شناسهٔ خبر: 120481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترور «سمیر قنطار» را تلافی می‏‎کنیم

نصرالله سید حسن نصرالله در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی به ترور «سمیر قنطار» گفت: به دوست و دشمن می‏‌گوییم که به شهادت قنطار در هر زمان و مکان مناسب واکنش نشان خواهیم داد و این حق ماست.

به گزارش «نماینده»، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب پس از گذشت یک روز از شهادت «سمیر قنطار» و ساعاتی پس از مراسم خاکسپاری وی، آغاز شد.

 نصرالله در ابتدای سخنرانی امشب خود سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) را به همه مسیحیان و مسلمانان جهان و همچنین سالروز ولادت رسول اکرم (ص) را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت گفت.

وی در سخنرانی سه شنبه به مساله کشتار شیعیان نیجریه اشاره  کرد و به خانواده شهدای این حادثه تسلیت گفت. وی همچنین سکوت جامعه بین الملل در قبال این فاجعه را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری شیخ الزکزاکی رئیس جنبش اسلامی این کشور شد.

دبیرکل حزب الله افزود: ما نگران آن هستیم که دست های آمریکا و اسرائیل پشت کشتار نیجریه به عنوان مقدمه ای برای انجام فتنه‌‌ای جدید پشت این جنایت وجود داشته باشد.

وی در ادامه به مساله ترور شهید «سمیر قنطار» آزاده لبنانی توسط اسرائیل اشاره کرد و گفت: دشمن صهیونیستی با حمله به ساختمانی که سمیر قنطار و چند نفر دیگر از همراهان وی در آن حضور داشتند، آنها رابه شهادت رساند.

سید حسن نصرالله در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره اقدام عناصر تروریستی در ترور سمیر قنطار گفت: برخی از رسانه‌‌ها اعلام می‌کنند که گروه های مسلح در عملیات ترور قنطار دست داشتند که دروغ است و این اسرائیل بود که با موشک‌های خود به طور دقیق هدف گیری کرد.

نصر الله با بیان اینکه حزب الله اسرائیل را مسئول ترور شهید سمیر قنطار می داند، افزود: قنطار عاشق فلسطین بود و همه زندگی خود را برای سرنوشت ملت و اسرا و مقاومت آن صرف کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: قنطار از همان لحظه اول آزاد شدنش، آمادگی خود را برای اجرای عملیات ضد اسرائیلی در هر مکانی اعلام کرده بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: به دوست و دشمن می گوئیم که به اقدام اسرائیل در ترور قنطار در هر زمان و مکانی واکنش نشان خواهیم داد و این حق ماست.

وی گفت: سمیر قنطار عاشق فلسطین بود و برای هرگونه ایثارگری آماده بود و دشمن خیال نکند که با ترور قنطار و رهبرانی مثل قنطار مانع این ایثارگری ها می شود.

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: پرچم فلسطین و مقاومت هرگز به پایان کشیده نمی‌‌شود، حال هر اندازه عملیات قتل و ترور و اسارت ادامه داشته باشد.

دبیرکل حزب الله افزود: هر کدام از اعضای حزب الله و یا هر جوان عضو مقاومت که به شهادت می‌رسند، اسرائیل را مسئول می دانیم و این حق را داریم که در هر مکان و زمان مناسبی و به هر وسیله ای پاسخ دهیم.

نصرالله گفت: سمیر قنطار یکی از نیروهای ما بوده است که اسرائیل وی را ترور کرد و ما حق داریم که در هر زمان و مکان مناسبی به آن پاسخ دهیم. ما ان شاء الله در حزب الله این حق را محقق خواهیم کرد.

وی همچنین به تحریم های اخیر آمریکا علیه حزب الله اشاره کرد و گفت: تصمیمات آمریکا با هدف محاصره و به تنگنا درآوردن حزب الله در زمینه های مالی، سیاسی و روحی انجام می شود.

