شناسهٔ خبر: 119197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اتاق خبر ۲۴

پایتخت جدید داعش اعلام شد

داعش 43 سخنگوی وزارت کشور لیبی وابسته به پارلمان قانونی مستقر در طبرق روز دوشنبه اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش شهر سرت را پایتخت جدید خود تعیین کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه خبری «امارات ۲۴»، یک مقام دولت قانونی لیبی گفت: عناصر گروهک تروریستی داعش پس از حملات تروریستی در پاریس، به خیابان های شهر سرت ریخته و جشن و پایکوبی کرده و شیرینی و نوشیدنی پخش می کردند.


طارق خراز در این باره گفت: اطلاعات موثقی دردست است که نشان می دهد شمار زیادی از تروریست ها از راه دریای مدیترانه و مناطق مرزی ترکیه از عراق به شهر سرت لیبی خواهند رسید.

این مسئول لیبیایی به نقل از منابع محلی افزود: این بیانیه داعش در واکنش به عملیات نظامی روسیه در سوریه و بمباران شهر رقه مرکز پیشین این گروهک در شمال سوریه بود.

این سخنان درحالی مطرح می شود که برخی از منابع غربی بر پایه اطلاعات دریافتی، گفته اند: «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، سرکرده های این گروه را به سرت لیبی منتقل می کند تا از حملات سهمگین هوایی روسیه در سوریه نجات پیدا کنند و از سوی دیگر با فرستادن این افراد به لیبی، به مرزهای جنوبی اروپا نزدیک تر شوند.

گروهک تروریستی داعش در ماه می (اردیبهشت) سال گذشته با حمله به شهر ساحلی سرت (زادگاه قذافی)، تمام مناطق حساس و مقرهای دولتی را به اشغال خود در آورد.

درماه های اخیر با حمله ارتش لیبی به مواضع داعش و فرار عناصر این گروه به شهر سرت، شمار عناصر این گروه در زادگاه قذافی به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش با سوء استفاده از خلاء قدرت پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱، پایگاه هایی در این کشور شمال آفریقا ایجاد کرده اند.

شهر سرت در سواحل لیبی در دریای مدیترانه و میان طرابلس پایتخت و بنغازی دومین شهر بزرگ این کشور قرار دارد.
 

نظر شما