدم ایجاد موقعیت‌ برای بلندگوهای آمریکایی در ایران بودیم اما از سال ۷۶ باز یکسری جراید مکتوب و غیرمکتوب به وجود آمدند که اولین آنها روزنامه جامعه بود که توسط یکی از ماموران سیا که الان هم در آمریکا فراری است، منتشر شد.

سردبیر روزنامه رسالت افزود: آنها در واقع در تدارک یک ارتش رسانه‌ای بودند تا بتوانند بر روی افکار عمومی اثر بگذارند. ارزش‌ها را وارونه نشان دهند و اینطور القا کنند که شعار مبارزه علیه آمریکا یک شعار بی‌فایده است تا اینکه این جریان توانست به نوعی در ۱۸ تیر ۷۸ محصول کار خود را در آشوب‌هایی که در دانشگاه به وجود آورد بچیند.

وی با اشاره به مقطع ۱۰ ساله ۷۸ تا ۸۸، اظهار داشت: در این مدت باز این جریان فعالیت خود را در حوزه جنگ نرم ادامه داد و شاهد بودیم که در فتنه ۸۸ بخشی از خبرنگاران و افراد وابسته به دوم خرداد به آمریکا، انگلیس و فرانسه رفتند و رسما در رسانه‌های وابسته به آنها حضور پیدا کردند.

انبارلویی گفت: شاید در آن مقطع که مسئولان کشور تذکر می‌دادند که اینها منشا خارجی دارند، کسی باور نمی‌‌کرد تا اینکه این جریان خودش را نشان داد و دیدید که برخی خبرنگاران و حتی برخی مسئولان سابق مانند وزیر ارشاد دولت اصلاحات در رسانه‌های خارجی مانند بی‌بی‌سی ظاهر شدند و به همکاری با آنان پرداختند.

سردبیر رسالت کارنامه این جریان را مملو از سیاهی و خیانت عنوان کرد و با بیان اینکه هدف بلندمدت آنها کشاندن کشور به سمت وابستگی به غرب بود، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامشان در فتنه ۸۸ این بود که حتی به آمریکا التماس کردند تا تحریم‌ها را علیه نظام جمهوری اسلامی تشدید کنند تا از این طریق نظام جمهوری اسلامی به زانو در بیاید.

* ۹ دی پایان حیات ننگین جریان خائن رسانه‌ای بود

انبارلویی در مقابل به عملکرد رسانه‌های طرفدار انقلاب اشاره کرد و ضمن تاکید بر درستی مسیر حرکت آنها گفت: این روشنگری‌ها بود که اجازه موفقیت به رسانه های خائن نداد و نهایتا حرکت مردم به سمت خلق حماسه بزرگ ۹ دی پیش رفت که در واقع روز پایان برای حیات ننگین این جریان رسانه‌ای بود.

سردبیر روزنامه رسالت با بیان اینکه همین غلبه رسانه‌های طرفدار انقلاب باعث شد تا ما بتوانیم از این بحران عبور کنیم، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که رسانه فقط کاغذ و چاپ و یا سایت‌های مجازی نیست گاهی افراد می‌توانند در قامت یک رسانه حاضر شوند. برای مثال شما به عملکرد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که نگاه می‌کنید می‌بینید که ایشان خودش یک رسانه بود و وقتی موضع‌گیری می‌کرد سرمنشا اتفاقات بزرگی در منطقه می‌شد. مقام معظم رهبری نیز همین ویژگی را دارند و علاوه بر رهبران انقلاب، این ویژگی در برخی مسئولین و نهادهای ما نیز دیده می‌شود.

* فتنه ۸۸ غنی‌سازی شده فتنه ۷۸ بود

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: در ۱۸ تیر ۷۸، اصل توطئه بر یک روند رسانه‌ای در کشور قرار داشت که با تعطیلی روزنامه سلام شکل گرفت ولی در فتنه ۸۸ کل پروژه مبتنی بر عملیاتی کردن یک انقلاب رنگی با یارگیری دشمن از داخل اردوگاه انقلاب بود و در واقع باید فتنه ۸۸ را نوع غنی‌سازی شده فتنه ۷۸ بنامیم.

