شناسهٔ خبر: 120545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در دیدار معاون وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین:

ائتلاف نمایشی و غیر صادقانه آمریکا هیچ کمکی به حل بحران‌های منطقه‌ نمی‌کند

غلامعلی حدادعادل/2 حدادعادل در دیدار معاون وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین گفت: مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش نیازمند به همکاری سیاسی همه کشورها دارد و ائتلاف نمایشی آمریکا و کشورهای غربی کمکی به حل بحران‌های موجود در منطقه‌ای نمی کند.

«نماینده» -لیو هونگ تسای معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین صبح (سه‌شنبه یکم دی‌ماه) با غلامعلی حداد عادل "عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس" دیدار و گفت‌وگو کرد.

حداد عادل در ابتدای این دیدار با بیان اینکه توسعه و گسترش ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و چین همواره تصمیم راهبردی رهبران دو کشور بوده است، اظهار داشت: ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه مراودات پارلمانی میان ایران و چین بعنوان دو کشور بزرگ، مستقل و پیشرفته در قاره آسیا می‌تواند به تقویت و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی کمک فراوانی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای جدید بعد از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ توسعه مراودات ایران و چین در عرصه‌های مختلف را از سیاست‌های اصولی کشورمان خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دوستان دوران تحریم را فراموش نخواهد کرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورهای معتقد به برقراری آرامش و صلح در منطقه برای مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش نیازمند به همکاری سیاسی همه کشورها دارد و ائتلاف نمایشی و غیر صادقانه آمریکا و کشورهای غربی هیچگونه کمکی به حل بحران‌های موجود در منطقه‌ای نمی کند.

وی در ادامه بر نقش فعال‌تر و همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی بویژه در مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

حداد عادل در پایان بر ضرورت رفع موانع موجود بر سر راه مراودات اقتصادی و بانکی میان تجار و بازرگانان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار لیو هونگ تسای معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به پیشینه تاریخی ارتباطات دو هزار ساله میان دو ملت گفت: تاریخ درخشان مراودات فرهنگی و اقتصادی میان چین و ایران بسترهای فراوانی برای گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین فراهم کرده است.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین همچنین با ابراز خرسندی از توافق جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ افزود: در دوران بعد از برجام فرصت ها و ظرفیت‌های فراوانی برای دو کشور بوجود آمده است که باید با برنامه‌ریزی درست از این فرصت‌ها در راستای منافع دو ملت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ایران بعنوان کشوری مهم در منطقه باید نقش پررنگتری در مسائل منطقه‌ای و بین المللی ایفاء نماید.

لیو هونگ تسای در پایان بر آمادگی هرچه بیشتر شرکت‌های چینی در عرصه‌های فنی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی با شرکت های ایرانی تاکید کرد و افزود: ارتقاء سطح مناسبات سیاسی دو جانبه، توسعه همکاری‌های اقتصادی و رایزنی‌های مستمر در مسائل منطقه‌ای و بین المللی پیرامون موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم می‌تواند به تقویت و تعمیق مراودات فیمابین منجر گردد.

نظر شما