شناسهٔ خبر: 119590 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دستور گرانی بلیت قطار هم صادر شد

قطار43 معاون شرکت راه آهن اعلام کرد: براساس تازه‌ترین تصمیمات، قیمت بلیت قطار مسافری از ۲۵ آذرماه به طور متوسط ۸ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش «نماینده»، سید محمد راشدی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار مسافری از ۲۵ آذرماه به طور متوسط ۸ درصد افزایش می‌یابد، گفت: از ۱۳۷ قطاری که در شبکه ریلی تردد می کند، ۹۱ قطار با ۱۰ درصد و کمتر از آن افزایش و ۴۶ قطار نیز حدود ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.
 
راشدی اظهار داشت: شرکت‌هایی مجاز خواهد بود تا ۲۰ درصد افزایش قیمت دهد که در روزهای غیرپیک مسافر هم تخفیف لازم را برای مسافران در نظر بگیرد و شرکت راه آهن نیز نظارت خواهد کرد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه بلیت قطار ۴۵ روزه پیش فروش می‌شود کسانی که از قبل بلیت خریده اند، با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد.
 
راشدی تصریح کرد: در ۱۵ ماه اخیر افزایش قیمت بلیت نداشتیم اما با توجه به زیان ده بودن قطارهای مسافری، این افزایش بلیت برنامه ریزی شده است.
 
وی گفت: شرکت‌های بخش خصوصی با توجه به زیان ده بودن قطارهای مسافری تمایلی به سرمایه گذاری در این بخش ندارند.
 
راشدی افزود: به دلیل واگذاری غیر کارشناسی شرکت رجا به تأمین اجتماعی سن ناوگان از ۲۷ به ۳۱ سال رسید و ارائه خدمات نیز کاهش یافت، ضمن اینکه برای کاهش سن ناوگان و افزایش تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بنا به پیشنهاد بخش خصوصی با افزایش قیمت موافقت شده است.
 
معاون مسافری راه آهن همچنین اعلام کرد: برای ایام ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) ۱۸ رام قطار در مسیرهای تهران، تبریز، مراغه و زنجان به مشهد راه اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه ۱۸ هزار مسافر با این قطارها جابه‌جا می شوند، اظهارداشت: روزانه ۴۵ قطار به مشهد وارد می‌شود که روزانه ۷۵ هزار نفر را به این شهر می‌رساند.
 
وی تصریح کرد: برای زائران ۲۸ صفر در شهرهای اطراف مشهد نیز قطارهایی در نظر گرفته شده است تا ۱۰ هزار زائر این مناطق بتوانند به مشهد بروند.

نظر شما