سردبیر روزنامه رسالت افزود: با تجربیاتی که آمریکایی ها در ۱۸ تیر ۷۸ داشتند، ۱۰ سال بر روی این پروژه کار کردند و براساس همین روش یعنی شکل‌دهی به انقلاب‌های رنگی که تجربه آن را در برخی کشورهای آسیای میانه و حتی اروپایی داشتند، عمل کردند و بر روی یک موضوع ملی مانند انتخابات متمرکز شدند.

* بدنه جامعه از اطراف فتنه پراکنده شدند

انبارلویی یکی از دلایل عدم موفقت این پروژه را همراهی نکردن بدنه مردم با فتنه گران دانست و گفت: در فتنه ۸۸ علی‌رغم روشنگری‌ها و توصیه‌های دلسوزانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب برخی افراد نخواستند موضوع را قبول کنند ولی دیدیم که بدنه متصل به آنها دچار ریزش شد و اگر برای مثال اجتماعات اولیه آنها را ببینید اگرچه پرتعداد بودند ولی به تدریج این افراد ریزش کردند و نهایتا تنها حلقه اصلی مرتبط با خارج باقی ماند که این ریزش به رسوایی آنها انجامید.

* ۵ هزار نفر در ایران آموزش دیده بودند

وی به بخشی از خاطرات هیلاری کلینتون اشاره کرد و اظهار داشت: او در این خاطرات گفته است ما ۵ هزار نفر را برای شکل‌دهی به آشوب‌ها در ایران آموزش داده‌ایم که بخشی از اینها در حوزه رسانه فعالند.

سردبیر روزنامه رسالت خاطرنشان کرد: اینها مجموعه‌ای از ابزارها و امکانات غرب را در اختیار داشتند تا بتوانند یک جنبش اجتماعی را مدیریت کنند و هدایت آنها نیز برعهده رسانه‌ها بود و اگر برای مثال حتی در فضای سایبر یا غیره به آنها آسیب می‌زدیم اینطور نبود که کم بیاورند بلکه امکانات دیگری نیز در اختیار داشتند و از آنها استفاده می‌کردند و این نشان می‌داد که برنامه‌ریزی آنها یک برنامه‌ریزی عمیق با پشتوانه ۱۰ سال کار و تلاش بوده است.

* زیرساخت های فتنه هنوز پابرجاست

انبارلویی تاکید کرد: امروز هم همان زیرساخت‌ها وجود دارد و با هم ارتباط دارند و مثلا گاهی شاهد هستیم تیتر برخی از روزنامه‌های داخلی با رسانه‌های معاند مانند رادیو آمریکا، بی‌بی‌سی و ... یکی است. این نشان می‌دهد که آنها هنوز هم با هم تعامل دارند و هر طور هم که بخواهیم با آنها برخورد کنیم به حیات خود ادامه خواهند داد.

وی گفت: افرادی که در اتاق جنگ واشنگتن، پاریس و لندن فعال هستند کارشان جذب همین نیروهاست.

* شعارهای آشوبها ربطی به انتخابات نداشت

سردبیر روزنامه رسالت با بیان اینکه نظام اسلامی و مردم پرونده فتنه را بستند، گفت: اما این پرونده در آن سوی مرزها هنوز باز است و هیچ گاه آقایان دروغ تقلب را قبول نکردند. البته در خفا آن را قبول دارند اما حاضر نیستند در فضای عمومی به آن اعتراف کنند.

انبارلویی خاطرنشان کرد: شما به شعارهایی که خصوصا در اواخر آشوب‌ها داده می‌شد نگاه کنید هیچ ربطی به انتخابات نداشت و همه آنها حکایت از یک توطئه بزرگ بود و برای مثال دیدیم که صبح روز انتخابات، خانم یکی از آقایان آمد و گفت اگر کاندیدای ما رای نیاورد به خیابان‌ها بریزید و یا هنوز رای‌گیری به پایان نرسیده یکی از طرفین انتخابات نشست خبری گذاشت و خودش را پیروز انتخابات اعلام کرد.

