شناسهٔ خبر: 119399 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وام خودرو صنعت تنبل خودروسازی را تنبل‌تر کرد

احمد توکلی431 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت به جای پرداخت تسهیلات به خودرو باید به بخش‌های دیگر تسهیلات پرداخت می‌کرد، گفت: با این کار به جای آن که صنعت تنبل خودروسازی تنبل‌تر شود، صدها بنگاه اقتصادی فعال می‌شد.

به گزارش «نماینده»، احمد توکلی در حاشیه همایش نفوذی‌های اقتصاد ایران در مورد وضعیت اقتصاد ایران در دوران پساتحریم اظهار کرد:‌ بنده اصلاً به تقسیم‌بندی قبل و بعد از پساتحریم اعتقادی ندارم چرا که این موضوع مانند میلاد مسیح نیست که قبل و بعد داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید در این مقطع انتظار معجزه در اقتصاد ایران را داشت، تصریح کرد: ما تا زمانی که کار ساختاری در اقتصادمان انجام ندهیم، ‌ نمی‌توانیم از مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی خارج شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در مقابل رفتار ظالمانه تحریم‌کنندگان باید به توانمندی‌های داخلی خودمان تکیه کنیم و مانع از آن شویم تا اقتصادمان با یک تحریم ساده و یا جدی دچار تلاطم شود.

توکلی اقدام اخیر دولت را در تکان‌بخشی به موضوع تقاضا در بازار با اعطای تسهیلات خودرویی افزود: اصل کار درست بود اما موضوعی که برای بالا بردن تقاضا انتخاب شده بود، مربوط به فروش اقساطی خودروها حرکت اشتباهی بود که دولت تدبیر و امید انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این کار علاوه بر افزایش نیاز ارزی و ایجاد تلاطم در بازار ارز، برخی آسیب‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد که نمونه آن تشدید آلودگی‌ها، تصادفات و صدها مشکل دیگر است.

توکلی اضافه کرد: به جای این روش دولت می‌تواند به شکل آسان و راحت‌تر تسهیلات را در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال مولد پرداخت کند تا دوام و قوام آن بیشتر باشد.

وی ادامه داد: با این کار به جای آن که صنعت تنبل خودروسازی ما تنبل‌تر شود، صدها بنگاه اقتصادی فعال می‌شد و حرکت جهنده‌ای را در حوزه اقتصادی شاهد و ناظر بودیم.

نظر شما