شناسهٔ خبر: 119901 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هادی خامنه ای:

دولت باید از سوریه حمایت کند/ عملکردی از دولت در بهبود اقتصاد دیده نشد

هادی خامنه ای/2 دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: در مسائل اقتصادی ‌عملاً چیزی از دولت دیده نشد، رکود حاکم بوده و بر تورم پیشی گرفته، این در حالی است که نباید این اتفاقات می‌افتاد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به دو انتخابات مهم و پیش‌رو در کشور اظهار کرد: معیاری که درباره صلاحیت نمایندگان اعلام کردم، سه شرط کارکرد، تخصص و دنبال منافع شخصی نبودن افراد مورد تأکید است.

* همه اصلاح‌طلبان از حسن خمینی حمایت نمی‌کنند

وی با اعلام اینکه به‌نظر بنده افرادی به مجلس راه پیدا کنند که دارای مشی سیاسی معتدل و میانه‌رو باشند، افزود: اگر تصمیم باشد سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری کاندیدا شود، اصلاح‌طلبان، البته نه همه اصلاح‌طلبان از وی حمایت می‌کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام بیان کرد: نمایندگان نباید به‌دنبال منافع شخصی باشند.

خامنه‌ای تصریح کرد: به‌نظرم افرادی باید به مجلس راه پیدا کنند که دارای مشی سیاسی معتدل و میانه‌رو باشند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره مسئله قانون‌گرایی، اضافه کرد: اگر قانون‌گرایی در کشور اجرا شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود.

وی با اعلام اینکه مشکل ما نبود زمینه فرهنگی است، ادامه داد: در کشوری که انقلاب اسلامی با این شکوه ایجاد شد، چرا شرایطی ایجاد شد که برخی افراد با اغتشاش زمینه تعطیلی برخی جلسات را فراهم می‌کنند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: افرادی که زمینه اغتشاش را فراهم می‌کنند، عهده‌دار امور فرهنگی بوده و دائم در حال برگزاری نشست، سخنرانی هستند و حتی افرادی را از شهر قم برای تبلیغ خودشان به شهرهای کوچک منتقل می‌کنند.

* اصول‌گرایان انتخابات را حق خودشان می‌دانند

خامنه‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر فرصت بسیار خوب و منطقی برای بیان دغدغه‌های فرهنگی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیاز است در فعالیت‌شان دقت نظر داشته باشند، حرف درست را بزنند و توسعه بدهند، البته هنوز روابط فرهنگی سنتی در کشور رایج است.

وی درباره فعالیت اصول‌گرایان در انتخابات، گفت: اصول‌گرایان انتخابات را حق خودشان می‌دانند و آنها فکر می‌کنند که باید در انتخابات برگ برنده باشند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید سعی کنند که صالحان را معرفی کنند و در معرفی داوطلبان شرط تعدد را مدنظر داشته باشند تا اگر افرادی رد شدند، با ایجاد تعامل در بین افراد صالح، کرسی مناسب را در اختیار داشته باشند.

خامنه‌ای درباره عملکرد دولت، افزود: عملکرد دولت از چند جهت باید مورد بررسی شود ولی اقدام موثر دولت که در حال حاضر بیشتر خودنمایی می‌کند، موفقیت در سیاست خارجی است که عمده تکیه برجام و جریان هسته‌ای است، پیشرفت نتایج چنددرصد بوده، قابل اندازه‌‌گیری نیست ولی مذاکرات با روال و متد کلاسیک پیش رفت و قابل دفاع است.

* در مسائل اقتصادی ‌عملاً چیزی از دولت دیده نشد

وی ادامه داد: اگر هر دولتی در چار‌چوب تخصص‌های لازم و با درنظر گرفتن آگاهی مناسب نسبت به کار، مذاکرات را جلو ببرد و مذاکره عملی و تخصصی انجام دهد و بتواند اعتمادها را جلب کند، موفق است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تأکید کرد: اصل مذاکرات مورد قبول است و امتیاز این دولت بر همه دولت‌ها این است که رئیس‌جمهور در مذاکرات دارای تجربه بین‌المللی است.

خامنه‌ای درباره اقدامات دولت در حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی ‌عملاً چیزی از دولت دیده نشد، رکود حاکم بوده و بر تورم پیشی گرفته، این در حالی است که نباید این اتفاقات می‌افتاد.

وی درباره اعطای تسهیلات برای خرید خودرو، تصریح کرد: این اقدام دولت کمک کرد که از بیکاری صدها هزار کارگر جلوگیری شود و این شیوه باید برای خرید سایر کالاها نیز مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از برخی تندروی‌های مجلس پنجم، یادآور شد: برخی تندروی‌های مجلس پنجم را خودمان قبول نداشتیم، مجلس باید ‌چند کار اساسی در دستور کار قرار دهد، یکی از مباحثی که مردم به آن توجه دارند، گرانی، رکود، زمین خوردن تولید داخلی است که مجلس نیاز است برای جلوگیری از این موارد برنامه داشته باشد.

خامنه‌ای با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت نسبی در تولید و کشاورزی نداریم، اضافه کرد: برای رفع مشکلات نیاز است که مسئولان به خودشان بیایند و اراده خودشان را تقویت کنند، خیلی کارها که به زبان مطرح می‌شود را عملیاتی کنند.

وی درباره موضع خود در قبال مسائل خاورمیانه، گفت: بنده معتقدم هر دولتی که در کشور روی کار می‌آید، باید از سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و غزه حمایت کند، امنیت ما به امنیت آنها بسته است و افرادی که به بشار اسد در ارتباط با عدم حمایت ایران از سوریه نامه نوشتند، به اشتباه دست به این اقدام زدند.

نظر شما