وی ادامه داد: اینها نشان می‌دهد که این افراد آداب انتخابات را رعایت نکردند. به هر حال انتخابات یک داور، چندصد هزار نفر مجری، هیات اجرایی و هیات نظارت دارد و اینها با یکدیگر مرتبط نیستند و امکان تقلب وجود ندارد اما این آقایان با این اتهام، بزرگ‌ترین دروغ و تهمت را به مردم نسبت دادند در حالی که در طول بیش از سه دهه گذشته، همه انتخابات‌ها با همین ساز و کار انجام شده است و اگر هم اعتراضی وجود دارد باید از طریق قانونی پیگیری شود نه اینکه یک نفر هم مجری باشد، هم شاکی باشد و هم داور.

* فتنه‌گران جمهوریت را به شرط چاقو قبول داشتند نه به شرط رای

سردبیر روزنامه رسالت با تاکید بر اینکه اینها درواقع حرمت رای مردم را حفظ نکردند، گفت: فتنه‌گران جمهوریت را به شرط چاقو قبول داشتند نه به شرط رای. شما نگاه کنید هرچه این حوادث به جلو می‌رفت قاعدتا شعارها باید علیه طرف پیروز انتخابات می‌بود ولی دیدیم که شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» سر دادند یا خواهان جمهوری ایرانی بودند.

* هنوز اتصالات فتنه با خارج قطع نشده است

انبارلویی این اقدامات را توطئه‌ کثیف و فتنه‌ای آلوده به دخالت‌های خارجی ارزیابی کرد و افزود: در همان روزها برخی افراد مرتبط با سفارت‌های غربی دستگیر شدند که نمونه آنها آقای حسین رسام بود که با سفارت انگلیس کار می‌کرد و همینطور برخی افرادی که با فرانسه مرتبط بودند و بعدا در دادگاه‌ها نیز کیان تاج‌بخش تمام پروژه را توضیح داد. او نماینده سوروس بود و آشنایی‌اش با آقای تاج‌زاده به ۱۸ تیر ۷۸ برمی‌گشت که اینها با هم پروژه مشترکی را انجام دادند و تا مرز خیانت به کشور نیز پیش رفتند.

وی ادامه داد: بعدا در فتنه ۸۸ باز سر و کله تاج‌بخش پیدا شد و اعترافات مهمی خصوصا در ارتباط با آقای تاج‌زاده داشت. اینها نشان می‌دهد که این فتنه از یک منشا خارجی شکل گرفت و هنوز هم این اتصالات خارجی قطع نشده است و هیچ اصلاح‌طلبی را سراغ نداریم که بیاید اعتراف کند و بگوید ما اشتباه کردیم.

سردبیر روزنامه رسالت تصریح کرد: آنها اینقدر احمق هستند که تفاوت ۱۱ میلیون رای را بدون دلیل انکار کردند در حالی که در انتخابات سال ۹۲، آقای روحانی با فاصله ۷ دهم درصد رای آورد و از این آرا صیانت شد.

* فرمان فتنه از لندن و واشنگتن ابلاغ می‌شد

انبارلویی گفت: فتنه‌گران هیچ بهانه‌ای نداشتند جز اینکه فرمان برای آنها از لندن و واشنگتن صادر می‌شد و البته این نظام آنقدر استوار است که با آشوب ۴ نفر لات و فواحش به هم نریزد چراکه اساس این نظام بر خون شهدا استوار است.

* فتنه‌گران به دنبال اخلال در انتخابات آتی هستند

وی در عین حال تصریح کرد: ممکن است این توطئه‌ها خللی در روند انقلاب ایجاد کند اما هیچ گاه توان ساقط کردن آن را نخواهد داشت.

