شناسهٔ خبر: 119432 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد هاشمی از رخدادی تلخ پزشکی در اصفهان

پزشک، بخیه بیماری که پول نداشت را باز کرد!

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با انتقاد از یک واقعه تلخ پزشکی در اورژانس اصفهان، نسبت به وحشی شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه تاکنون در کرمان ۲۲ نفر به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزا فوت کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، سید حسن هاشمی در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مرگ ۲۲ نفر در کرمان به‌دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت: متاسفانه این آمار ۲۲ نفر صحیح است؛ البته افراد صرفا به‌دلیل بیماری آنفلوآنزا فوت نمی‌کنند بلکه حتما بیماری‌های زمینه‌ای دیگری نیز داشته‌اند.  
 
وی با ارائه توصیه‌هایی به مردم در این زمینه عنوان کرد: افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مشاهده علائم آنفلوآنزا به پزشک مراجعه کنند. این آنفلوآنزا نیز یک آنفلوآنزای معمولی بوده است ولی هر سال مقاومت آن بیشتر می‌شود؛ به خصوص اینکه در اثر این مقاومت‌ها ویروس آنفلوآنزا وحشی‌تر می‌شود و این شرایط زمانی حادتر خواهد شد که این ویروس از آن طرف مرزها به ایران می‌آید. بنابراین چنین آمار مرگ و میری در سال‌های گذشته نیز داشتیم و افراد با مراقبت بیشتر می‌توانند هیچ نگرانی به خود وارد نکنند.
 
انتقاد هاشمی از رخدادی تلخ پزشکی در اصفهان
 
وزیر بهداشت در ادامه پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره رخداد تلخ پزشکی در اورژانس اصفهان مبنی بر اینکه به‌دلیل نداشتن پول بخیه یکی از بیماران را باز کردند، عنوان کرد: متاسفانه بنده نیز از این حادثه شب گذشته مطلع شدم و دستور فوری برای پیگیری دادم که یک تیمی برای این موضوع تحقیق کند؛ کما اینکه با رئیس دانشگاه اصفهان نیز صحبت کردم و وی با عذرخواهی درباره این رخداد تلخ از ارسال پرونده پزشک، پرستار، سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس متخلف به مراجع قضایی خبر داد تا با آنها به جِد برخورد شود.
 
هاشمی در پاسخ به این سوال که مگر در بیمارستان‌های دولتی برای دریافت خدمت باید پولی دریافت شود و در نهایت چنین رفتارهایی با بیماری صورت گیرد، گفت: برای بنده نیز این سوال بود ولی تا ظهر امروز سعی می‌کنیم جزئیات این اتفاق تلخ را در بیاوریم.
 
سرنوشت ادغام بیمه‌ها به حاشیه‌ها پیوست
 
وزیر بهداشت در خصوص سرنوشت ادغام بیمه‌ها نیز اظهار داشت: متاسفانه همیشه موضوعات مهم اینچنینی حاشیه آن بیشتر از متن می‌شود و هر آنچه شما می‌دانید به همان اندازه ما می‌دانیم.
 
آینده پزشک پژوهشگر در ایران
 
وزیر بهداشت درباره وضعیت پزشک پژوهشگر در ایران گفت: وزارت بهداشت در این باره برنامه‌ای دارد مبنی بر اینکه در مقطع دانشجویی کسانی که رتبه‌های بالا کسب می‌کنند، به عنوان پزشک پژوهشگر نیز ورود کنند. البته سرنوشت چنین طرح‌هایی نیازمند آرامش است تا بتوانیم شاهد رونق فناوری در کشور باشیم.

نظر شما