شناسهٔ خبر: 119488 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

مراسم عزای حسینی مقابل کاخ سفید+تصاویر

عزاداری مقابل کاخ سفید گروه زیادی از شیعیان مقیم آمریکا ضمن برگزاری مراسم عزای حسینی مقابل کاخ سفید جنایات گروه تروریستی داعش را محکوم کردند.

به گزارش «نماینده»، صد‌ها نفر از شیعیان روز یکشنبه در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا به مدت چند ساعت برای امام حسین(ع) عزاداری و نیز آن را به تجمعی در مخالفت با اقدامات تروریستی تبدیل کردند.

‌عزاداران سیاه‌پوش که عمدتا از منطقه واشنگتن دی سی بودند در حالی که پرچم‌هایی در دست داشتند که نام امام حسین(ع) روی آن‌ها نوشته شده بود و سینه زنی می‌کردند، به طرف کاخ سفید راهپیمایی کردند.

مسلمانان که زنان محجبه و کودکان خردسال نیز در میان آن‌ها دیده می‌شدند، پلاکاردهایی در محکومیت تروریسم و گروه تروریستی داعش حمل می‌کردند.

افراد شرکت کننده در این راهپیمایی، بین عابران نسکافه و پیراشکی توزیع می‌کردند تا با آن‌ها ارتباط کلامی برقرار کنند.

از زمان کشتارهای تروریستی اخیر در سن برناردینوی کالیفرنیا، برخی گروههای اسلامی و مسلمانان سر‌شناس آمریکا تلاش‌های علنی مضاعفی برای انتقاد از گروه تروریستی داعش به عمل می‌آورند.

«زهرا رضا» ۲۷ ساله مهندس الکترونیک از الکساندریای ویرجینیا که همراه با شوهرش در این مراسم حضور داشت گفت: اتفاقی که اکنون روی می‌دهد این است که ما حتی بیشتر احساس تعهد می‌کنیم از خانه‌های خود بیرون بیاییم.

زهرا و افراد دیگر گفتند تعداد جمعیت نسبت به سال گذشته کمتر است زیرا مسلمانان زیادی نگران بودند با اقدامات خشونت بار روبرو شوند. حوادثی از این دست، رو به افزایش بوده است.

زهرا گفت: برخی مسلمانان می‌ترسیدند ولی من فکر می‌کنم اکنون زمان بسیار خوبی برای بیرون آمدن و ابراز همبستگی با مردمی است که مورد ستم قرار گرفته‌اند. داعش‌‌ همان چیزی است که امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال قبل با آن جنگید.

در ردیف جلوی راهپیمایان، تعدادی پسر بچه با پوسترهایی حضور داشتند که روی آن‌ها جملاتی مانند «آمریکایی‌ها، بر ضد تروریسم وهابی متحد شوید»، «مسلمانان با داعش مخالفند» و «شیعیان آمریکا در کنار قربانیان سن برناردینو هستند» نوشته شده بود.

بسیاری از پلاکارد‌ها، دیدگاه‌های شرکت کنندگان در راهپیمایی را نشان می‌داد اینکه شیعیان، قربانیان داعش و به ویژه وهابیون هستند که بیشتر در عربستان حضور دارند.

نظر شما