سردبیر روزنامه رسالت به انتخابات پیش روی اسفندماه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز هم همان توطئه‌گران طمع اخلال در انتخابات‌آینده را دارند و می‌خواهند برنامه خود را با ایجاد دوقطبی در انتخابات پیش ببرند که البته نهادهای مربوطه مانند شورای نگهبان حواسشان جمع است.

* حق سران فتنه اعدام بود ولی نظام تصمیم دیگری گرفت

موضوع حصر سران فتنه مبحث دیگری بود که انبارلویی درباره آن گفت: اینکه برخی در خصوص محاکمه و  حصر سران فتنه اظهارنظر می‌کنند باید بدانید که وقتی موضوع به امنیت ملی برمی‌‌گردد با دعوای خصوصی تفاوت دارد و این شورای امنیت ملی است که تصمیم می‌گیرد چطور با متخلفین برخورد شود.

وی یادآور شد: در جنگ جمل که برخی از صحابه آتش‌بیار معرکه بودند حضرت علی(ع) تاکید کرد که هیچ کس حق کشتن آنها را ندارد. البته برخی سرپیچی کردند اما این حق حاکمیت است که در این گونه موارد حکم کند.

سردبیر روزنامه رسالت تاکید کرد: ما معتقدیم حصر سران فتنه یک اقدام تامینی بود و اگر قرار بود اینها به صورت حقوقی محاکمه شوند چون جرمشان محاربه بود و این افراد باغی محسوب می‌شوند، باید اعدام می‌شدند ولی تشخیص نظام این بود که در حصر قرار بگیرند.

انبارلویی اضافه کرد: افرادی هم که مدام بر محاکمه سران فتنه تاکید دارند دلشان برای آنها نسوخته بلکه می‌خواهند این افراد در دادگاه محکوم به اعدام شوند تا آنها بتوانند از این طریق فتنه دیگری درست کنند.

وی افزود: درواقع این حق نظام بود که سران فتنه را به اعدام محکوم کند اما شاید اگر حصر هم نمی‌شدند عده‌ای در صدد کشتن آنها بودند تا آن را گردن نظام اسلامی بیندازند.

* فتنه ۸۸ با کمترین تلفات و خسارات مدیریت شد

سردبیر روزنامه رسالت در ادامه گفتگو با فارس اظهار داشت: به هر حال با مدیریت نظام و تدابیر رهبری حکیم انقلاب بحرانی که در سال ۸۸ اصل نظام را هدف قرار گرفته بود با کمترین تلفات و خسارات مدیریت شد؛ بحرانی که دیدیم در کشوری مانند اوکراین چه بلوایی درست کرد و این کشور را به چه روزی انداخت اما در ایران موفقیتی به دست نیاورد.

انبارلویی در خصوص علل بوجود آمدن حماسه بزرگ ملت در ۹ دی ماه سال ۸۸ اینطور گفت: چند روز قبل از این حماسه بزرگ یعنی در ۶ دی ماه، وقتی مردم شاهد لات‌بازی سیاسی فتنه‌‌گران بودند و دیدند که این عناصر آشوب‌طلب شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر می‌دهند، در روز عاشورا کف و سوت می‌زنند و حتی به هیئات و مساجد حمله می‌کنند، فهمیدند که مسئله دیگر مسئله انتخابات و حتی نظام نیست بلکه مسئله دین است.

* شعار فتنه گران در اردوگاه اشرف نوشته شده بود

وی ادامه داد: شاید برخی بگویند مگر ممکن است کسی مانند آقای موسوی بیاید و به جنگ دین برود. بله ممکن است اینها آنقدر متوهم شده‌اند که ندیدند آمریکا برای حمایت آنها از گوگوش تا سروش و از سلطنت‌طلب‌ها تا کمونیست‌ها را به خط کردند و هرچه به این آقایان توصیه شد که راه خود را حتی اگر اعتراضی هم دارید از این  جماعت جدا کنید، نکردند. حتی حمایت منافقین و مدیریت آنها را دیدند و به جای محکوم کردن آنها بیانیه دادند و هتاکان روز عاشورا را مردم خداجو نامیدند.

