شناسهٔ خبر: 119484 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیشترین بارش برف در کدام منطقه تهران بود؟

برف پاییزی در تهران معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پاک‌سازی تمامی معابر اصلی شهر از برف خبر داد و گفت: منطقه ۵ بیشترین بارش برف را داشت.

به گزارش «نماینده»، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با اشاره به جزئیات پاکسازی معابر شهر از برف گفت: از شب گذشته تمامی عوامل برف روبی خدمات شهری در سطح خیابان ها مستقر شده و معابر درجه یک و دو را پاکسازی کردند.

وی ادامه داد: بیشترین بارش برف را در مناطق ۱ تا ۵ و منطقه ۲۱ و ۲۲ شاهد بودیم و منطقه ۵ بیش از سایر مناطق بارش برف داشت.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه در برخی از معابر مردم هنوز با مشکل روبرو هستند، مانند برخی از معابر محله تهرانسر گفت: تمامی بزرگراه ها و مسیرهای اصلی خیابان های تهران برف روبی شده است و برخی از بزرگراه ها مانند آبشناسان، باکری، همت شاهد ترافیک هستیم و در حال حاضر نیز بارش برف در تهران قطع شده است.

وی دلیل ترافیک صبح گاهی را کاهش سرعت خودروها و کاهش دید رانندگان دانست و گفت: مشکل خاصی در معابر وجود ندارد.

عبدالهی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آب گرفتگی در محدوده اتوبان باکری گفت: دوربین های کنترل ترافیک هیچ آبگرفتگی در این نقطه را نشان نمی دهد. شاید در برخی از معابر آب شدن برف ایجاد آبگرفتگی کرده باشد اما ما در این محدوده هیچگونه آبگرفتگی نداریم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اعزام نیروهای خدمات شهری به کربلا باعث کمبود نیرو برای برف روبی شده است؟ گفت: نیروهایی که به کربلا اعزام شده اند، نیروهای خدمات شهری ما بوده و پیمانکاران برف روبی ما به طور جداگانه فعالیت می کنند و ما از این لحاظ کمبود نیرو نداریم.

عبدالهی در خصوص پاکسازی درختان از برف گفت: از ساعت ۴ صبح نیروهای برف روبی اقدام به تکاندن برف از روی درختان کرده اند با این حال در برخی از نقاط شکستگی شاخه های درختان را شاهد بودیم اما پاکسازی درختان به تمامی مناطق ابلاغ شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: ۱۸۰۰ دستگاه ماشین و تجهیزات برف روبی در حال پاک‌سازی تهران هستند و تمامی معابر درجه ۱ و ۲ پاکسازی شده اند اما شهروندان انتظار نداشته باشند پاکسازی معابر اصلی را رها کرده و به پاک‌سازی کوچه ها و معابر درجه ۳ و ۴ بپردازیم، شهروندان دست کم مقابل منازل خودشان را پاکسازی کنند.

نظر شما