شناسهٔ خبر: 119131 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تولید خودرو در آبان‌‌ماه ۴۲ درصد کاهش یافت/ تشدید رکود و کاهش تقاضا

خودرو43 تولید انواع خودرو در کشور در آبان‌ماه با افت ۴۲.۳ درصدی همراه بود که نشان‌دهنده تشدید رکود و کاهش تقاضا برای خرید خودرو در کشور است.

به گزارش «نماینده»، تولید انواع خودرو در هشتمین ماه سال به ۵۵ هزار و ۴۹۳ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در آبان‌ ماه ۵۰ هزار و ۸۰۸ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به آبان ۹۳ کاهش ۳۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال، طی ۸ ماهه امسال نیز تولید انواع خودرو به ۶۰۴ هزار و ۳۵ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین در هشت ماهه امسال تولید انواع سواری به ۵۵۴ هزار و ۹۴ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افت داشته است.

تولید وانت نیز در ۸ ماهه امسال با افت ۵۶.۹ درصدی به ۴۲ هزار و ۱۹۴ دستگاه رسید. تولید وانت در آبان امسال هم ۳ هزار و ۹۳۹ دستگاه بود که نسبت به آبان سال گذشته ۶۹.۲ درصد کاهش داشته است.

* کاهش ۴۸ درصدی تولید ایران خودرو

بررسی وضعیت تولید محصولات ایران‌ خودرو نشان می‌دهد که تولید این شرکت در ۸ ماهه امسال ۱۹.۱ درصد کاهش داشته، به‌ طوری‌ که در این مدت ۳۱۱ هزار و ۷۸۳ دستگاه محصولات ایران‌ خودرو تولید شده است.

تولید سواری توسط ایران‌ خودرو در ۸ ماهه امسال ۲۹۹ هزار و ۳۳ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

تولید این شرکت خودروسازی در آبان امسال نیز با افت ۴۸.۷ درصدی نسبت به آبان ۹۳ به ۲۷ هزار و ۳۱۱ دستگاه رسیده است.

 تولید سواری در ایران‌ خودرو طی آبان ماه نیز ۴۲.۵ درصد کاهش یافته و به ۲۶ هزار و ۴۰ دستگاه رسیده است.

* افت ۳۵ درصدی تولید سایپا

در مورد تولید محصولات سایپا نیز باید به کاهش ۱۶ درصدی تولیدات این شرکت در ۸ ماهه امسال اشاره کنیم، به‌ طوری‌ که در این مدت در سایپا ۲۲۳ هزار و ۴۹۵ دستگاه خودرو به تولید رسیده است.

تولید سواری در این شرکت در ۸ ماهه امسال به ۱۹۸ هزار و ۳۶۵ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳.۸ درصد افت داشته است.

تولید محصولات سایپا در آبان امسال نیز ۲۰ هزار و ۹۱۸ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.

تولید سواری در گروه سایپا در آبان‌ ماه هم به ۱۸ هزار و ۷۷۱ دستگاه رسید که کاهش ۳۱ درصدی را نسبت به آبان ۹۳ نشان می‌دهد.

کاهش تولید ایران خودرو و سایپا نشان دهنده تشدید رکود در عرضه محصولات این شرکت‌ها نسبت به سال گذشته است.

نظر شما