سردبیر روزنامه رسالت خاطرنشان کرد: جالب است وقتی تصاویری از اردوگاه منافقین در اشرف منتشر شد، شعار اصلی که به شکل بزرگ در میدان صبحگاه این اردوگاه نوشته شده بود همان شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه بود.

انبارلویی افزود: سران فتنه اینقدر نسبت به حریف خود کینه داشتند که حتی به حمایت منافقین هم رضایت دادند. مردم هم حافظه تاریخی دارند و این انقلاب را به راحتی به دست نیاوردند. بر سر هر کوچه نام یک شهید نوشته شده و تاریخ ثابت کرده است که تعهد مردم به این نظام یک تعهد صوری نیست.

* سران فتنه فقط یک حرف را قبول داشتند و آن هم حرف آمریکا بود

وی خاطرنشان کرد: گاهی بغض افراد نسبت به فردی باعث می‌شود حُبّشان نسبت به نظام را فراموش کنند. اینها توان و ظرفیت حل و فصل موضوعات را ندارند. ممکن است من با شما مشکل داشته باشم اما دلیلی ندارد این دعوا را به نفر سومی که هیچ ارتباطی با موضوع ندارد بکشانیم. این نشان می‌دهد که ظرفیت عقلی و سیاسی طرف مشکل دارد.

سردبیر روزنامه رسالت کفت: البته این موارد در طول تاریخ هم بوده است. مثلا در نهضت مشروطیت همین موارد باعث ساقط شدن نهضت شد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هم استاد سوار شدن بر موج اختلافات هستند و علت تداوم فتنه هم همین بود.

انبارلویی در ادامه اظهار داشت: شما نگاه کنید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمان بوش پسر تقریبا همین مورد پیش آمد و البته آنجا اختلاف آرا میان برنده و بازنده انتخابات بسیار کم بود. طرف بازنده اعتراض و شکایت کرد و به دادستانی آمریکا نامه نوشت و رای هم به سود او صادر شد و حتی می‌توانستند آرا را باطل اعلام کنند ولی دادستان آمریکا به وی نامه نوشت و گفت شکایت خود را پس بگیرد و او هم بدون هیچ آشوب و بلوایی این کار را کرد. چرا چون از عقلانیت سیاسی برخوردار بود و منافع ملی را بر منافع شخصی‌اش ترجیح نمی‌داد اما در ایران علی‌رغم اختلاف بسیار زیاد آرا، آقایان بدون هیچ سندی رای ملت را که ۶ فقیه و ۶ حقوق‌دان شورای نگهبان آن را تایید کرده بودند قبول نکردند و بالاتر از آن توصیه‌های ولی فقیه را گوش نکردند و فقط یک حرف را قبول داشتند و آن هم حرف آمریکا بود.

* موسوی مدیریت می‌شد

وی تصریح کرد: اینها چنان در غیظ خود غوطه‌ور بودند که هیچ حرفی را نمی‌فهمیدند و قبول نداشتند. همان سال‌ها گروهی به سرپرستی آقای عسکراولادی که عمدتا از دوستان قدیمی و اعضای کابینه آقای موسوی بودند پیش ایشان رفتند و با او صحبت کردند و او هم قانع شد که دیگر بیانیه‌ای صادر نکند و حتی به احترام این افراد برای بدرقه‌شان تا پای آسانسور هم آمد اما هنوز این افراد به خانه خودشان نرسیده بودند که آقای موسوی بیانیه داد. این نشان می‌دهد که او مدیریت می‌شد. همین آقای ارجمندی که مامور سیا است مشاور آقای موسوی بود.

