شناسهٔ خبر: 120012 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

شرکت‌های هواپیمایی به دنبال منافع خودشان هستند!

«علی‌نعمت چهاردولی» عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص مسائل نظام حمل‌ونقل کشور به هفته‌نامة «نماینده» گفت: «ناوگان حمل‌ونقل مسائل خاص خودش را دارد که بایستی اعتبارات ویژه‌ای برای حل مشکلات لحاظ شود.» نمایندة مردم ملایر با اشاره به اختصاص چند ردیف بودجه‌ای مناسب برای حمل‌ونقل ریلی تأکید کرد: «باید به این سمت حرکت کنیم تا مقرون به صرفه‌تر باشد. مجلس کمک کرده و اعتبارات خوبی را برای توسعة ناوگان ریلی کشور مصوب کرد که برای ریل‌گذاری شروع به کار کنند.»

نمایندة استان همدان، به بروز تحرکاتی در انواع حوزه‌های حمل‌ونقل کشور اشاره کرد و گفت: «اگر دقت کنید معمولاً برای حفظ و نگهداری جاده‌ها تلاش می‌کنند، در حد توان امورات نگهداری مانند روکش آسفالت و نصب علائم و ... انجام می‌شود.» چهاردولی در خصوص راه‌های روستایی نیز به مجوزی که مجلس توانست از وزارت نفت برای قیر رایگان بگیرد اشاره کرد و گفت: «برای روکش آسفالت راه‌های روستایی اقدامات نسبتاً خوبی در کل کشور انجام شده است که البته قوت و ضعف دارد؛ این کم‌وزیاد بودن به پیگیری‌ها و مساعدت‌های صورت گرفته نیز برمی‌گردد.»

عضو کمیسیون عمران مجلس، یکی از مشکلات روز حوزة حمل‌ونقل را صنعت هوایی کشور برمی‌شمرد که به جایگاه واقعی خود نرسیده است و دلیل آن را نیز عدم توان رقابت در شرکت‌های هواپیمایی می‌داند. وی تأکید کرد: «اینها فقط به دنبال منافع خودشان هستند و اهمیتی به خدمت‌رسانی بهتر به مردم نمی‌دهند.» چهاردولی اظهار امیدواری کرد شرکت‌های هواپیمایی از افزایش نرخ بلیت صرفاً به دنبال کسب درآمد نباشند و از این دریافتی در ارتقاي امنیت پروازها و کاهش تأخیرها و کیفیت خدمات بهره بگیرند.

نمایندة ملایر به اهمیت نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: «تعیین نرخ‌ها به‌صورت کیلویی و دیمی ظلم به مسافر است. اگر تعرفة خدمات افزایش می‌یابد، باید برای آن شاخصی در نظر گرفته شود که این نرخ برای چه نوع هواپیما و چه سطح خدماتی تعیین شده است. در این نوع نظارت باید مشخص شود که اگر خدمات یک شرکت تنزل پیدا کرد، بشود مبلغ دریافتی‌اش را نیز کم کرد.»

وی به مدیران ایرلاین‌ها متذکر شد: «همان‌طور که با دریافت پول به دنبال منافع خود هستید، به فکر خدمات‌رسانی به مردم هم باشید. اگر افزایش قیمت بلیت هواپیما یک‌طرفه به نفع شرکت‌ها باشد، اعتماد مردم را از دست خواهید داد و این قافله به سرمنزل نخواهد رسید.» چهاردولی در پایان تصریح کرد: «اگر افزایش قیمت با نظارت دقیق و بر اساس شاخص مشخص صورت بگیرد، می‌تواند در افزایش کیفیت پروازها، کاهش تأخیرها و خرید هواپیماهای جدید و درعین‌حال ارائة خدمات درون هواپیمایی نیز مؤثر باشد.» وی همچنین ضمن اظهار امیدواری به وقوع نظارت جدّی و دقیق هشدار داد که اگر نظارت درست انجام نشود، به‌جز سوء‌استفاده هیچ دريافتي ندارد.

 

 

نظر شما