شناسهٔ خبر: 119829 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اجازه نمی‌دهیم مجلس ششمِ دیگری شکل بگیرد

تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: باید مراقب نفوذ دشمن در دوران انتخابات باشیم و اجازه نمی‌دهیم مجلس ششم دیگری شکل بگیرد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گردهمایی نیروهای ارزشی استان مرکزی، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ عاشورا اظهار داشت: فرهنگ عاشورا برای جامعه ما مصونیت ایجاد می‌کند، یکی از ابزار مصونیت‌سازی در جامعه فرهنگ عاشورایی است که باید قدر این فرهنگ را بدانیم و خوب از این فرهنگ استفاده کنیم که اگر بتوانیم به‌خوبی از این فرهنگ استفاده کنیم، بیمه می‌شویم.

وی افزود: مردم در این کشور در برپایی این مراسمات چیزی کم نمی‌گذارند و با جان، مال و حیثیت می‌خواهند که عاشورایی باشند و عاشورایی از این دنیا بروند؛ این یکی از قدرت‌های جامعه است و جامعه‌ای که در خود، چنین مردمانی را دارد در برابر دشمنان شکست‌ناپذیر است.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: تداوم و احیای فرهنگ عاشورا بعد از چندین قرن در جوامع اسلامی به‌ویژه ایران، توطئه‌های رسانه‌ای، ماهواره‌ای و فضاهای مجازی دشمنان را خنثی کرده و دشمنان نیز به این مسئله اقرار کرده‌اند.

دشمن به‌دنبال ضربه زدن به فرهنگ عاشورا است

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان گقت: دشمنان از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی، جوانان را دچار شبهات گوناگون در دین می‌کنند و هدفشان هم از بیان این شبهات منحل کردن و از بین بردن فرهنگ عاشورا و روحیه عاشورایی در بین مردم و جوانان است.

تقوی تصریح کرد: استان مرکزی از بسیاری از استان‌های دیگر در زمینه‌های فرهنگی جلوتر است به‌ویژه در تشکیل شورای نیروهای ارزشی در استان و سایر شهرستان‌ها، به‌خوبی عمل کرده‌اند، در استان مرکزی با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های مختلفی که دارند و با برگزرای جلسات مرتب، می‌توانیم امید به گرفتن نتایج خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا تاکنون توانسته سبب مصونیت جامعه و کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان شود و همه افراد را در هر حزب و جناح کنار یکدیگر قرار دهد.

نیروهای ارزشی برای جریان‌سازی انقلابی و صحیح نیازمند ساماندهی هستند

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: مجمع همگرایی نیرو‌های ارزشی به جایی یا کسی وصل نیست، مقصود ما سخنان و خواسته‌های مقام معظم رهبری است، همانطور که معظم‌له خواسته‌اند تا نیروهای ارزشی متحد شوند، ما دانشجویان، اساتید و جوانان انقلابی را متحد کردیم و تشکیل مجمعی در این راستا دادیم.

تقوی خاطرنشان کرد: این نیروها باید ساماندهی شوند تا در جریان‌های کشور موثر باشند و بتوانند به کشور خدمت کنند، چراکه در رفع و دفع توطئه‌ها باید از را ه وحدت وارد شویم تا جامعه با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: امروزه جامعه با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است که با هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری توانسته راه نفوذ دشمنان به داخل کشور را ببندد. ما نیز در شورای همگرایی نیروهای ارزشی باید در این زمینه گام برداریم، از سوئی دولتمردان موظف به پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند و باید دشمنان را که در مجلس ششم هم به‌دنبال ساختار‌شکنی بودند شناخته و وارد عمل شوند و با دشمنان برخوردی قاطع داشته باشند.