سردبیر روزنامه رسالت خاطرنشان کرد: این همه حضرت امام(ره) در خصوص اطرافیان سفارش کردند اما آقایان گوش ندادند. آقای موسوی و کروبی که عددی نیستند اطرافیان نابکار، شخصی مانند آقای منتظری را با آن همه پیشینه ساقط کردند چون او به دور و برش توجهی نداشت.

* از هر قشری در حماسه ۹ دی حضور داشتند

وی حماسه ۹ دی را یک روز بزرگ و کم‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: شاید یک نمونه آن را البته در مقیاس کوچک‌تر بتوانیم راهپیمایی روز ۲۳ تیر ۷۸ بدانیم که بعد از آشوب‌های ۱۸ تیر صورت گرفت و اتفاقا سخنران آن مراسم همین آقای روحانی بود که سخنرانی بسیار خوبی هم کرد.

سردبیر روزنامه رسالت در عین حال اظهار داشت:در روز ۹ دی علی‌رغم اینکه یک روز کاری بود و تبلیغ و فراخوانی هم برای آن صورت نگرفت اما فقط یک روز پس از آشوب‌طلبی فتنه‌گران در روز عاشورا، دیدیم که از زمین و زمان انسان می‌جوشید و در میان آنها افرادی هم بودند که شاید به لحاظ ظاهری تشابهی هم با افراد حزب‌اللهی نداشتند و یا حتی به طرفین دیگر انتخابات نیز رای داده بودند اما چون دیدند اصل نظام مورد هجمه قرار گرفته و به دین توهین می‌شود، به خیابان آمدند.

* رای ملت را حتی اگر به ضررمان بود بپذیریم

انبارلویی در بخش پایانی این گفتگو به عبرت‌های فتنه ۸۸ با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس و شورای اسلامی و مجلس خبرگان پرداخت و گفت: در انتخابات پیش رو باید از فتنه سال ۸۸ عبرت بگیریم. اصل را رای مردم بدانیم و این آرا که در آن رای یک مجتهد با یک کارگر برابر است حتی اگر به ضررمان بود محترم بشماریم.

وی تصریح کرد: این انتخابات توسط ساز و کاری انجام می‌شود که هم مجری دارد، هم ناظر دارد و هم یک نهاد فیصله‌بخش مانند شورای نگهبان که حرف آخر را می‌زند و اگر شما داور را قبول ندارید یا باید حرف خودتان را قبول داشته باشید که معنی آن دیکتاتوری است و یا حرف خارجی‌ها را.

سردبیر روزنامه رسالت اضافه کرد: این انقلاب همیشه مورد حقد و کینه آمریکا و انگلیس بوده و ما باید ببینیم خواست آنها چیست و درست برخلاف آنها حرکت کنیم.

انبارلویی درعین حل گفت: البته ادب دموکراتیزه شدن در کشور ما هر روز بالا می‌رود و ما به سمت استقرار نظام حرکت می‌کنیم و هیچ کس نمی‌تواند پایه‌های این نظام را تکان دهد و در هر انتخاباتی هم این پایه محکم‌تر می‌شود و اگر اتکای ما بر روی آرای ملت باشد، آسیب‌پذیری‌ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: شما مصر را نگاه کنید فردی با آرای مردم به ریاست جمهوری رسید اما هنوز اندکی نگذشته او را برکنار و زندانی کردند و حالا می‌خواهند اعدامش کنند. این نشان می‌دهد که زیرساخت دموکراسی در این کشور درست نیست اما در کشور ما هر کس که رئیس‌جمهور می‌شود رئیس‌جمهور قبلی دست او را گرفته، اتاق را تحویلش می‌دهد و خودش بیرون می‌آید.

سردبیر روزنامه رسالت تصریح کرد: این تسلیم رای ملت بودن است که کشور و نظام را در مقابل توطئه‌های حتی تهدیدات نظامی آمریکا بیمه کرده و اگر یک روزی این نظام، تسلیم باندهای قدرت شود آمریکا این ظرفیت را دارد که به راحتی انقلاب را نابود کند.

نظر شما