نصرالله گفت: آمریکا تلاش می کند با اعمال فشار جدید و وارد کردن اتهاماتی از قبیل تجارت مواد مخدر و پول شویی، حزب الله را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اتهام هایی که آمریکا به حزب الله وارد می کند یک جنگ روانی و جنگ نرم است و هیچ سودی برای آمریکا نخواهد داشت.

نصرالله گفت: ما دست به کار تجاری و سرمایه گذاری نمی زنیم اما دارایی هایی که در اختیار داریم خرج نهادهای حزب الله و خانواده های شهدای مان می کنیم. وی ادامه داد: دولت لبنان و بانک های این کشور باید مسوولیت خود در قبال حمایت از بازرگانان و شهروندان لبنانی در برابر تدابیر خصمانه آمریکا بپذیرند و از لبنانی ها حمایت کنند.

وی تاکید کرد که اتهام هایی که آمریکا به حزب الله وارد می کند سیاستی برای سیاه نمایی چهره حزب الله در میان ملت های منطقه است. سید حسن نصر الله خاطر نشان کرد: آمریکا میلیون ها دلار برای فاصله اندازی میان جوانان لبنانی و حزب الله خرج کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: ما اموال و دارایی در بانک های لبنانی نداریم که بخواهیم نگران تحریم های آمریکا باشیم و اموال و دارایی خود را از طریق بانک های لبنانی نقل و انتقال نمی دهیم، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله گفت: آمریکا هر وقت بخواهد شخص یا نهادهای مشخصی را هدف قرار دهد، اسامی آنها به بانک ها ارسال می کند تا تدابیر ویژه علیه آنها اتخاذ شود.

نصرالله خاطر نشان کرد: از سال ۱۹۹۵ حزب الله در لیست تروریسم قرار گرفت و آمریکا از آن سال تلاش کرد تا این مسئله را به دنیا بقبولاند، اما چنین چیزی در سازمان ملل پذیرفته شده نیست و اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را در لیست قرار داد، اما خیلی کشورها این کار را نکردند.

وی افزود: مشغول شدن دولت آمریکا به حزب الله لبنان، یقینا نشان دهنده این نکته است که محور مقاومت مسیر صحیح خود را طی می کند.

سید حسن نصرالله گفت: همه تدابیری که علیه ما صورت می گیرد به هیچ وجه مواضع ما را تغییر نمی دهد بلکه به شکست خود آنها منتهی می شود.

نصرالله گفت: دولت آمریکا با اجرای تصمیمات خود در خصوص تحریم حزب الله، به نقش زیاد حزب الله در لبنان و منطقه اعتراف کرد و این بدین معناست که مقاومت لبنان بخشی از محوری است که سناریوهای آمریکایی در منطقه با شکست مواجه می شوند.

وی همچنین به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پرونده هسته ای ایران و موضوع پی‌ام‌دی اشاره کرد و گفت: به اعتراف آژانس هیچ نشانه و مدرکی دال بر گسترش برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که چند روز پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را ارائه داد و صلح آمیز بودن آن را اعلام کرد. آژانس اعلام کرد که دیگر هیچ شائبه ای در صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آژانس گفت که از سال ۲۰۰۹ هیچ نشانه‌ای بر نظامی بودن پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد و گزارش را به شورای حکام داد و شورا نیز با اجماع آن را تایید کرد و پرونده‌ای که گفته می‌شد ایران برای ساخت سلاح اتمی تلاش می‌کند، بسته شد.

نصرالله گفت: برخی کشورهای اروپایی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در سازمان ملل بارها اعلام کردند که ایران به دنباله بمب هسته ای و به آن دست خواهد یافت، اما شورای حکام تاکید کرد که هپیچ نشانه ای در خصوص این ادعا وجود ندارد. این در حالی است که خودشان می دانستند که علیه ایران جنگ روانی به راه انداختند و تحریم های گوناگونی را علیه ملت ایران وضع و تهدید کردند، اما این مساله پایان یافت و ایران مقاومت کرد تا اینکه به حل و فصل منجر شد.

نظر شما