مراقبِ نفوذ دشمن در دوران انتخابات باشیم

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در ادامه بااشاره به اهداف شورای همگرایی نیروهای ارزشی گفت: نسبت به آینده کشور باید پرشور و نشاط حرکت کنیم و نیروهای ارزشی را کنار هم بگذاریم و تشکیل یک جبهه موحد، پایدار و انقلابی بدهیم تا در مواقع لزوم بتوانیم نهایت استفاده و بهره‌مندی را از آنها ببریم.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید با قوت و تحکم تشکیل شود و نباید مانند مجلس ششم باشد که بخواهند اکثریت نماینده‌ها تحصن کنند، دهمین مجلس شورای اسلامی باید مطابق اهداف‌ها و آرمان‌ها انقلاب اسلامی باشد و نمایندگان آن تابعِ امر مقام معظم رهبری باشند.

تقوی بااشاره به اهداف والای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس دهم باید با ولایت و اصولِ انقلاب تشکیل شود و به تذکرات مقام معظم رهبری در این‌باره گوش دهیم. همانگونه که رهبر انقلاب در رابطه با موضوع "نفوذ" گوش‌زد فرمودند، مجلس شورای اسلامی را هم می‌توانیم یکی از همان راه‌های نفوذ بدانیم که نیازمند مراقبت در انتخابات است.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت و ظرفیت نیروهای ارزشی گفت: ما می‌خواهیم نیروهای ارزشی منسجم باشند و در برابر نقشه‌های دشمنان مقاوم باشند و در مقابل فضاسازی‌های دشمنان پایداری کنند و به آن‌ها راه نفوذ و نقطه ضعفی نشان ندهند تا آن‌ها بخواهند از طریق همین نقاطِ ضعف، به خواسته‌ها خود برسند.

تقوی با اشاره به فضاسازی دشمنان افزود: دشمن از راه نظامی نمی‌تواند به ایران نفوذ کند و به‌دنبال تخریب چهره احزاب و گروه‌ها در بین مردم است.

شعار "مرگ بر آمریکا" نماد استکبارستیزی ملت ایران اسلامی است

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخانش شعار "مرگ بر آمریکا" را شعار استکبارستیزانه ملت ایران دانست و گفت: بعضی از افراد بعد از برجام پیشنهاد دادند شعار مرگ بر آمریکا را از نمازهای جمعه برداریم و با آمریکا رابطه دوستی برقرار کنیم ولی باید بگویم که ما به هیچ عنوان این پیشنهاد را قبول نمی‌کنیم و بر پایداری و مقاومت خود ایستادگی می‌کنیم، چراکه این شعار ریشه قرآنی دارد و نشانگر روحیه استکبارستیزی است.

وی به حاشیه های برجام اشاره کرد و افزود: شرایط ایران در برجام ویژه است، این درحالی است که آن‌ها برجام را دروازه‌ای برای خودشان دیدند تا از طریق این دروازه به خواسته‌های خود دست پیدا کنند، جهان استکبار برای ایران و پاشیدن این نظام توافق کرده و از نیروهای درون برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

تقوی تصریح کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از نیروهای داخلی و نادان استفاده می‌کنند، همانند فتنه سال ۸۸ که خواستند از درون، ایران را از پا دربیاورند درحالی که با هدایت مدبرانه، بصیرتِ ولایی و آگاهی رهبر معظم انقلاب نتوانستند نقشه‌های خود را عملی سازند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز به جایگاه ایمان در بین نیروهای ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: باید همیشه در صحنه باشیم و حضور خود را در همه دوران نشان دهیم، باید بر راه خود استقامت کنیم، در کارهای گروهی و ارزشی، ایمان حرف اول را می‌زند و کسی که ضرورت ایمان و تقوا را قبول دارد، اهداف و بیانات مقام معظم رهبری را نیز قبول دارد؛ کسی که با ایمان است هیچ وقت تبدیل به فردی منفعت‌طلب و جایگاه‌طلب نمی‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به آرمان‌های اصولگرایان گفت: اصولگرایان چیزی جز اهداف و منافع نظام را در محوریت کارهای خود ندارند. یک اصولگرای واقعی باید منافع و مصالح نظام را در نظر بگیرد، همچنین از مسائل تاثیرگذار بحث انسجام است تا انسجام درون سازمانی نباشد، هیچ نهاد یا جمعیتی موفق نیست.

نظر شما